Web Analytics Made Easy - Statcounter

منصور پوریان در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با بیان اینکه صادرات دام زنده آزاد شده است، مقاصد صادراتی دام زنده را اعلام کرد.

رئیس شورای تامین دام کشور با بیان اینکه صادرات به نفع دامداران خواهد شد، گفت: صادرات عمدتا به کشورهای کویت، عمان، امارات، عراق و قطر است.

وی افزود: قطر به دنبال دام آماده کشتار است و عراق هم گوشت آماده از ایران وارد می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این مسئول و بر اساس گزارش معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی، 4 میلیون راس دام مازاد آماده کشتار و نیز 3 میلیون راس دام مازاد نیم‌گوشت در کشور وجود دارد.

*آیا عوارض صادراتی حذف می شود؟

وی با بیان اینکه دولت اعلام کرده که عوارض صادراتی برای دام زنده وجود نخواهد داشت، گفت:‌پیش از این در مصوبه بودجه مجلس برای صادرات عوارض صادراتی تعیین شده بود که برای دام سبک 538 هزار ریال و گوساله 168 هزار تومان بود و این سوال است که آیا گمرک در برابر صادرات به مصوبه مجلس یا دولت عمل خواهد کرد؟

*صادرات دام زنده قیمت گوشت را افزایش می دهد؟

پوریان در پاسخ به اینکه آیا با انجام صادرات قیمت گوشت در کشور افزایش نمی یابد؟ گفت: فکر نمی کنم رشد قیمتی وجود داشته باشد زیرا صادرات دام زنده بیش از 200 هزار راس نخواهد شد و با این حال نیاز ماهانه کشور به خوبی تامین می شود و علاوه بر آن صادرات از استان هایی انجام می شود که دام آنها تاثیری در قیمت بازار داخل ندارد. 

به گفته وی این استان ها شامل خوزستان، ایلام، کرمانشاه و فارس خواهد شد.

*چرا صادرات دام ضرورت دارد

رئیس شورای تامین دام کشور تاکید کرد که اکنون دامداران کشور از مشکل نقدینگی رنج می برند و دامدار توان نگهداری دام را ندارد و به مرز بحران رسیده است.

وی با بیان اینکه صادرات به قیمت بیشتری نسبت به فروش در داخل انجام می شود، گفت: صادرات برای دامداران به صرفه است و مشکل نقدینگی آنها را جبران خواهد کرد.

پوریان اضافه کرد اکنون قیمت گوشت در کشورهای حاشیه خلیج فارس حدود 300 هزار تومان در هر کیلو است که قیمت داخلی هم به این قیمت نزدیک می شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: واردات دام زنده دام زنده آزاد آزاد صادرات دام دام زنده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۴۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر صمت : به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه حدود ۵۰ هزار خودرو وارداتی در گمرکات کشور وجود دارد گفت: مشکل فعلی برای واردات خودرو نداشتن فضای کافی در بنادر کشور است و تعداد زیادی خودرو روی کشتی داریم.   به گزارش تسنیم، عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره آخرین وضعیت واردات خودرو در سال جدید اظهار داشت: تا به امروز برای واردات 130 هزار خودرو ثبت سفارش  انجام شده است و این روند کماکان ادامه دارد و مردم برای خرید خودرو خارجی عجله نکنند و آن را با قیمت بالا از افرادی که به دنبال سوء استفاده هستند، خریداری نکنند.   وی افزود: حدود 50 هزار خودرو وارداتی نیز در گمرکات کشور وجود دارد و به ترتیب به مردم واگذار می شود و سرعت تحویل خودروهای وارداتی به مردم به زودی افزایش می‌یابد. به حدی خودرو وارد شده که دیگر در بنادر جا نداریم وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: مشکل فعلی برای واردات خودرو نداشتن فضای کافی در بنادر کشور است و تعداد زیادی خودرو روی کشتی داریم.   وی تصریح کرد: ما به واردات خودرو افتخار نمی کنیم بله افتخار ما خودروهای ساخت داخل است که امیدواریم امسال خودروهای بسیار باکیفیت به مردم عرضه کنند و تحویل خوبی در صنعت خودروسازی در سال جدید رقم بزنیم. افزایش قیمت خورد به دلیل نوسانات دیگر بازار است علی‌آبادی درباره عرضه و قیمت گذاری خودروهای داخلی گفت: تمام تلاش ما آن است که در بعد کیفی و کمی و در ابعاد قیمتی رکودی‌های مناسبی برای عرضه به مردم داشته باشیم اما باید توجه داشت که خودرو در کشورمان کالای سرمایه ای است هر چند که من معتقد هستم که مصرفی است اما با این وجود از نوسانات دیگر در بازار تاثیر می پذیرد.   وی اظهار داشت: مردم بدانند که در تولید و عرضه خودرو در بازار کسری وجود ندارد و اگر با حوصله برخورد کنند، نیاز آنها تامین می شود. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • امکان پرواز به کشور‌های حاشیه خلیج فارس تا اطلاع ثانوی وجود ندارد
  • مرکبات مازندران در سبد صادراتی ۱۶ کشور جهان
  • وزیر صمت : به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم
  • جهش واردات برخی کشور‌های اروپایی از ایران در نخستین ماه ۲۰۲۴
  • بررسی مشکلات پایانه صادرات کاشی و سرامیک میبد
  • ضرورت تسهیل فرایند صادرات برای جهش تولید
  • سهم ۲۵ درصدی تجدیدپذیر‌ها از ظرفیت صادراتی برق کشور
  • کاهش صادرات افغانستان در ماه حوت
  • بازارهای صادراتی زعفران را دو دستی تقدیم افغانستان کردیم/ موانع صادراتی برداشته شود
  • هشدار عرضه دلار تقلبی در بازار آزاد