Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-23@10:14:24 GMT

لزوم توجه شرکت‌های بیمه به حوزه بین‌الملل

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۰۸۳۲۹

لزوم توجه شرکت‌های بیمه به حوزه بین‌الملل

سرپرست اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، بیمه را از جمله فرصت‌های اقتصادی موثر دانست که در تعاملات و همکاری‌ها با کشور‌های همسایه می‌تواند در دستور کار قرار گیرد. مصطفی رئوفی، سرپرست اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی با حضور در غرفه بیمه رازی در چهاردهمین نمایشگاه صنعت مالی کشور گفت: در شرایط فعلی و با توجه به گسترش حجم فعالیت‌های اقتصادی با کشور‌های همسایه و روسیه، تقویت همکاری در زمینه بیمه‌های اتکایی و همچنین بیمه‌های باربری و حتی بیمه‌های مسئولیت و مهندسی در راستای گسترش فعالیت‌های خدماتی می‌تواند تقویت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او تصریح کرد: در حال حاضر مسیر ترانزیتی شمال به جنوب ایران بسیار فعال بوده و از سوی دیگر کشور روسیه که بزرگترین واردکننده محصولات کشاورزی است در طی تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا نگاه ویژه‌ای به بازار ایران دارد که شرکت‌های بیمه‌های بازرگانی باید از فرصت ایجاد شده بیشترین بهره را کسب کنند.

رئوفی خاطرنشان کرد: در کنار استفاده از فرصت ایجاد شده در زمینه بیمه، کالا‌های ترانزیتی، در شرایط فعلی که روسیه تحریم شده، شرکت‌های بیمه‌های بازرگانی ایران باید توجه ویژه‌ای به همکاری با شرکت‌های روسی در زمینه بیمه‌های اتکایی داشته باشند، زیرا از این طریق میزان ریسک بیمه‌های اتکایی شرکت‌های داخلی کاهش پیدا خواهد کرد.

همچنین در این دیدار ناصرالدین اسلامی‌فرد- مدیر روابط عمومی و امور بین الملل بیمه رازی با بیان اینکه در صنعت بیمه، بسیاری از ادارات روابط عمومی مسئولیت روابط بین الملل را نیز برعهده دارند، خاطرنشان کرد: شرکت‌های بیمه به ویژه روابط عمومی‌ها باید با توجه به شرایط بین الملل و شرایط حاکم بر روسیه، در زمینه ارتباطات بین الملل و همکاری‌های جهانی بیش از گذشته فعالیت داشته باشند و نکته مهم آن است که خانواده صنعت بیمه باید در این مسیر با همراهی بیمه مرکزی در کنار یکدیگر پیش روند.

وی با اشاره به دیدار رییس کل بیمه مرکزی با مدیران روابط عمومی صنعت بیمه تصریح کرد: بهزاد پور حمایت ویژه‌ای از روند روابط عمومی در صنعت بیمه دارند و این فرصت مناسبی برای افزایش ضریب نفوذ و ترویج و توسعه فرهنگ بیمه در جامعه است.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بیمه مرکزی صنعت بیمه عملکرد صنعت بیمه در سال 1400 ضریب نفوذ بیمه در ایران عملکرد صنعت بیمه در سال 1401 شرکت های بیمه روابط عمومی بیمه مرکزی بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۸۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمینه‌های مساعد برای گسترش همکاری ایران و پاکستان در حوزه انرژی فراهم است

رئیس‌جمهوری با اشاره به هدف‌گذاری برای رساندن حجم مبادلات اقتصادی میان ایران و پاکستان به ۱۰ میلیارد دلار در سال، گفت: زمینه‌های مساعد برای گسترش همکاری‌های ایران و پاکستان در حوزه انرژی وجود دارد.

به گزارش شانا به‌نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، سیدابراهیم رئیسی امروز (دوشنبه، سوم اردیبهشت‌) در جریان سفر رسمی به پاکستان، در نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه دو کشور، با بیان اینکه پیوندهای تاریخی همسایگی و اشتراکات اعتقادی، روابط تهران - اسلام‌آباد را عمیق و ناگسستنی کرده است، سطح روابط دو کشور را نامتناسب با ظرفیت‌های متقابل دانست و بر تلاش برای افزایش تعاملات و مناسبات دو طرف در عرصه‌های مختلف اقتصادی، تجاری و فرهنگی تأکید کرد.

