Web Analytics Made Easy - Statcounter

همایش بین المللی «محور مقاومت علیه تروریسم» با حضور چهره‌های داخلی و خارجی از سوی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان و در محل دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، همایش بین المللی «محور مقاومت علیه تروریسم» به منظور گرامیداشت سی و چهارمین سالگرد پیروزی عملیات مرصاد با حضور ۲۲ شخصیت داخلی و خارجی از کشور‌های عربستان، پاکستان، بحرین، یمن و افغانستان از سوی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان و در محل دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



استکبار جهانی به همت ایستادگی مقاومت ناگزیر به ترک منطقه است

قدومی، نماینده جنبش مقاومت اسلامی در همایش بین المللی محور مقاومت علیه تروریسم گفت: تحولات و دگرگونی‌هایی در عرصه جهانی رخ داده و دشمنان ما و در راس آن‌ها استکبار جهانی دچار بن بست جدی شده و ناگزیر از ترک منطقه است و کار به جایی رسیده که بر سر مشارکت در مدیریت نظم نوین جهانی چاره‌ای جز سازش ندارد که همه این تحولات به همت مقاومت و ایستادگی آن در برابر هجمه صهیونیستی ـ آمریکایی صورت پذیرفته است.

وی با بیان اینکه ما هم در جبهه مقاومت فلسطین چه در عرصه داخلی و چه در عرصه مبارزه با دشمن در برابر چالش بزرگی قرار داریم، افزود: دشمن صهیونیستی هر روز جنایاتی را در حق مردم ما مرتکب می‌شود، از مصادره املاک گرفته تا یورش به منازل و تیراندازی و هتک حرمت مقدسات و تعدی شهرک‌نشینان صهیونیست به مردم بی دفاع تحت حمایت پلیس.

قدومی گفت: جنایات رژیم صهیونیستی به اینجا ختم نمی‌شود، بلکه گاه بصورت آتش زدن محصولات کشاورزی، غصب و تخریب منازل، ممانعت از ورود به مسجد الاقصی، کوچاندن اجباری، دستگیری‌های خشونت بار و بازداشت‌های اداری و موقت را شامل می‌شود.

نماینده حماس در ایران تصریح کرد که دشمن صهیونیستی هیچ ارزش و اعتباری برای توافقنامه‌های امضا شده نه در کرانه باختری، نه در قدس و نه در نوار غزه قائل نیست و در برابر دیدگان جهانیان انواع و اقسام جنایات غیرقانونی و ضدبشری را علیه فلسطینیان مرتکب می‌شود.

قدومی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: به رغم همه این جنایات، بایدن به منطقه می‌آید و لب به سخن می‌گشاید و آمرانه برخی‌ها را به تامین امنیت اشغالگر فرا می‌خواند و حتی از آن‌فراتر سعی می‌کند به واسطه عادی‌سازی روابط و توافقات مرموزی مثل توافق ابراهیم و همچنین از رهگذر هم‌پیمانی‌های دفاعی، این وصله ناجور یعنی رژیم صهیونیستی را در منطقه ادغام کند.

همچنین آیت الله محمود محمدی عراقی، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری گفت: امروز مقاومت تنها یک کلمه و شعار نیست، بلکه در جهان سر بلند است و خود را به جهانیان ثابت کرده است.

وی اظهار داشت: یک زمانی رژیم صهیونیستی به راحتی وارد لبنان می‌شد، اما امروز رزمندگان جریان مقاومت این رژیم را کاملا زیر نظر و سلطه خود دارند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه مقاومت ریشه قرآنی دارد، گفت: استقامت برای رسیدن به یک هدف والی و ایستادگی و مبارزه در برابر انسان‌هایی که قصد جلوگیری رسیدن انسان به اهداف والا را دارند مقاومت محسوب می‌شود.

وی افزود: مهم‌ترین مساله‌ای که در موضوع مقاومت و مقابله با تروریست وجود دارد، پرداختن به ارزش‌ها است؛ باید مراقب باشیم که ارزش‌ها از بین نروند و جایشان عوض نشود.

آیت الله محمدی عراقی با تاکید بر اینکه مقاومت امروز تنها یک کلمه و شعار نیست، گفت: انقلاب اسلامی ایران و مقاومت‌های امام خمینی (ره) جریان مقاومت را زنده کرد و ما امروز شاهد ظهور جهادگرانی در سراسر جبهه مقاومت هستیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه امروز استکبار با تمام قدرتی که دارد مقابل استکبار عقب نشینی می‌کند، گفت: این مکتب امام راحل بود که مقاومت را به اوج اقتدار امروز رساند و منجر به تعالی آن شد.

