Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تسلیت به بازماندگان قربانیان سیلاب‌های مرگبار اخیر در کشور، از مسئولان خواست تمام تلاش خود را در جهت رفع مشکلات سیل‌زدگان به کار گیرند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت‌الله آملی لاریجانی در ابتدای جلسه امروز مجمع با تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام، ماه محرم را ماه حزن اهل بیت علیهم السلام و شیعیان و بلکه اهل اسلام و همه اهل سماوات دانست و تصریح کرد: همه شیعیان و آزادگان جهان در این ماه، حزین و غمگینند و بر مصائب اهل بیت می‌گریند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: در روایتی که در امالی شیخ صدوق، مناقب ابن شهرآشوب، اقبال سیدابن‌طاووس و آثار سایر بزرگان آمده است، حضرت علی ابن موسی‌الرضا (ع) در وصف ایام محرم و حادثه عظیم کربلا می‌فرمایند «إِنَّ یَوْمَ الْحُسَیْنِ أَقْرَحَ جُفُونَنَا وَ أَسْبَلَ دُمُوعَنَا وَ أَذَلَّ عَزِیزَنَا بِأَرْضِ کَرْبٍ وَ بَلَاءٍ وَ أَوْرَثْتِنَا الْکَرْبَ وَ الْبَلَاءَ إِلَی یَوْمِ الِانْقِضَاءِ فَعَلَی مِثْلِ الْحُسَیْنِ فَلْیَبْکِ الْبَاکُونَ فَإِنَّ الْبُکَاءَ یَحُطُّ الذُّنُوبَ الْعِظَامَ».
آیت‌الله آملی لاریجانی افزود: حقیقت این حادثه عظیم، هم در طول تاریخ الهام‌بخش انسان‌های آزاده بوده و احرار جوامع را به طریق سعادت رهنمون ساخته و هم در بواطن عالم اثرگذار بوده است؛ چنانکه در فرازی از زیارت عاشورا می‌خوانیم «وعظمت مصیبتک فی السموات» یعنی این حادثه برای همه اهالی سماوات نیز مصیبتی عظیم بوده است.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه باطن حادثه کربلا برای ما شناختنی نیست، اما واجد نوری است که در عوالم مختلف راهنمای همه انسان‌ها و روشنگر آسمان‌هاست، بر لزوم پاسداشت ماه محرم و اقامه عزای حسینی به احسن وجه تاکید کرد و یادآور شد: توسل به ساحت اباعبدالله الحسین (ع)، طریق معرفت بزرگان و اولیاءالله بوده است. تعبیر ذیل روایت مذکور از امام رضا (ع) نیز موید این امر است که یکی از راه‌های مهم اولیای الهی در وصول به ساحت حق تعالی، توسل به ساحت اباعبدالله بوده است. در این مسیر مداومت بر قرائت و تدبر در زیارت عاشورا نیز واجد اهمیت بالایی است، زیرا عمده تعابیر به‌کاررفته در این زیارتنامه، مناجات با حق‌تعالی است؛ چنانکه منبعث از آیه شریفه در فرازی می‌فرماید «اللهم اجعلنی فی مقامی هذا ممن تناله منک صلوات و رحمةَُ و مغفره».
آیت‌الله آملی لاریجانی اظهار کرد: امیدواریم همه شیعیان و محبین اهل بیت (ع) با همراهی و همدردی در حزن اهل بیت علیهم‌السلام به مقامات بالای معنوی دست یابند و همگی از آثار این ایام بهره‌مند شویم.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین بر لزوم برپایی هر چه باشکوه‌تر مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی تاکید کرد.
آیت الله آملی لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حادثه تلخ سیلاب‌های مرگبار اخیر در کشور، وقوع این حوادث در آستانه ماه محرم را موجب مضاعف‌شدن حزن و اندوه هموطنان دانست و خاطرنشان کرد: به همه بازماندگان درگذشتگان حوادث اخیر تسلیت می‌گوییم و برای روح این عزیزان از دست‌رفته طلب مغفرت و علو درجات از درگاه حضرت حق‌تعالی داریم.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه بلایا و سوانح طبیعی در همه نقاط جهان وجود دارد، در عین حال تاکید کرد: مسئولان امر باید در حد وسع و توان خود، پیش‌بینی‌های لازم را در مورد این بلایا داشته باشند تا شاهد کاهش آسیب‌ها باشیم و تلفات نداشته باشیم و از داغدارشدن مردم عزیزمان جلوگیری کنیم.
آیت‌الله آملی لاریجانی همچنین بر لزوم بکارگیری تلاش حداکثری مسئولان برای رفع مشکلات سیل‌زدگان تاکید نمود.
در ادامه جلسه که با حضور روسای قوه مقننه و قضائیه، دبیر و اکثریت اعضای مجمع برگزار شد، اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه بررسی سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه و پس از بحث درباره برخی از الزامات رشد اقتصادی 8درصدی در این برنامه، بر «افزایش خالص موجودی سرمایه با رفع موانع و تسهیل سرمایه گذاری (داخلی و خارجی) و جلوگیری از خروج سرمایه از کشور مگر برای اهداف اقتصادی» تاکید کردند.
در این جلسه که وزیر امور اقتصادی و دارایی، رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس حضور داشتند، اعضای مجمع همچنین با تاکید بر موضوع بهره وری مصوب کردند: «بهره‌وری کل عوامل تولید (منابع انسانی، سرمایه، فناوری و مدیریت) به میزان حداقل 2/8واحد از 8درصد رشد اقتصادی در طول برنامه افزایش یابد.»
خاطر نشان می‌شود، بررسی‌های سیاست‌های کلی هفتم در جلسات فوق العاده مجمع تشخیص مصلحت نظام در روز‌های آینده نیز ادامه خواهد یافت.
در ابتدای این جلسه، با گرامیداشت یاد و خاطر مرحوم دکتر عادل آذر، به احترام تلاش‌های ایشان در دبیرخانه مجمع و اظهار تاسف از فقدان این پژوهشگر متعهد، فاتحه‌ای توسط اعضای مجمع قرائت شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: آسیب رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام آیت الله آملی لاریجانی اعضای مجمع اهل بیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۲۴۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوانی پوست شما با این خوراکی‌ها حفظ می‌شود

