Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «نماینده»
2024-04-25@04:30:35 GMT

پوستر رویداد «مجلس، تحول و نوآوری» رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۲۲۹۵۹

پوستر رویداد «مجلس، تحول و نوآوری» رونمایی شد

سمیه رفیعی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و رئیس فراکسیون محیط‌زیست، چهارشنبه ۴ مرداد در هاب رسانه نمایشگاه هم‌افزا در مصلای امام خمینی (ره)، در مراسم رونمایی از پوستر و فراخوان رویداد مجلس، تحول و نوآوری گفت: دو وظیفه مهم مجلس شورای اسلامی، نظارت و قانون‌گذاری است. نظارت باید جلوتر از قانون‌گذاری حرکت کند تا قانون به هدفی که برایش تعیین شده، برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید از بهره بردن از نوآوری در فرایندهای مجلس گفت: استفاده از ظرفیت فناوری‌های نوین، نوآوری و صنایع خلاق، کمک مهمی برای نمایندگان مجلس در راستای عمل به این دو وظیفه است. لذا با توجه به ضرورت ایجاد مرکز نوآوری در مجلس شورای اسلامی، برپایی این مرکز نوآوری از اقدامات خوب مجلس یازدهم است.

سمیه رفیعی با بیان اهمیت استفاده از ظرفیت خانه خلاق و مرکز نوآوری قوه مقننه گفت: این مرکز می تواند به نمایندگان مجلس کمک کند برای اینکه به اهداف و مطالبات مردم رسیدگی کنند. مرکز نوآوری مجلس به تازگی افتتاح شده و آینده خوبی برای آن متصور هستم. امیدوارم بتوانیم از ظرفیت های آن به درستی استفاده کنیم.

در ابتدای این مراسم، دکتر بابک حمیدیا، ریاست خانه خلاق و مرکز نوآوری قوه مقننه گفت: در حوزه رویکردهای چهارگانه مجلس شورای اسلامی یازدهم، رویدادی با عنوان مجلس، تحول و نوآوری، برنامه‌ریزی شده است. مجلس تلاش دارد تا از ظرفیت‌های نخبگانی و مردمی، بیشترین بهره را ببرد. قرار گرفتن چهار رویکرد مردمی‌سازی، کارآمدسازی، شفاف‌سازی و هوشمندسازی به عنوان رویکردهای اصلی این مجلس نشانه‌ی اراده‌ای جدی برای تحول است.

ریاست خانه خلاق و مرکز نوآوری قوه مقننه در خصوص هدف از تاسیس مرکز نوآوری ذیل مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی گفت: این مرکز در راستای همین ریل‌گذاری و زمینه‌سازی، تابستان ۱۴۰۰ تأسیس شد، تا زمینه‌ساز و تسهیل‌گر ارتباط اکوسیستم نوآوری و اکوسیستم اندیشه‌ورزی با مرکز پژوهش‌های مجلس باشد. نوآوری بخش عمومی که محور مأموریت این نهاد است، مسئله‌اش چگونگی استفاده از ظرفیت نوآوری برای تحقق رسالت حکمرانی است.
حمیدیا در خصوص فراخوان رویداد «مجلس، تحول و نوآوری» گفت: اما بدون ایجاد فرایندها و ابزارهای لازم مشارکت در حل مسائل و هم‌آفرینیِ راه‌حل‌ها ممکن نیست و مردمی‌سازی و مشارکت نخبگان در حد شعار باقی خواهد ماند. در این مراسم ضمن رونمایی از پوستر و فراخوان رویداد «متن»، از تمامی نخبگان، اندیشه‌ورزان، تیم‌های استارتاپی، فعالان زیست‌بوم نوآوری، صاحبان نظران و همه دغدغه‌مندان در سطح جامعه دعوت می‌شود تا ایده‌های خود را در چهار زمینه و رویکرد هوشمندسازی، کارآمدسازی، شفاف‌سازی و مردمی‌سازی مجلس شورای اسلامی، ارائه نمایند.
ریاست خانه خلاق و مرکز نوآوری قوه مقننه با اشاره به اهمیت برگزاری رویداد متن گفت: اگر بتوانیم در ایجاد این تجربه به‌نحوی پایدار توفیق یابیم درواقع زیرساختی ایجاد می‌شود که نظام قانونی و حقوقی کشور به‌مرور نه‌تنها اصلاح گردد بلکه خود را برای مواجهه با تحولات پرشتاب جهان امروز و مسائل نوظهور و پیچیده، مهیا و مجهز گرداند، ان‌شاءالله.
دکتر حمیدیا با اشاره به محورهای رویداد متن اظهار داشت: در این رویداد، استارتاپ‌ها و اندیشه‌ورزان در محورهای مختلف ناظر به چهار رویکرد فوق به رقابت خواهند پرداخت و درنهایت برگزیده‌ها وارد فرایند شتابدهی و سرمایه‌گذاری خواهند شد تا با عنایت الهی تجربه‌ای نو در سطح یکی از قوای سه‌گانه یعنی قوه مقننه رقم بخورد. محورهای مدنظر برای این رویداد ملی عبارت است از:

