Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- امام جمعه رودبارقصران شمیرانات با بیان اینکه محرم بهترین زمان برای تبلیغ معارف و ارزش‌های دینی است، تاکید کرد: عزاداری های محرم با مشارکت هرچه بیشتر مردم و با شکوه برگزار شود.

به گزارش آریا، سید مجتبی حسنی امام جمعه رودبارقصران شهرستان شمیرانات در خطبه های نمازجمعه 7 مردادماه به دستاوردهای مهم اقتصادی نشست تهران با رئیس جمهور روسیه اشاره و خاطرنشان کرد: مادر حال حاضر 4 میلیارد دلار  قرارداد با شرکت های روسی برای سرمایه گذاری داریم که با توافقات حدید این قرارداد 10 برابر افزایش یافته و به 40 میلیارد دلار رسیده است که افزایش سطح همکاری ها مطمئنا به نفع ایران خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امام جمعه رودبارقصران با اشاره بر اینکه با توجه به این حجم از سرمایه‌گذاری تولیدات نفت ایران با مشارکت روس‌ها افزایش خواهد یافت، گفت: این بزرگترین و بی‌سابقه‌ترین میزان سرمایه‌گذاری خارجی در تاریخ صنعت نفت است که با یکی از غول‌های انرژی منعقد شده است
همچنین انجام توافقات بانکی و مالی مشترک ایران و روسیه را در مسیر دلار زدایی و مباحث ضد تحریمی اثرگذار عنوان کرد.
 
 توصیه به حضور پررنگ مردم و مسوولین منطقه در نمازجمعه

 
سید مجتبی حسنی در ادامه به اجلاسیه بیست و پنجم ائمه جمعه سراسر کشور و مرور بیانات حکیمانه رهبر معظم انقلاب در این اجلاسیه  اشاره و خاطرنشان کرد:  معظم له در دیدار با ائمه جمعه فرمودند: " نماز جمعه یک فریضه صددرصد استثنایی است هم نماز و ذکر الله و توجه به خدا است و هم حضور و اجتماع مردمی است. عبادتی لاینقطع و مستمر است که هر هفته برگزار می‌شود. نماز جمعه پایگاه مهم طرح مسائل جامعه و یک ظرفیت عظیم و فرصت فوق العاده‌ای است."
امام جمعه رودبارقصران ، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب ائمه جمعه را سخنگویان انقلاب اسلامی عنوان نمودند که این مدال افتخار برای ائمه جمعه و فرماندهان قرارگاه فرهنگی است.
وی ضمن تاکید بر حضور پررنگ مردم و مسوولین در نمازجمعه تصربح کرد: مسوولین منطقه باید نسبت به سهولت حضور مردم در نمازجمعه اهتمام ورزند.
 
 شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی  سنگر دار تبلیغ اسلام و مراسمات ملی و مذهبی است.
 
خطیب نماز جمعه رودبارقصران و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان شمیرانات سالروز تأسیس نهاد مبارک شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را گرامیداشت و یادآور شد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از نهادهای تأثیرگذار انقلاب اسلامی است که به هماهنگی و انسجام فعالیت‌های تبلیغی نظام می‌پردازد و عهده دار برنامه ریزی، سیاست گذاری و نظارت و اجرای مراسم رسمی و مناسبات عمومی و انقلابی می‌باشد.
وی ضمن با اهمیت برشمردن این شورا در احیای مناسبت های انقلابی و ملی، بر اهتمام بیشتر مسوولین نسبت به اجرای مصوبات این شورا تاکید کرد.
 
 از مصادیق مهم جهاد تبیین امر به معروف و نهی از منکر است

 
خطیب جمعه رودبارقصران در بخش دیگری از سخناتش، با بیان اینکه یکی از مصادیق مهم جهاد تبیین امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: وظیفه همگان است در تمام بخش‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و خانوادگی امر کننده به معروف و نهی کننده از منکر باشیم. این فریضه الهی زیربنای تمام حرکات جامعه اسلامی است که متاسفانه علیرغم اهمیت و جایگاه بالای فریضه امر به معروف و نهی از منکر، این موضوع به خوبی تبیین و اجرا نشده است و در مواردی از آن حتی به عنوان فریضه فراموش شده یاد می شود.
وی احیای ستاد امربه معروف در همه نقاط کشور ، آموزش آمرین و حمایت قانونی از انان را از مواردی برشمرد که در اجرای بهتر این فریضه مثمرثمر خواهد بود.
 
