Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس گفت: وزارت ارتباطات به دنبال توسعه فعالیت های دانش بنیان از طریق حمایت از شرکتها و فعالان حوزه ICT است.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری برنا به نقل از  مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، حمید سلیمان پور سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس در جلسه کمیسیون فناوری اطلاعات و اقتصاد رسانه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز گفت: تقویت شرکت های فعال در حوزه ICT از مهم ترین برنامه های وزارت ارتباطات در استان‌هاست که در این زمینه حمایت هایی از جمله پرداخت وام وجوه اداره شده به شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها از این موارد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان جزئیات حمایتهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از کسب و کارهای حوزه فاوا گفت: این وزارت از محل منابعی که از طریق قانون بودجه در اختیار دارد، می تواند تسهیلاتی به حوزه کسب و کارهای فناوری اطلاعات و ارتباطات اعطا کند که این تسهیلات در دو بخش وام وجوه اداره شده که به همان بند د تبصره 18 معروف است و بند الف تبصره 18 که برای اولین بار از سال 1400 منابع آن جذب شد، تقسیم می شود که فرصت خوبی برای استفاده شرکت های استانی از این ظرفیت‌ها است.
یلدا راهدار عضو هیات رئیسه و رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات و اقتصاد رسانه اتاق بازرگانی فارس نیز با تاکید بر روحیه مطالبه گری در بخش های دیگر حوزه اقتصاد افزود: فضای کسب و کار متاثر از مواردی است که در اختیار فعالان اقتصادی نیست و با وجود رهبری در سازمان و وجود زیرساخت های خوب، قادر به مدیریت این فضا نیستیم لذا انتظار می رود فعالان اقتصادی حوزه فناوری و اطلاعات نیز مانند حوزه های دیگر اقتصادی روحیه مطالبه گری را در خود تقویت کنند و مسایل و مشکلات خود را بیان کنند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان فارس اقتصاد بودجه علم و فناوری کسب و کار کشاورزی حمایت برنامه مدیریت شرکت توسعه بازرگانی وام کمیسیون صنایع تسهیلات شرکت های دانش بنیان معادن خبر فارس فعالیت های دانش بنیان ارتباطات و فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۲۸۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح «ایران دیجیتال» در کردستان اجرا می‌شود

‌به گزارش خبرنگار مهر، میثم عابدی پیش از ظهر چهارشنبه در جمع فعالان حوزه ICT کردستان که در پارک علم و فناوری برگزار شد، اظهار کرد: وزارت ارتباطات مبتنی بر ظرفیت‌های استان از فعالیت‌های حوزه ارتباطات حمایت می‌کند و باید زیرساخت‌ها و خلاءها بررسی شود تا نیاز استان را بسنجد و بر اساس نیازها کمک کند.

وی افزود: هم مرزی استان کردستان با حضور عراق از مزایای استان است که برای توسعه اقتصاد دیجیتال و خدمات نرم‌افزاری می‌تواند مورد توجه قرار گیرد.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه سال گذشته در ۱۰ استان کشور فعالیت دیجیتالی ویژه دانش‌آموزان انجام دادیم، افزود: سعی براین است تا امسال در کردستان نیز طرح‌های دیجیتالی با عنوان «ایران دیجیتال» اجرا شود.

عابدی بیان کرد: در شش ماه اول سال گذشته ۳۰۰ میلیارد تومان و در شش ماه دوم ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای تأمین مالی شرکت‌ها پرداخت کردیم.

پیش از این جلسه عابدی از مجتمع نوآوری نور سنندج بازدید کرد و در این بازدید از آموزش ۱۰ هزار دانش‌آموز کردستانی در حوزه آموزش مهارت‌های دیجیتال خبر داد و گفت: با همکاری وزارت آموزش و پرورش امسال ۳۰۰ هزار دانش‌آموز متوسطه مهارت‌های دیجیتال را آموزش می‌بینند.

کد خبر 6087452

دیگر خبرها

  • اجرای طرح ایران دیجیتال در کردستان
  • اقتصاد دیجیتال وضعیت بیکاری و اقتصادی را کردستان بهبود می بخشد
  • پرداخت ۱۸ میلیارد به شرکت‌های دانش‌بنیان کردستان
  • توسعه ICT سبب نجات کردستان از عقب‌ماندگی می‌شود
  • توسعه حوزه ICT راه نجات عقب‌ماندگی‌های اقتصادی کردستان
  • طرح «ایران دیجیتال» در کردستان اجرا می‌شود
  • ۱۶ شرکت دانش بنیان کردستان در حوزه فناوری اطلاعات فعال است
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی 
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی
  • زیرساخت‌های حمل‌ونقل کشور در مسیر پیشرفت