Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-24@13:56:47 GMT

اهدای زمین و تسهیلات به متقاضیان جمعی ساخت مسکن

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۱۰۳۲۷

رئیس جمهور از اهدای زمین، تسهیلات و مصالح به متقاضیان جمعی ساخت مسکن خبر داد.

سیدابراهیم رئیسی ۶ مردادماه در نشست خبری با خبرنگاران همدان در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا پیرامونی گرانی مسکن در همدان، اظهار کرد: یکی از مسائل مهم کشور مسئله مسکن است، ما عقب‌ماندگی جدی در احداث مسکن داریم.

رئیس جمهور تصریح کرد: باید سالی یک میلیون مسکن ساخته شود چون نیاز کشور و وعده ماست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای کار دولت، تامین زمین را پیگیری کردیم، در استان همدان عقب‌ماندگی وجود داشت و در رتبه‌های آخر بود اما با پیگیری مسئولین وضع متفاوت شده و از رتبه آخر در تأمین زمین به رتبه پنجم رسیده است.

رئیس جمهور مطرح کرد: جمع‌هایی که به صورت تعاونی آماده مسکن سازی هستند اما زمین ندارد به آن‌ها زمین، تسهیلات و مصالح می‌دهیم.

دکتر رئیسی ادامه داد: کاری که در استان همدان انجام شده، کار جهشی بوده است با کمک مردم این مشکل در زمان کوتاهی حل خواهد شد.

رئیس دولت سیزدهم اظهار کرد: نسبت به مسئله آب در استان و به ویژه شهر همدان در ابتدای کار دولت، پیگیری‌هایی صورت گرفته و این امر از اولویت‌های کاری استاندار بوده است.

وی ادامه داد: این پروژه ۱۷ سال معطل بود اما در چند ماه گذشته پیشرفت داشته و ظرف روزهای آینده، حداکثر تا دو ماه آینده حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه کار چند سال در مدت چند ماه انجام شده، گفت: حتما آبرسانی به همدان تا دو ماه آینده انجام خواهد شد.

رئیس جمهور با بیان اینکه همدان، استان کشاورزی است، ادامه داد: اقتصاد روستا باید فعال شود، اینکه روستایی در روستا نماند برای ما سخت است. اگر از روستاییان سوال شود که چرا در روستا نماندند پاسخ می‌دهند که کشاورزی صرف نمی‌کند، بنا داریم اقتصاد روستا را فعال کنیم تا کشاورزی به صرفه شود.

رئیسی خاطرنشان کرد: اصلاح مدیریت منابع آبی باید صورت بگیرد، کمبود نزولات آسمانی داریم اما به معنای نبود آب نیست، مردم باید به مدیریت آب کمک کنند و  از طرفی باید تغییر الگوی کشت صورت گیرد تا محصولی با مصرف آب کمتر که به درد کشور و کشاورز می‌خورد، تولید شود. 

وی تاکید کرد: پرداخت تسهیلات و خرید تضمینی محصولات کشاورزی اهمیت زیادی دارد چرا که برای کشاورزی جاذبه ایجاد می‌کند و در برنامه‌های جدی دولت است.

رئیس جمهور مطرح کرد: ۱۷۹ طرح در این سفر، به تصویب رسیده که هرکدام تسهیلاتی دارد.

رئیسی ادامه داد: بازسازی و احیای رشته‌ قنات‌ها، تکمیل فاضلاب برخی شهرستان‌ها، تکمیل تصفیه‌خانه‌های همدان و شهرک‌های صنعتی، تکمیل سد خرمرود و تکمیل مجتمع‌های آبرسانی روستایی از مصوبات این سفر است.

وی خاطرنشان کرد: در مسائل زیرساختی، کشاورزی، تکمیل پست برق، تاسیس نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی ملایر، توجه به حوزه حمل و نقل ریلی و جاده ای پروژه‌هایی تعریف شده است.

رئیس جمهور گفت: اعتباراتی برای تکمیل بیمارستان اکباتان، مرکز جامع سرطان بعثت، ۱۴ مرکز سلامت روستایی و بیمارستان رزن در نظر گرفته شده است.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به تصویب اعتباراتی در آموزش‌عالی، گفت: تکمیل مدارس نیمه تمام، بازسازی مدارس ناامن و تکمیل اردوگاه نیمه تمام مدارس استثنایی از پروژه‌های این حوزه است./ایسنا

منبع: فردا

کلیدواژه: رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۰۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰۰ روستایی در چناران تسهیلات ساخت مسکن دریافت کردند

محسن مه آبادی فرماندار چناران گفت: زمین واحد‌های ذکر شده در قالب اجاره ۹۹ ساله از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به متقاضیان واگذار شد و تسهیلات ذکر شده نیز ۲ میلیارد ریال بود که در ماه‌های پایانی سال به سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال افزایش یافت و برخی متقاضیان این مبلغ را دریافت کرده اند.

وی گفت: تعدادی از واحد‌های مسکونی روستایی ذکر شده اکنون تکمیل شده و به بهره برداری رسیده است و بقیه در مراحل مختلف ساخت و ساز از جمله در مراحل پایانی تولید هستند.

فرماندار چناران گفت: پارسال سهمیه ساخت مسکن روستایی شهرستان چناران ۳۷۶ دستگاه تعیین شد که پرداخت تسهیلات میزان هدفگذاری بیشتر بوده است.

مه آبادی افزود: امسال سهمیه ساخت مسکن روستایی چناران با اعطای تسهیلات سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی، ۴۴۰ واحد مسکونی تعیین شده است و دیروز در نشستی با دهیاران و بخشداران شهرستان چناران برای تحقق این هدف، ارتقای طرح تحول روستایی و افزایش مشارکت و جهش تولید در شهرستان برنامه ریزی و هم اندیشی شد.

وی اضافه کرد: با توجه به این که میزان مقاوم سازی منازل روستایی چناران از میانگین استانی و کشوری پایین‌تر است، موضوع ساخت و ارتقای ایمنی منازل روستایی در گفتگو با دهیاران و مدیر بنیاد مسکن شهرستان مورد تاکید قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • واگذاری ۳۰ هزار قطعه زمین روستایی در آذربایجان غربی
  • ۴۰۰ روستایی در چناران تسهیلات ساخت مسکن دریافت کردند
  • مراسم قرعه کشی متقاضیان مسکن ملی در اسدآباد برگزار شد
  • پرداخت ۱۴۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۲
  • عدم اهدای زمین به خانواده‌های مشمول طرح جوانی جمعیت در ایوانکی از زبان متقاضیان
  • تسهیلات ساخت انگیزه‌ای برای ورود مردم جهت تکمیل آورده‌های نهضت ملی مسکن است
  • پرداخت بیش از ۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن در ایلام
  • کلنگ زنی 327 واحد مسکونی کارکنان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی
  • اختصاص زمین به ۱۰۱ متقاضی حائز شرایط طرح نهضت ملی مسکن
  • تسهیلات ودیعه مسکن به بیش از ۴۳۸ هزار متقاضی پرداخت شد