آفتاب‌‌نیوز :

تغذیه می‌تواند بر احساس درونی و ظاهر بیرونی انسان تأثیر بگذارد. تحقیقات ثابت می‌کند که تغذیه نقش مهمی در سلامت قلب، مغز و خطر ابتلا به بیماری‌های مرتبط با افزایش سن دارد. هم‌چنین رژیم غذایی سالم قدرت ترمیم آسیب‌های پوستی را دارد و می‌تواند تا سال‌ها ظاهر شما را جوان و شاداب نگه دارد.

این مواد غذایی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا با افزایش سن، از درون و بیرون جوان و سالم بمانید:

۱) خانوده توت‌ها

مصرف غذا‌های غنی از آنتی اکسیدان، مؤثرترین راه برای به تعویق انداختن علائم پیری است. به این دلیل که بدن در فرآیند اکسیداسیون، مولکول‌هایی به نام «رادیکال‌های آزاد» را ایجاد می‌کند که می‌توانند به سلول‌های شما آسیب برسانند و در بالا بردن خطر بیماری‌های مزمن نقش داشته باشند. آنتی اکسیدان‌ها به طور مستقیم با این رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کنند و آسیب احتمالی را به حداقل می‌رسانند.

در بین مواد غذایی، توت‌ها حاوی بالاترین سطح آنتی اکسیدان هستند و سرشار از آنتی اکسیدان‌هایی مانند آنتوسیانین و ویتامین C هستند که با استرس اکسیداتیو و التهاب در بدن مبارزه می‌کنند. آسیب استرس اکسیداتیو ناشی از رادیکال‌های آزاد نیز می‌تواند بر سلامت پوست تأثیر بگذارد، بنابراین خوردن مواد غذایی غنی از آنتی اکسیدان، مانند توت سفید، توت فرنگی، شاه‌توت و ... به محافظت از پوست در برابر پیری زودرس و بهبود سلامت کلی آن کمک می‌کند.

۲) ماهی‌های چرب

این ماهی‌ها سرشار از چربی‌های سالم مانند اسید‌های چرب امگا ۳ هستند. امگا ۳ می‌تواند به حفظ سلامت قلب، مغز و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های ناشی از افزایش سن کمک کند. علاوه بر این، مواد غذایی غنی از امگا ۳ مانند ماهی‌های چرب می‌توانند به حفظ جوانی پوست کمک کنند.

ماهی سالمون سرشار از اسید‌های چرب امگا ۳ مانند EPA و DHA است و این چربی‌های ضروری با حفظ غشای سلولی و کاهش التهاب، به سلامت پوست کمک می‌کنند و با افزایش خاصیت ارتجاعی و آبرسانی پوست، ظاهری جوان و شاداب برایتان به ارمغان می‌آورند.