 عزاداری محرم با معارف و معرفت حسینی همراه باشد
 
حجت‌الاسلام و المسلمین سید مجتبی حسنی امام‌جمعه  رودبارقصران با تسلیت فرارسیدن ایام حزن و اندوه عزای سید و سالار شهیدان گفت:عزاداری محرم باید با معارف و معرفت حسینی همراه باشد.
وی با بیان اینکه دشمن به دنبال  تضعیف این مکتب است،تصریح کرد: چاشنی برگزاری مراسم عزاداری باید سخنرانی مذهبی باشد، چرا که در این سخنرانی ها انتقال پیام عاشورا، سیره و مرام حسینی و باور دینی تبیین می شود.
وی بر اقامه نماز اول وقت، محتوای مناسب مداحی ها، روضه ها و روایات منطبق با واقعیات و مستند و  همچنین اطعام حسینی در برگزاری باشکوه تر مراسم عزاداری تاکید کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سید مجتبی حسنی امام جمعه رودبارقصران شمیرانات عزاداری های محرم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی امام جمعه رودبارقصران معروف و نهی ائمه جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۲۲۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی امام جمعه و استاندار کرمانشاه از عملیات سپاه

امام جمعه و استاندار کرمانشاه در پیامی مشترک از عملیات و پاسخ مقتدرانه سپاه پاسداران علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی قدردانی کردند. - اخبار استانها -

به گزارش  خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، حجت‌الاسلام حبیب‌الله غفوری، نماینده ولی فقیه در استان و محمدطیب صحرایی، استاندار کرمانشاه در پیامی مشترک از پاسخ مقتدرانه سپاه پاسداران علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی حمایت و قدردانی کردند که متن پیام مشترک به این شرح است. 

بسم الله الرحمن الرحیم

«انا من المجرمین منتقمون»(به یقین ما از مجرمان انتقام خواهیم گرفت) آیه 22 سوره سجده

پاسخ مقتدرانه، افتخارآمیز و عبرت‌آموز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با همکاری سایر نیروهای مسلح کشورمان به جنایات رژیم خبیث صهیونیستی که عمل به «وعده صادق» رهبر مقتدر و حکیم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) بود، موج بزرگی از شعف، امید و غرور را در ملت های مظلوم و مسلمان جهان بویژه جبهه مقاومت و ایران اسلامی ایجاد کرده است.

این اقدام تنبیهی، یک پاسخ مشروع و مطابق حقوق بین‌المللی به جنایت رژیم وحشی صهیونیستی در حمله موشکی به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق بود که منجر به شهادت هفت تن از مستشاران قانونی کشورمان شده بود.

عملیات بی‌سابقه دلیرمردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نشان داد که جمهوری اسلامی هیچ تعرضی به فرزندان، خاک و منافع ملت ایران را بر نمی تابد. دشمنان ملت مؤمن ایران اسلامی خوب می‌دانند که رهبر معظم انقلاب اسلامی مدظله‌العالی سال‌ها پیش فرمودند: «دوران بزن دررو تمام شده است».

هدف کلیدی این پاسخ موشکی، تضمین بازدارندگی علیه جمهوری اسلامی، پایان جنگ در منطقه و مهار وحشی گری های رژیم کودک کش صهیونیستی بوده که بیش از شش ماه است در حال کشتار و نسل کشی و جنایت در منطقه است. 

به یاری خداوند متعال در این عملیات تاریخ ساز به حامیان و هم پیمانان رژیم خبیث صهیونیستی به خوبی تفهیم شد که جهانیان و به ویژه ملت‌های مستقل و آزاده نمی‌پذیرند که سگ هار آمریکا بدون توجه به قوانین بین‌المللی و حقوق انسانی، گستاخانه دست به هر کشتار و جنایتی بزند و هیچ عواقبی هم برای او نداشته باشد.

اینجانبان با قدردانی و تقدیر از درایت و تدابیر هوشمندانه و «وعده صادق» رهبر معظم انقلاب اسلامی و اقدام دقیق و شجاعانه نیروهای مسلح کشورمان، بار دیگر جنایت‌های رژیم جعلی و منحوس صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین و غزه و حمله به کنسولگری ایران را محکوم می‌کنیم و ضمن آرزوی توفیق و سربلندی برای جبهه مقاومت و سرداران و سربازان دلیر نظام اسلامی، برای امنیت و اقتدار ایران اسلامی سجده شکر به درگاه ایزد منان می‌ساییم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمله ایران به اسرائیل تاریخ ساز شد و باعث فخر و مباهات ما ایرانیان است
  • اجتماع مردم رودبار قصران در حمایت از حمله موشکی سپاه به اسرائیل
  • عملیات وعده صادق ، سیلی محکم به اسرائیل و آمریکا
  • برگزاری مراسم تکیه‌خوانی و عَلَم‌کشی در شمیران
  • برگزاری یادواره شهدا در ملکان
  • ایران با موشک باران اسرائیل باعث رسوایی این رژیم غاصب و هم پیمانانش شد
  • علم الهدی : در صورت هر حماقت اسرائیل ، تل‌آویو و حیفا با خاک یکسان خواهد شد
  • نماز جمعه یکی از دست آورد‌های مهم انقلاب اسلامی است
  • قدردانی امام جمعه و استاندار کرمانشاه از عملیات سپاه
  • برگزاری همایش بین المللی پیر غلامان در محرم