آیت الله محمدی عراقی با بیان اینکه ادبیات مقاومت امروز در جمهوری اسلامی ایران به برکت مقام معظم رهبری رشد چشمگیری داشته است، گفت: رساله ها، پژوهش‌ها و ادبیات مقاومت به طور کلی باید به نحوی باشد که بتوانیم افتخارات خود را به جهانیان نشان دهیم.

وی افزود: امروز جمهوری اسلامی ایران در یک جنگ ترکیبی حضور دارد و ما برای پیروزی در این زمینه باید خود به سلاح‌های روز به ویژه سلاح رسانه مجهز کنیم.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران امروز در اوج اقتدار قرار دارد، گفت: این اقتدار نظام جمهوری اسلامی بود که به تروریست‌ها اعلام کرد اگر به چهل کیلومتری مرز‌های ایران نزدیک شوید نابود خواهید شد.

آیت الله محمدی عراقی افزود: کرمانشاه خواستگاه شهیدان بزرگی از ابتدای انقلاب تا دوران دفاع از حرم است که با تمام توان از انقلاب خود دفاع کردند.

وی تصریح کرد: در استان کرمانشاه زنان نیز دوشادوش مردان در مقابل دشمنان مقاومت کردند و به شهادت رسیدند تا شهر‌ها در مقابل دشمنان خالی نشود.

دنیا در حال حرکت به سمت ۲ قطبی حق و باطل است

حجت الاسلام سید «ثارالله ظهوری» فعال سیاسی افغانستانی نیز گفت: قرآن کریم به صراحت جریان جبهه حق و باطل را تبیین کرده است بطوریکه مصداق بارز یکی از آیات به عنوان جبهه باطل، رژیم صهیونیستی است.

وی با اشاره به اینکه هرآن تفکر، جنبش، حزب و ملتی که در مسیر سیاست‌های صهیونسیم جهانی باشد، جبهه باطل است و هر آن تفکر، حرکت و ملتی که در تقابل با آن‌ها باشد در جبهه حق قرار دارد، گفت: تقابل جبهه حق و باطل امروز از هر زمان دیگری نمایان شده است لذا جبهه حق به رهبری واحد نیاز دارد و آن کسی نیست جز آیت الله سیدعلی خامنه‌ای که آگاه به زمان است، دنیا را پیش از همگان می‌بیند و دوراندیشی، شجاعت، رشادت و از خودگذشتگی از ویژگی‌های بارز ایشان است.

این فعال سیاسی افغانستانی بر نگاه واحد امتی و ایجاد یک ادبیات مشترک در جبهه حق تاکید کرد و در ادامه اظهار داشت: این ادبیات جدید باید از شعار عبور کند و به عملکرد و تفکر برسد و ادبیاتی باشد که فراتر از زبان، مرز، رنگ، قومیت، ملیت و مذهب و ادبیاتی باشد که در آن ایرانی، لبنانی، افغانی و پاکستانی فرقی با هم نداشته باشند و این موضوع هضم شده باشد.

حجت الاسلام ظهوری انحصار محور مقاومت در یک کشور را جفای بزرگی دانست و گفت: افغانستان از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در نجف، اروپا و ایران در کنار امام راحل قرار داشت بطوریکه این کشور در دفاع مقدس سه هزار شهید، هزاران جانباز و رزمنده را تقدیم انقلاب اسلامی کرد و به اذعان فرماندهان، افغانستان در دفاع مقدس و دفاع از حرم سردمدار فتح دل‌ها و فتح مرز‌ها بودند و رزمندگان فاطمیون افغانستان در کنار زینبیون پاکستان، حشد الشعبی عراق، حزب الله لبنان، حسینیون آذربایجان و سایر گروه‌های جهادی، بینی تکفیر را به خاک مالیدند.

حجت‌الاسلام عبدالمحسن البقشی رئیس جامعه آل بیت علیهم السلام از عربستان، زاهد مهدی رئیس سازمان امامیه پاکستان، ابراهیم الدیلمی سفیر یمن در ایران، ناصر ابوشریف نماینده جهاد اسلامی فلسطین در ایران، دکتر حسن بحرینی فعال بین المللی از بحرین، عثمان الحکیمی فعال بین المللی از یمن، دکتر سید راشد عباس نقوی کارشناس و فعال سیاسی پاکستانی، دکتر خالد القدومی نماینده جنبش حماس در ایران، حجت الاسلام سید ثارالله ظهوری روحانی و فعال سیاسی افغانستان، دکتر ضیا یلماز کارشناس مسائل خاورمیانه از ترکیه و سید حسن رضا نقوی نویسنده کتاب «سرباز مکتب» از پاکستان از جمله سخنرانان خارجی این همایش هستند.