۳) سبزیجات

سبزی‌های برگ‌دار مانند اسفناج، کاهو و کلم‌پیچ حاوی ویتامین‌های A، C و K و مواد معدنی مانند آهن و کلسیم هستند. این مواد مغذی می‌توانند سلامت پوست را تقویت کنند، به تولید کلاژن کمک کنند و در برابر آسیب‌های پوستی ناشی از اشعه ماوراء بنفش از پوست محافظت کنند.

علاوه بر سلامت پوست، ویتامین K هم‌چنین با کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های ناشی از افزایش سن مرتبط است و ویتامین C به پیشگیری از اُفت عملکرد شناختی مرتبط با افزایش سن کمک می‌کند.

۴) سیب زمینی

سیب زمینی حاوی ترکیبی به نام بتاکاروتن است که فواید زیادی برای سلامتی دارد. بتاکاروتن پیش‌ساز ویتامین A است و با ارتقای سلامت پوست و کاهش ظاهر چین و چروک مرتبط است. فراتر از آن، بتاکاروتن می‌تواند به پیشگیری از انواع مختلف بیماری‌های مزمن کمک کند.

۵) گوجه فرنگی

گوجه فرنگی سرشار از ترکیب خاصی به نام لیکوپن با خواص آنتی‌اکسیدانی است. این ماده از پوست در برابر آسیب‌های نور خورشید محافظت می‌کند و علائم پیری را کاهش می‌دهد و ظاهر شاداب و احساس جوانی را در شما پدید می‌آورد. هم‌چنین رژیم غذایی غنی از لیکوپن می‌تواند به کاهش خطر بیماری‌های قلبی عروقی و بهبود سلامت رگ‌های خونی کمک کند و از لحاظ بیولوژیکی، بدن شما را جوان نگه دارد.

۶) شکلات تلخ

شکلات تلخ سرشار از ترکیبات طبیعی به نام فلاونوئید‌ها است که این ترکیبات به طرق مختلف برای بدن مفید هستند. فلاونوئید‌ها جریان خون را افزایش می‌دهند و از پوست در برابر آسیب اشعه ماوراء بنفش محافظت می‌کنند. فلاونوئید‌ها به تنظیم فشار خون، سلامت شریان‌ها و مسائل مرتبط با عروق مانند بیماری‌های قلبی عروقی کمک می‌کنند. سلامت داخلی بدن در حفظ ظاهری جوان و شاداب نقش بسزایی دارد.

۷) ماست

سلامت روده و میکروبیوم متنوع آن، به داشتن پوست سالم‌تر کمک می‌کند. مواد غذایی غنی از پروبیوتیک مانند ماست، سلامت روده را تأمین می‌کنند و باعث جذب آسان مواد مغذی می‌شوند. ماست هم‌چنین پروتئین ضروری برای حفظ سلامت ماهیچه‌ها و پوست را فراهم می‌کند و در عین حال از طریق محتوای کلسیم و ویتامین D به تقویت استخوان‌ها کمک می‌کند.

۸) چای سبز

چای سبز حاوی پلی‌فنول‌هایی با خواص آنتی‌اکسیدانی و ضد التهابی قوی است. این ترکیبات به بهبود خاصیت ارتجاعی پوست و محافظت در برابر اثرات مضر اشعه ماوراء بنفش کمک می‌کنند و علائم پیری پوست را کاهش می‌دهند. چای سبز نه تنها می‌تواند به حفظ ظاهری جوان‌تر کمک کند، بلکه تحقیقات نشان می‌دهد که پلی فنول اصلی آن (EGCG)، روند پیری را کندتر می‌کند و باعث افزایش طول عمر می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • انتصاب رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی
  • ضرورت تشکیل قرارگاه آموزشی برای بهبود و تقویت زیرساخت‌های آموزشی کهگیلویه و بویراحمد
  • ضرورت ارتقای سطح معنوی و علمی نیروهای انقلاب/ مشکلات مردم مدبرانه از نمایندگان مطالبه شود
  • مجمع برای دفاع از نظام و انقلاب اسلامی شکل گرفته است
  • نظر یک عضو مجمع درباره کسر از حساب بی‌حجاب‌ها
  • اثرگذاری خدمات شهرداری قم در کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • دبیرکل و اعضای جدید شورای مرکزی حزب مستقل و اعتدال ایران انتخاب شدند
  • سلفی با بحران!
  • جوانی پوست شما با این خوراکی‌ها حفظ می‌شود
  • ببینید | حساب‌کتاب تلخ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از حقوق کارگران: صد سال کار فقط ۱۰ میلیارد تومان!