Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العهد، «عبدالله علی صبری» سفیر یمن در دمشق، به مناسبت چهلمین سالگرد آغاز فعالیت مقاومت اسلامی در لبنان، تعدادی از شخصیت‌های ملی سوری، فلسطینی و ایرانی را به منزل خود دعوت کرد. حاضران در این مراسم در سخنرانی‌های خود بر ایجاد تحول محوری در شرایط کنونی و آینده امت اسلامی در نتیجه ظهور مقاومتِ مبتنی بر اخلاق، ارزش‌ها و فداکاری تأکید کردند و افزودند مقاومت به چراغ راهی تبدیل شد که ملت‌ها به ویژه مردم فلسطین از آن الهام گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفیر یمن در سوریه در این مراسم ضمن تبریک چهلمین سالگرد تأسیس مقاومت در لبنان و همچنین پیروزهای محور مقاومت فلسطین و لبنان علیه رژیم صهیونیستی، تصریح کرد: مقاومت، امت اسلامی را سربلند کرد و در ذکر دستاوردهای این مقاومت همین بس که بگوییم از زمان آزادسازی جنوب لبنان به دست مقاومت تا کنون، امت اسلامی وارد دوران پیروزهای درخشان شده است.

وی ادامه داد: حزب الله و جناب سید حسن نصرالله دبیرکل آن جایگاه ویژه ای در قلب همه آزادگان جهان دارند. حزب الله و دبیرکل آن از بزرگترین حامیان مسئله یمن هستند و از ملت مظلوم آن دفاع کردند. بدون شک مقاومت لبنان به علت دفاع از مسئله یمن و مواضع صریح علیه ائتلاف متجاوز سعودی - آمریکایی تحت فشارهای زیادی قرار گرفته، ولی عقب نشینی نکرده و کوتاه نیامده است.

صبری اظهار داشت: مواضع سید حسن نصرالله در حمایت از مسئله یمن تأثیر بزرگی بر مردم آن داشته و صدای حزب الله و جناب سید حسن نصرالله در حمایت از مظلومیت ملت یمن عاملی تعیین کننده در روند جنگ علیه یمن بوده است. شکی نیست که اظهارات اخیر ایشان مبنی بر اینکه حزب الله در جنگ یمن میانجی نیست، در امتداد مواضع قبلی در حمایت از یمن قرار دارد. همه ما به عنوان محور مقاومت در حال دفاع از یکدیگر و هماهنگ با یکدیگر هستیم و از این رو جای تعجب است که از یکی از طرفین محور مقاومت خواسته می‌شود در تجاوز علیه یمن به عنوان میانجی عمل کند.

این دیپلمات یمنی در ادامه با اشاره به هماهنگی بین محور مقاومت خاطرنشان کرد: حمایت مقاومت لبنان از یمن سیاسی و رسانه‌ای است؛ هر چند که حمایت‌ها از یمن محدود به مقاومت لبنان نیست و همه طرف‌های مقاومت از جمله جمهوری اسلامی ایران، گروه‌های مقاومت فلسطین، سوریه و همه گروه‌های مقاومت در عراق و بحرین را شامل می‌شود. زمانی که سید حسن نصرالله اعلام کرد که هدف قرار دادن اماکن مقدس و مسجدالاقصی در فلسطین به معنای جنگ منطقه‌ای است، سید عبدالملک بدرالدین الحوثی سریعاً پاسخ داد و گفت که یمن آماده است جزئی از این معادله باشد و این یعنی هماهنگی‌ها بسیار گسترده شده و محور مقاومت تفکیک ناپذیر است.

سفیر یمن در دمشق در پایان خصوص آخرین تحولات سیاسی کشورش گفت: یمن امروز تحولات سیاسی متعددی را تجربه می‌کند که مهم‌ترین آن، آتش بسی است که نزدیک به چهار ماه برقرار بوده و مردم ما در آن نفسی کشیدند، ولی کامل اجرا نشد و هنوز شکننده و ناکافی است. مردم یمن با صبر، استقامت و استواری با تمام رنج‌ها و مشکلات مقابله کردند و این روند در طول هشت سال تجاوز ادامه داشته است و تداوم محاصره، بر مقاومت و ایستادگی ملت یمن تأثیری نخواهد داشت؛ اما ما با قاطعیت اعلام می‌کنیم که محاصره یمن بخشی از جنگ اقتصادی است و توقف تجاوز علیه یمن باید قبل از هر چیز شامل لغو محاصره شود.

کد خبر 5550824

منبع: مهر

کلیدواژه: یمن سوریه مقاومت لبنان فلسطین روسیه رژیم صهیونیستی ایالات متحده امریکا عراق اوکراین جنگ اوکراین فلسطین ترکیه سوریه ایران اتحادیه اروپا جو بایدن کرانه باختری عربستان سعودی سید حسن نصرالله محور مقاومت امت اسلامی حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۸۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زخمی شدن ۳ صهیونیست در حمله حزب الله لبنان

رسانه های رژیم صهیونیستی از زخمی شدن سه صهیونیست در حمله جدید مقاومت اسلامی لبنان خبر دادند.

به گزارش مشرق، رسانه های رژیم صهیونیستی از حمله مقاومت اسلامی لبنان به شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

بر اساس این گزارش، منطقه بیت هیلل در نزدیکی کریات شمونا در شمال فلسطین اشغالی هدف قرار گرفته است.

رسانه های رژیم صهیونیستی از زخمی شدن سه صهیونیست بر اثر حمله پهپادی خبر دادند.

منابع خبری از شنیده شدن صدای دو انفجار در الجلیل علیا خبر دادند.

ارتش رژیم صهیونیستی نیز با تایید این حمله بیان کرد: دو پهپاد از لبنان به سمت ما روانه شده و در بیت هیلل منفجر شدند و حادثه در دست بررسی است.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • مقاومت لبنان ۲ پایگاه‌ نظامی اسرائیل را هدف قرار داد
  • آتش سنگین حزب‌الله علیه مواضع نظامیان صهیونیست
  • ایران به محور مقاومت و مبارزه با اسراییل تبدیل شده است
  • ایران به محور مقاومت و مبارزه با اسرائیل تبدیل شده است
  • عملیات «وعده صادق» مهمترین گام ضد اسرائیل بعد از انقلاب بود
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران اعمال می‌کند
  • دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با نائب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان ‎لبنان
  • حمله موشکی سنگین حزب الله علیه مواضع اسرائیل/نبرد شدید مقاومت فلسطین با ارتش اسرائیل در مرکز نوار غزه
  • زخمی شدن ۳ صهیونیست در حمله حزب الله لبنان
  • تجهیزات جاسوسی اسرائیل هدف مقاومت لبنان قرار گرفت