Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهر‌های رودبار، رودسر، شفت و لاهیجان در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت : با افزایش تعداد بستری‌های کرونایی در مراکز درمانی گیلان به ۲۸۰ نفر ، شهر‌های رودبار ، رودسر ، شفت و لاهیجان در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفتند.

دکتر فردین مهرابیان با اشاره به ۶ شهر رشت ، بندرانزلی ، سیاهکل ، خمام ، لنگرود و رضوانشهر در وضعیت نارنجی ، افزود: همچنین شهر‌های فومن ، ماسال ، املش ، آستارا ، آستانه اشرفیه ، صومعه سرا و تالش هم در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هیچ شهری در گیلان دیگر آبی نیست و آمار ابتلا به کرونا دوباره در حال افزایش است، افزود: برای کاهش سرعت ابتلا به این بیماری ویروسی ، شهروندان حتما برای حضور در اجتماعات از ماسک استفاده کرده و برای دریافت نوبت‌های تکمیلی واکسن کرونا اقدام کنند.

انتهای پیام/

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرونا وضعیت آبی کرونایی رنگ بندی وضعیت قرمزکرونایی وضعیت نارنجی کرونایی رنگ بندی کرونا در گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۸۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قم رکوردار آلودگی هوا / شاخص کیفی ۱۹ شهر سالم و پاک ثبت شد

آلودگی هوا زمستان و تابستان نمی‌شناسد و در تمام سال چهره آسمان را کدر می‌کند، بنابراین آمار و میزان آلایندگی‌ها برای شهروندان مهم است تا بدانند هر روز شاخص کیفی شهرها در چه سطحی قرار دارد، لازم است بدانیم امروز هوای چهار شهر در وضعیت آلوده و ناسالم و تعداد ۱۹ شهر سالم و پاک است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اگر نگاهی به روز گذشته و امروز _شنبه یکم اردیبهشت_ بیندازیم، می‌توانیم میزان و شدت آلودگی هوا که بر آسمان شهرهای مختلف گسترده شده است را به‌خوبی حس کنیم، از این‌رو خبرگزاری ایمنا به مقایسه شاخص کیفی هوا در شهرهای مختلف پرداخته است، بنابراین بر اساس سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست، امروز شاخص کیفی هوای هیچ‌کدام از شهرها در وضعیت بسیار خطرناک (قهوه‌ای) و بسیار ناسالم (بنفش) قرار ندارد.

بر این اساس، دستگاه سنجش کیفیت هوا امروز در کلانشهر قم با شاخص ۱۷۴، در وضعیت ناسالم برای عموم (قرمز) قرار دارد، در حالی که روز گذشته هیچ‌یک از کلان‌شهرها در موقعیت آلوده (قرمز) ثبت نشدند.

در همین راستا، سنجش کیفیت هوا امروز در کلان‌شهرهای اهواز با شاخص ۱۲۶، مشهد با شاخص ۱۰۷ و بجنورد با شاخص ۱۰۲، در وضعیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) قرار دارد، به طوری که روز گذشته شهرهای اصفهان، مشهد و اهواز بر مدار ناسالم (نارنجی) ثبت شدند.

به این ترتیب شاخص کیفیت هوا امروز در کلانشهرهای ارومیه با شاخص ۶۳، اصفهان با شاخص ۷۵، کرج با شاخص ۶۸، بوشهر با شاخص ۶۱، تهران با شاخص ۷۰، شهرکرد با شاخص ۷۲، زنجان با شاخص ۹۶، سمنان با شاخص ۵۲، زاهدان با شاخص ۶۶، سنندج با شاخص ۶۰، کرمان با شاخص ۵۵، کرمانشاه با شاخص ۵۵، اراک با شاخص ۶۳، بندرعباس با شاخص ۵۹، همدان با شاخص ۵۱ و یزد با شاخص ۸۲، در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

لازم به یادآوری است که روز گذشته سی‌ویکم فروردین، شهرهای تبریز، کرج، تهران، شهرکرد، بیرجند، بجنورد، زنجان، سمنان، قزوین، قم، کرمان، اراک، بندرعباس و یزد، در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار بودند.

بر این اساس، دستگاه سنجش کیفیت هوا امروز در کلان‌شهرهای تبریز با شاخص ۳۷، بیرجند با شاخص ۴۴ و قزوین با شاخص ۳۴، در وضعیت پاک (سبز) قرار دارد، اما روز گذشته شهرهای ارومیه، بوشهر، زاهدان، شیراز، سنندج، کرمانشاه و همدان در وضعیت پاک (سبز) ثبت شدند.

لازم است بدانیم، امروز شرایط کیفی هوای کلان‌شهرهای اردبیل، ایلام، شیراز، یاسوج، گرگان، رشت، خرم‌آباد و ساری ثبت نشده است، در حالی که روز گذشته شهرهای اردبیل، ایلام، یاسوج، گرگان، رشت، خرم‌آباد و ساری، بدون داده ثبت شد.

در نهایت بر اساس داده‌های موجود سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست و مقایسه شاخص کیفی هوا، امروز هیچ‌کدام از شهرها در وضعیت بسیار خطرناک (قهوه‌ای) و بسیار ناسالم (بنفش) ثبت نشدند، اما یک شهر ناسالم (قرمز)، سه شهر ناسالم (نارنجی)، تعداد ۱۶ شهر سالم (زرد)، سه شهر پاک (سبز) و شش شهر بدون داده ثبت شده‌اند، به‌طوری که روز گذشته سه شهر ناسالم (نارنجی)، تعداد ۱۴ شهر سالم (زرد)، هفت شهر پاک (سبز) و هفت شهر بدون داده درج شدند.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

کد خبر 746190

دیگر خبرها

  • راه اندازی بخش تصویربرداری پزشکی بیمارستان دکتر پیروز لاهیجان
  • قم رکوردار آلودگی هوا / شاخص کیفی ۱۹ شهر سالم و پاک ثبت شد
  • رتبه دانشگاه صنعتی شریف در جدیدترین رتبه‌بندی موضوعی کیو اس
  • جدیدترین وضعیت دریاچه ارومیه (فیلم)
  • جدیدترین وضعیت دریاچه ارومیه + فیلم | جزیره‌های شمال‌غرب دریاچه غرق آب شدند
  • پای «وعده صادق» روی نفس اسراییل/ امنیت خط قرمز ایرانی‌ها
  • جدیدترین قیمت شاهین کارکرده در بازار
  • جدیدترین تصاویر از وضعیت فرودگاه اصفهان
  • وضعیت هوای ۳ شهر بر مدار نارنجی ثبت شد / پاک‌ترین هوا سهم زاهدان است
  • پاک‌ترین هوا سهم بوشهر و سنندج است