اثر سنجی و شبیه‌سازی اثرات قانون: برای اجتناب و پیشگیری از اثرات پیش‌بینی‌نشده و آسیب‌های احتمالی قوانینی که وضع می‌شود در حوزه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی و زیست‌محیطی. جمع‌نویسی پیش‌نویس قوانین: برای مشارکت صاحب‌نظران و متخصصان و ذی‌نفعان در فرایند تدوین قوانین. نظارت مردمی بر اجرای قوانین: برای اخذ بازخورد از اثرات قانون و افزایش ضمانت اجرای قوانین با مشارکت خود مردم. کارآمدسازی قوانین و کاهش تورم قوانین: برای افزایش اثربخشی قوانین هوشمندسازی مراجعات مردمی نمایندگان: برای افزایش کارآمدی دفاتر نمایندگان و افزایش رضایت عمومی و سایر موضوعات و ایده‌هایی که می‌تواند در تحقق رویکردهای چهارگانه مجلس کمک نماید

ریاست خانه خلاق و مرکز نوآوری قوه مقننه در پایان مراسم رونمایی بیان داشت: امید است که با مشارکت حداکثری اکوسیستم نوآوری و اندیشه‌ورزی در این رویداد، هم نظام حکمرانی و هم اکوسیستم نوآوری، طعم خوب پیوند نوآوری و حکمرانی را بچشد و تجربه‌ای موفق در این راستا رقم بخورد.
گفتنی است علاقه‌مندان جهت اطلاع از جزئیات این رویداد، ثبت‌نام و شرکت در پیش‌نشست‌های آتی می‌توانند به آدرس https://lcih.ir/matn مراجعه نمایند.

منبع: نماینده

کلیدواژه: نماینده مجلس شورای اسلامی تحول و نوآوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۲۲۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس رسانه ملی: پرچم تحول در رسانه ملی مبتنی بر هویت است



به گزارش خبرنگار ­خبرگزاری صداوسیما،، آقای جبلی امروز در مراسم قدردانی از عوامل ویژه برنامه های قرآنی کشور که از سوی فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس برگزار شد با قدردانی از حمایت های بی دریغ نمایندگان مجلس و فراکسیون ها و کمیسیون فرهنگی از رسانه ملی در تولید محتوای فاخر در بررسی برنامه هفتم و بودجه سال ۱۴۰۳ افزود: اگر رسانه ملی توفیقاتی در تولید برنامه های فاخر داشته است شریک اصلی ما نمایندگان مجلس بوده اند.

وی همچنین با اشاره به اینکه پرچم تحول در رسانه ملی مبتنی بر هویت است گفت: تجربه سال های گذشته نشان داد هر چقدر برنامه ها رنگ و بوی هویتی بخود بگیرند و به ابعاد و فرم ها توجه کنیم، برنامه ها بیشتر مورد توجه و استقبال مخاطبان قرار می گیرد.

رئیس رسانه ملی ادامه داد: افتخار ما این است که در دوره فعلی، صدا و سیما به برنامه های قرآنی شناخته می شود.

آقای جبلی همچنین از سازمان تبلیغات اسلامی به خاط همکاری با رسانه ملی و تولید کنندگان برنامه ها تشکر کرد.

در این مراسم رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با قدردانی از برنامه های قرآنی رسانه ملی در ماه مبارک رمضان گفت: رسانه ملی در این ایام درخشید.

آقای قمی افزود: یکی از اتفاقات ماه مبارک رمضان این بود که تصور بین المللی و جهان اسلام در موضوع قرآنی درباره ما تغییر کرد.

در این مراسم معاونین صدا و سیمای رسانه ملی نیز گزارشی از فعالیت های قرآنی در ماه مبارک رمضان ارائه کردند.

همچنین شماری از عوامل برنامه های قرآنی به ارائه دیدگاه‌های خود پرداختند.

چند تن از نمایندگان مجلس هم در سخنانی از اقدامات قرآنی رسانی ملی قدردانی کردند.

در پایان از ۷۸ نفر از عوامل برنامه های قرآنی صدا و سیما، سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت ارشاد، آموزش و پرورش و شهرداری قدردانی شد.

دیگر خبرها

  • رونمایی از طرح مرکز رشد و نوآوری اتاق بازرگانی سنندج
  • رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت
  • ۵۰ اثر گرافیکی در آیین گرامیداشت واقعه طبس رونمایی شد
  • دکتر جبلی: پرچم تحول در رسانه ملی مبتنی بر شعار هویت و عدالت است
  • رونمایی از ۶ دستاورد صنایع خلاق و فرهنگی در رویداد ملی «مانوین»
  • جبلی: پرچم تحول در رسانه ملی مبتنی بر شعار هویت و عدالت است
  • راهیابی ۱۰ ایده و طرح صنایع پایین‌دستی مس سرچشمه به مرحله سرمایه‌گذاری
  • رئیس رسانه ملی: پرچم تحول در رسانه ملی مبتنی بر هویت است
  • رونمایی پوستر جایزه داستان و بازآفرینی در حوزه هنری
  • طرح تشکیل سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی سپند در دستورکار امروز مجلس