Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، در تیر ماه ۱۴۰۱ عدد شاخص قیمت آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به عدد ١٥١,٩رسیده است که نسبت به ماه قبل (۱۴۰.۳)، ٨.٣ درصد افزایش داشته است.

افزایش تورم ماهانه

منظور از تورم ماهانه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت ماه جاری، نسبت به ماه قبل می‌باشد. در تیر ماه ۱۴۰۱ تورم ماهانه قیمت آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران ٨,٣ درصد بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تورم ماهانه تیر ماه در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل (٧.١ درصد)، ١.٢ واحد درصد افزایش داشته است.

افزایش تورم نقطه‌ به نقطه

منظور از تورم نقطه به نقطه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت نسبت به ماه مشابه سال قبل می‌باشد. در تیر ماه ۱۴۰۱ تورم نقطه به نقطه قیمت آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به عدد ٤٥,٢ درصد رسیده است. تورم نقطه به نقطه این ماه در مقایسه با ماه قبل (٣٥.٥ درصد) ٩.٧ واحد درصد افزایش داشته است.

افزایش تورم سالانه

منظور از نرخ تورم سالانه، درصد تغییر میانگین اعداد شاخص قیمت در یک سال منتهی به ماه جاری، نسبت به شاخص دوره مشابه سال قبل می‌باشد. نرخ تورم سالانه تیر ماه ۱۴۰۱ املاک مسکونی شهر تهران به عدد ٢٧,١ درصد رسیده است که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل(٢٦.٤ درصد)، ۰.۷ واحد درصد افزایش داشته است.  

متوسط قیمت آپارتمان­‌های مسکونی مناطق ٢٢گانه شهر تهران

در تیر ماه ۱۴۰۱ متوسط وزنی قیمت آپارتمان‌های مسکونی فروش رفته در مناطق ٢٢گانه شهر تهران به ۴۴۸۴۰۷ هزار ریال رسیده است. در این ماه منطقه یک با متوسط قیمت ۸۴۵۲۲۰ هزار ریال بیشترین و منطقه ١٧ با متوسط قیمت ۲۲۸۹۰۳ هزار ریال کمترین قیمت را در بین مناطق ٢٢ گانه شهر تهران به خود اختصاص داده‌­اند.

کد خبر 694386 برچسب‌ها قیمت مسکن و زمین خبر مهم بازار مسکن مرکز آمار

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: قیمت مسکن و زمین خبر مهم بازار مسکن مرکز آمار قیمت آپارتمان های مسکونی درصد افزایش داشته مسکونی شهر تهران تیر ماه ۱۴۰۱ شهر تهران تورم ماهانه متوسط قیمت شاخص قیمت تورم نقطه ماه قبل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۲۴۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی طلا کاهش یافت

بهای هر اونس طلا با ۰.۲ درصد کاهش به ۲۱۸۹ دلار و ۲۹ سنت رسید. هر اونس طلای آمریکا با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۱۸۸ دلار و ۳۰ سنت رسید.

کریستوفر والر، رئیس فدرال رزرو روز چهارشنبه گفت داده‌های ناامیدکننده تورم اخیر تأیید می‌کند که بانک مرکزی آمریکا از کاهش نرخ بهره کوتاه‌مدت اجتناب کرده است.

دلار آمریکا در برابر رقبای خود ۰.۱ درصد افزایش یافت و طلا را برای سایر دارندگان ارز گران‌تر کرد، در حالی که بازده اسکناس‌های ۱۰ ساله خزانه‌داری نیز افزایش یافت. سرمایه‌گذاران اکنون منتظر گزارش شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی ایالات‌متحده هستند که قرار است در روز جمعه اعلام شود تا فدرال‌رزرو چه زمانی شروع به کاهش نرخ بهره کند.

شاخص هزینه‌های مصرف شخصی در ماه فوریه ۰.۳ درصد افزایش یافت که باعث می‌شود سرعت سالانه ۲.۸ درصد حفظ شود. همچنین گزارش اولیه هفتگی ادعا‌های بیکاری ایالات‌متحده مورد توجه سرمایه گذاران است که منتشر می‌شود.

بر اساس ابزار FedWatch گروه CME، معامله‌گران به احتمال ۶۲ درصد قیمت گذاری می‌کنند که فدرال رزرو در ماه ژوئن کاهش نرخ بهره را آغاز کند که از احتمال ۷۰ درصدی در روز چهارشنبه کمتر است. نرخ بهره پایین‌تر، هزینه فرصت نگهداری شمش را کاهش می‌دهد.

واردات طلای هند قرار است در ماه مارس بیش از ۹۰ درصد نسبت به ماه قبل کاهش یابد تا به پایین‌ترین سطح از زمان همه‌گیری کووید برسد، زیرا بانک‌ها پس از کاهش قیمت‌های بی‌سابقه بر تقاضا، واردات خود را کاهش دادند.

طبق گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۴ درصد کاهش به ۲۴.۵۶ دلار رسید، پلاتین با ۰.۴ درصد افزایش به ۸۹۷ دلار و ۱۰ سنت رسید و پالادیوم ۰.۴ درصد افزایش یافت و به ۹۸۷ دلار و ۶۶ سنت رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • قیمت جهانی طلا کاهش یافت
  • نرخ تورم در کدام استان بیشتر است؟
  • بازار بی سرپناه مسکن
  • بازار بی‌سرپناه مسکن
  • فقر در ایتالیا به اوج خود رسید
  • افزایش قیمت دلار بازار مسکن را به کدام سو می‌برد؟
  • پیش بینی قیمت مسکن در سال ۱۴۰۳ / جدیدترین قیمت خانه در تهران
  • بانک مرکزی اروپا: منتظر موج تورمی مواد غذایی باشید!
  • پیش‌بینی وضعیت تورم در کشورهای مختلف جهان در سال ۲۰۲۴ (+ اینفوگرافی)
  • تغییر تاکتیک خریداران در بازار مسکن تهران