وی با اشاره به سیاست جمهوری اسلامی ایران برای گسترش روابط با کشورهای مسلمان، همسایه و همسو، گسترش روابط با پاکستان را تأمین‌کننده همه این اهداف دانست و افزود: باور داریم که با توجه به ظرفیت‌های موجود می‌توان روابط فی‌مابین را متحول کرد، ازاین‌رو در گام نخست، برای دستیابی به حجم ۱۰ میلیارد دلار در مبادلات تجاری دو کشور توافق کردیم.

رئیس‌جمهور با تشریح برخی زمینه‌های مساعد برای گسترش همکاری‌ها و روابط ایران و پاکستان ازجمله در حوزه انرژی، به اهمیت امنیت به‌ویژه در مرزهای مشترک دو کشور برای رونق تبادلات مرزی اشاره کرد و گفت: دو کشور در موضوع ضرورت تأمین و پایداری امنیت، لزوم مبارزه قاطع با اشکال مختلف تروریسم و حمایت بدون تبعیض از حقوق بشر، به‌ویژه دفاع از مردم مظلوم فلسطین، رویکرد و نگاهی نزدیک و مشترک دارند.

رئیسی بر اهمیت تبادل هیئت‌های تجاری و اقتصادی میان دو کشور و فعال‌شدن کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی برای رفع موانع توسعه مراودات و مناسبات اقتصادی و تجاری میان دو کشور تأکید و تصریح کرد: تقویت همکاری‌های ایران و پاکستان به‌عنوان دو کشور اسلامی مهم منطقه می‌تواند در حل مشکلات مؤثر باشد و درمقابل، حضور بیگانگان در منطقه نه‌تنها کمکی به حل مشکلات نمی‌کند، بلکه خود سبب ایجاد مشکلات پیچیده‌تر خواهد شد.

شهباز شریف، نخست‌وزیر پاکستان نیز در این نشست با بیان اینکه این سفر به پاکستان عزت بخشید، روابط فی‌مابین را بسیار مستحکم و دوستانه توصیف کرد و افزود: پیشرفت هرکدام از دو کشور ایران و پاکستان سبب پیشرفت متقابل کشور دیگر خواهد شد.

وی با اشاره به مرزهای طولانی مشترک میان دو کشور، بر مبارزه قاطع با تروریسم و تلاش برای ارتقای امنیت در مناطق مرزی و ایجاد رونق اقتصادی در مناطق مرزنشین از طریق گسترش بازارچه‌های مرزی تأکید کرد.

نخست‌وزیر پاکستان با تأکید بر هدف‌گذاری برای رساندن حجم مبادلات اقتصادی فی‌مابین به ۱۰ میلیارد دلار در سال گفت: گسترش همکاری‌های اقتصادی ایران و پاکستان در حوزه‌های مختلف ازجمله انرژی می‌تواند به تقویت همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی دو کشور بینجامد.

در این دیدار، همچنین سران دو کشور بر اهمیت تقویت تجارت رسمی تأکید، و بر آن توافق کردند که طرف پاکستانی در اجرای تعهدهای خود در زمینه انرژی تسریع کند.

دیگر خبرها

  • توجه جدی آموزش و پرورش اصفهان به استعداد دانشجو معلمان
  • زمینه‌های مساعد برای گسترش همکاری ایران و پاکستان در حوزه انرژی فراهم است
  • لزوم حفظ ثبات و امنیت پایدار به‌عنوان لازمه تحقق اهداف اقتصادی
  • زمینه‌های مساعد برای گسترش همکاری‌های ایران و پاکستان در حوزه انرژی وجود دارد
  •  استفاده از فناوری هسته‌ای برای افزایش کیفیت محصولات نفتی
  • استفاده از فناوری هسته‌ای برای افزایش کیفیت محصولات نفتی
  • ترسیم نقشه جذب دانش‌بنیان‌ها در صنعت لوازم خانگی
  • انتصاب معاون توسعه‌ی بازار و خدمات پس از فروش بیمه دی
  • لزوم توجه به طرح‌های فناورانه برای توسعه گردشگری زنجان
  • پیشکسوتان حوزه روابط عمومی در مازندران تقدیر می شوند