همچنین دکتر مهدی صیاد شیرازی هیئت علمی و استاد دانشگاه فرزند شهید سرافراز سپهبد صیاد شیرازی و سید محمد جواد هاشمی نژاد فرزند شهید هاشمی نژاد از دیگر سخنرانان داخلی این همایش بودند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: همایش محور مقاومت علیه تروریسم دانشگاه رازی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان تروریسم خاورمیانه محور مقاومت علیه تروریسم همایش بین المللی رژیم صهیونیستی جمهوری اسلامی اسلامی ایران محمدی عراقی فعال سیاسی آیت الله جبهه حق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۲۱۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهان اسلام یکپارچه در مقابل جبهه کفر ید واحده تشکیل دهد

آیت الله سیدمحمد غروی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم  در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب با تاکید بر اتحاد در مقابل محور شرارت های منطقه ای و فرامنطقه، اظهار داشت: یکی از اموری که امروز باید همه مسلمانان به آن توجه کنند و بر آن تاکید داشته باشند ، وحدت میان امت اسلام است.

وی افزود: امروزه مسلمانان یک امت واحده ای را تشکیل داده اند، جمعیتی حدود دو میلیارد در جهان هستی همراه با بالاترین منابع و مخازن مادی در اختیار آنان قرار گرفته است که  از سویی می توان گفت آینده این جهان باید توسط مسلمانان رقم بخورد ، ولی منافع مادی دشمنان اسلام ایجاب می کند که این امت واحد را به جدایی کشانده و فاصله میان آنان ایجاد نمایند.

وی ادامه داد: در نتیجه با ایجاد اختلافات، نقشه های خود را پیش برده و امت اسلامی را به استضعاف کشانده و از منابع مادی آنان استفاده می کنند.

وی عنوان کرد: باید مذاهب اسلامی بر محور اسلام ، قرآن کریم و پیامبراسلام واهل بیت(ع) باشند و با توجه به محور های وحدت آفرین که مورد اتفاق طرفین می باشد، مسیر را ترسیم نمایند و با اتحادو وحدت ، اختلافات را از بین برده و زندگی مسالمت آمیزی را داشته باشند و تحت لوای اسلام حرکت نمایند.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم اذعان داشت: طبیعتا وجه اشترکات میان مذاهب اسلامی قابل ملاحظه بوده وبراین اساس باید امور مسلمین تنظیم و مدیریت شود؛ باید این نقاط مهم و اساسی را پاس داشته و از سو استفاده دشمنان اسلام جلوگیری نمود.

وی تصریح کرد: متاسفانه جهان اسلام به افراط و تفریط هایی مبتلا شده است و این زمینه ای است برای خود مسلمانان که اختلاف افکنی صورت گیرد و چهره اسلام راستین را زشت کند.

وی در پایان تاکید کرد: از آنجا که با جنایات وحشیانه صهیونیست ها و همراهی استکبار جهانی در مسئله غزه روبرو هستیم، هشدار و ارشاد های لازم داده شده است، لذا باید جهان اسلام یکپارچه به مانند ایران اسلامی در مقابل جبهه کفر ید واحده تشکیل دهد.
 
انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق مظهر اقتدار سپاه و جبهه مقاومت بود
  • جهان اسلام یکپارچه در مقابل جبهه کفر ید واحده تشکیل دهد
  • پیام نشست کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران؛ تقابل با تروریسم و صهیونیسم
  • افزایش همکاری‌های امنیتی و ضد تروریسم محور دیدار مقامات ایران و پاکستان
  • عملیات «وعده صادق» بیانگر حمایت ایران از جبهه مقاومت است
  • خالد قدومی: عملیات «وعده صادق» بیانگر حمایت ایران از جبهه مقاومت است
  • ایران به محور مقاومت و مبارزه با اسراییل تبدیل شده است
  • ایران به محور مقاومت و مبارزه با اسرائیل تبدیل شده است
  • اقدام مقتدرانه سپاه پاسداران جبهه مقاومت را امیدوارتر کرد
  • همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی در کربلا برگزار می‌شود