Web Analytics Made Easy - Statcounter

آزمایش‌های محققان در دانشگاه کلمبیا آمریکا نشان داد که برنامه‌های هوش مصنوعی می‌تواند با تجزیه و تحلیل انبوه داده‌های جدید در مواردی مانند فیزیک کوانتوم و ذرات بنیادین به دانشمندان در کشف متغیرهای زیربنایی مفاهیم ناشناخته فیزیک کمک کند.

به گزارش گروه علم و آموزش ایران اکونومیست از تارنمای ساینس الرت، کتاب‌های فیزیک در بر دارنده قوانین و فرمول‌هایی درباره حرکت و توقف اجسام و سایر پدیده‌های طبیعی است، این فرمول‌ها عمل‌هایی را توصیف می‌کنند که ما مشاهده می‌کنیم اما در پشت هر کدام از این عمل‌ها ممکن است مجموعه‌هایی از عوامل وجود داشته باشد که آشکار نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزها یک برنامه جدید هوش مصنوعی طراحی شده توسط محققان دانشگاه کلمبیا (نیویورک) ظاهرا موفق شده است قوانین فیزیکی خاص خودش را کشف کند.

این برنامه هوش مصنوعی پس از آشنا شدن با ویدئوهایی از پدیده‌های فیزیکی روی زمین،‌ متغیرهای کنونی مورد استفاده ما را مجددا کشف نکرده بلکه به جای آن در واقع متغیرهای جدیدی برای توضیح آنچه دیده است، مطرح کرده است.

برای روشن شدن بحث ، این بدان معنا نیست که فیزیک کنونی ناقص است یا راه بهتری برای توضیح جهان پیرامون ما وجود دارد، (قوانین انیشتین از قوت کافی برخوردار است) اما آن قوانین تنها به این علت موجود هستند که بر اساس «زبان» موجود فرضیه‌ها و اصول تاسیس شده در طول قرن‌ها سنت علمی ساخته شدند.

این هوش مصنوعی تنها ویدئوهای پدیده‌های فیزیکی را بررسی کرده بنابراین در جایگاهی نبوده است که فیزیک جدیدی برای توضیح کیهان مطرح یا تلاش کند، توضیحات بهتری از انیشتین مطرح کند.

                                  Playback Rates   0.5x1x1.25x1.5x2x             Rewind 10 Seconds Next Up           Live 00:00 00:00 00:06   Chromecast Closed Captions Settings Fullscreen  

این تیم تحقیقاتی تلاش داشته است که به پاسخ این سوال برسد که آیا هوش مصنوعی می‌تواند واقعا متغیرهای جدیدی بیابد، هوش مصنوعی در این صورت می‌تواند به ما در توضیح پدیده‌های جدید و پیچیده ناشی از انبوه داده‌ها یاری برساند، به عنوان مثال ، داده‌های جدید کسب شده از آزمایش هایی مانند برخورد دهنده بزرگ ذرات زیرهسته‌ای که اشاراتی به فیزیک جدید دارد.

در آزمایش های انجام شده با ویدئوهای مربوط به قوانین پایه‌ای فیزیک ، هوش مصنوعی متغیرهای منحصر به فردی را مطرح کرده است، معنای این مساله ـن است که در آینده ، هوش مصنوعی به طور بالقوه می‌تواند به دانشمندان برای شناسایی متغیرهایی زیربنای مفاهیم جدید کمک کند.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: پژوهش

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: پژوهش هوش مصنوعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۲۹۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیح امید عالیشاه در مورد شدت مصدومیتش

به گزارش "ورزش سه"، امید عالیشاه، کاپیتان پرسپولیس که در بازی با صنعت نفت در دقایق ابتدایی مصدوم شد، در این خصوص گفت: فکر نمی‌کنم چیز خاصی باشد خداروشکر. یک حسی داشتم و می‌ترسیدم خدانکرده تشدید شود.

او در این خصوص اضافه کرد: امشب یا فردا MRI می‌دهم تا میزان دقیق آسیب‌دیدگی مشخص شود ولی فکر نمی‌کنم مشکل خاصی باشد.

او در مورد مسابقه گفت: همیشه بازی کردن در آبادان مقابل صنعت نفت جلوی تماشاگرانش سخت بوده است چون تیم خوبی هستند. ما همه جوره محکوم به برد بودیم و شرایط خوبی هم داشتیم و امیدوارم ادامه‌دار باشد.

عالیشاه راجع‌به صدرنشینی پرسپولیس عنوان کرد: بازی به بازی باید پیش برویم و الان باید به بازی آلومینیوم که حذفی است فکر کنیم و بعد از آن بازی به لیگ برمی‌گردیم.

دیگر خبرها

  • توضیح امید عالیشاه در مورد شدت مصدومیتش
  • همایش استانی روز فیزیک در دانشگاه صنعتی اصفهان + فیلم
  • ۶۰ درصد نوازندگان از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند!
  • ۳۰ فروردین در دنیای علم چه خبر؟
  • افزایش ۳ درصدی ظرفیت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و ریاضی فیزیک در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • مقاله استاد دانشگاه شریف در معتبرترین مجله انجمن فیزیک آمریکا منتشر شد
  • انتشار مقاله استاد دانشگاه شریف در مجله معتبر انجمن فیزیک آمریکا
  • توضیح سازمان غذا و دارو درباره زالوی طبی
  • لزوم حمایت از پلیس برای برخورد با پدیده بدحجابی
  • «رضوان»؛ ناشناخته‌ترین موشک بالستیک ایرانی که روانه پایگاه‌های اسرائیل شد/ نسل‌های ارتقاء یافته خانواده شهاب همچنان می‌درخشند +عکس