Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از خبرگزاری «یونهاپ»، دریاسالار «لی جونگ هو» رئیس عملیات نیروی دریایی کره جنوبی برای سفری به مدت یک هفته به «هاوایی» و «واشنگتن» می‌رود. طی این سفر قرار است وی با «کارلوس دل ترو» وزیر رئیس نیروی دریایی  و «جان آکیلینو» فرمانده بخش هند-اقیانوسیه نیروی دریایی آمریکا و دیگر مقام‌های ارشد نیروی دریایی آمریکا در راستای افزایش مناسبات دفاعی دو کشور نیز دیدار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

قرار است دو طرف پیرامون چگونگی تقویت همکاری نظامی و امنیت اقیانوسیه با یکدیگر به تبادل نظر بپردازند.  

اخیرا ناوگان کشتی‌های جنگی و هواپیماهای نیروی دریایی به علاوه حدود هزار سرباز به رزمایش دریایی چندملیتی به رهبری آمریکا که به نام "ریم" «رزمایش اقیانوسیه» معروف است پیوسته است.  

براساس اطلاعات نیروی دریایی آمریکا، متحدان این کشور در منطقه هند-اقیانوسیه از جمله ژاپن، کره جنوبی، استرالیا، نیوزیلند و فیلیپین در رزمایش نظامی دوسالانه «ریم» (RIM) منطقه اقیانوسیه که به عنوان بزرگ‌ترین عملیات دریایی دنیا شناخته می‌شود شرکت کردند.

این رزمایش که به «ریم پک» RIMPAC معروف است، زمانی شروع شد که چین فشار نظامی را بر تایوان افزایش داد. پکن همواره تایوان را بخشی از خاک خود می‌داند و بر سر حق حاکمیت دریای چین جنوبی با کشورهای این منطقه تنش هایی دارد. هر یک از کشورهای منطقه از جمله مالزی، تایوان، فیلیپین و چین این دریا را بخشی از تمامیت ارضی خود می دانند.  

نیروی دریایی کره جنوبی اعلام کرد ناوگان این کشور شامل کشتی مارادو با وزن ۱۴ هزار و ۵۰۰ تُن است و لی جونگ هو این کشتی را در هاوایی خواهد دید و درباره موفقیت‌های رزمایش گزارش‌هایی دریافت می‌کند.  

روز پنجشنبه هفته جاری قرار است فرمانده نیروی دریایی کره جنوبی سخنرانی در کنفرانس امنیتی هند-اقیانوسیه ایراد کند. وی روز جمعه هاوایی را به مقصد واشنگتن ترک خواهد کرد.  

برچسب‌ها کره‌ جنوبی نیروی دریایی آمریکا ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کره جنوبی نیروی دریایی آمریکا ایالات متحده آمریکا کره جنوبی نیروی دریایی آمریکا ایالات متحده آمریکا نیروی دریایی کره جنوبی نیروی دریایی آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۱۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد ۲ بالگرد نظامی در مالزی با ۱۰ کشته

طبق گفته نیروی دریایی مالزی بر اثر برخورد ۲ بالگرد نظامی در این کشور ۱۰ نفر از سرنشینان این بالگرد‌ها کشته شدند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در پی برخورد 2 بالگرد نظامی نیروی دریایی مالزی هنگام تمرین نظامی در روز «نیروی دریای مالزی» همه 10 سرنشین این بالگردها کشته شدند.

 

.

 

نیروی دریایی مالزی در بیانیه‌ای گفت: هلیکوپترها در یک پایگاه دریایی در شمال ایالت "پراک" برای جشن نودمین سالگرد نیروی دریایی ماه آینده تمرین می‌کردند که این حادثه رخ داده است.

نیروی دریایی این کشور همچنین گفت: مرگ همه قربانیان در محل تایید شد و بقایای این افراد برای شناسایی به بیمارستان فرستاده شده است.

سقوط 2 فروند بالگرد نیروی دریایی ژاپن3 کشته بر اثر انفجار در شمال ایتالیا

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تایفون آمریکا در راه آسیا و اقیانوسیه(+عکس)
  • نیروی دریایی ارتش به داد سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان رسید + فیلم
  • تأکید کره شمالی بر حفظ قدرت نظامی خود
  • کره شمالی: اقدامات بیشتری برای حفظ قدرت نظامی خود انجام می‌دهیم
  • مانورهای فضایی مشترک آمریکا و کره جنوبی
  • خواهر کیم جونگ اون: به توانمندسازی ارتش برای حفاظت از حاکمیت و صلح منطقه ادامه می‌دهیم
  • بیانیه هشدار آمیز خواهر رهبر کره شمالی؛ خود را در معرض خطر قرار ندهید
  • رزمایش دریایی مشترک سوریه و روسیه آغاز شد
  • (ویدیو) فوجیان؛ بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین کشتی جنگی چین
  • برخورد ۲ بالگرد نظامی در مالزی با ۱۰ کشته