Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش قدسی آنلاین، به نقل از ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، ‌نشست هم‌اندیشی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فعال سراسر کشور در رویداد بزرگ اربعین حسینی، با عنوان (مسجد تا حرم؛ از مسجد محل تا آسمان حرم) صبح امروز یکشنبه ۹ مرداد برگزار شد.

در این هم اندیشی حجت الاسلام و المسلمین کمال‌الدین خداداده، رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور، ضمن تسلیت فرارسیدن ایام عزاداری سید و سالار ‌شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) گفت: فلسفه این هم‌اندیشی، شکل گیری کار شبکه‌ای و تشکیلاتی و همچنین تحقق یک هم افزایی در راستای فعالیت هرچه بهتر در کنگره عظیم اربعین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حجت الاسلام والمسلمین خداداده با بیان اینکه از فرصت چند روزه اربعین باید در عرصه بین‌الملل با محور تمدن سازی بهره مند شویم، تصریح کرد: باید تشکیلات جامعه ایمانی با محوریت مسجد به عنوان قرارگاه مؤمنین و با نگاه شبکه سازی منجر به شکل‌گیری رویدادی بزرگ در اربعین امسال شود. 

گفتنی است برنامه‌های اربعین کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور امسال در حوزه‌های فرهنگی، هنری، رسانه‌ای، خدماتی تعریف شده است. 

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: اربعین حسینی تمدن اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۴۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت راه و شهرداری‌ها به ساخت مساجد توجه کنند

مدیر حوزه‌های علمیه کشور، گفت: وزارت راه و شهرسازی و شهرداریها در ساخت‌و‌سازها همان گونه که برای خیابان‌کشی مناطق اهمیت قائل هستند، نگاه ویژه‌ای هم به ساخت مساجد تراز اسلام و انقلاب داشته باشند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازقم، آیت‌الله علیرضا اعرافی، مدیرحوزه‌های علمیه در دیدار نوروزی فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) با اشاره به اهمیت مساجد و پایگاه‌های مقاومت بسیج، اظهار داشت: مسجد در جامعه اسلامی از نقش بسیار پررنگ، با اهمیت و اثر گذاری برخوردار است و اگر ما فقط مساجد را آن گونه که باید باشد، احیا کنیم، بدون تردید بسیار از مشکلات، معضلات و دغدغه‌های جامعه اسلام برطرف خواهد شد.

وی افزود: متأسفانه در ساخت‌و‌سازهای جدید مناطق شهری توجه چندانی به امر ساخت مساجد نمی‌شود و اگر متناسب با جمعیت هر منطقه یک مسجد از سوی دستگاه‌های مربوطه همچون مسکن و شهرسازی و شهرداری‌ها در نظر گرفته شود، دارای آثار و برکات ارزشمندی است.

اعرافی گفت: طبق آمایشی که به آن معتقدیم هر هزار نفر باید یک مسجد فعال داشته باشند؛ دسترسی مسجد را باید برای همه آسان کرد، البته مسجدی که سه وعده نماز در آن اقامه شود.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با تاکید بر اینکه مسجد باید حلال مشکلات پیرامون خود باشد، عنوان کرد: مسجد باید بتواند مشکلات محله پیرامون خود از جمله آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی، اعتقادی و مسائلی همچون طلاق، اعتیاد و غیره را به حداقل برساند و هر مسجد هر مسجدی می‌تواند منابع پایدار داشته تا بتواند روی پای خود بایستد، مسجد باید دفتری برای کارهای فرهنگی و درآمدی برای کارهای فرهنگی داشته باشد.

امام جمعه قم به نقش مهم پایگاه‌های مقاومت بسیج اشاره کرد و افزود: حضور یک پایگاه مقاومت بسیج با برنامه‌های متنوع فرهنگی، بصیریتی و عقیدتی در مساجد به پویایی، نشاط و جذب اهالی محله و منطقه منجر می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برخی مسئولان اسلامی فکر می‌کنند اما قارونی عمل می‌کنند
  • لزوم حکمی‌سازی مراکز علمی برای تولید دانش مبتنی بر بینش
  • محفل امام حسنی‌ها، گامی در مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی / دهه هشتادی‌ها را اینجا بشناسید
  • جایگاه نخست لرستان در افزایش کانون‌ فرهنگی هنری مساجد در کشور
  • ضرورت ایجاد بانک اطلاعات کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد
  • وزارت راه و شهرداری‌ها به ساخت مساجد توجه کنند
  • اجرای ویژه برنامه های فرهنگی و هنری در موزه مردم شناسی ارومیه برای کودکان
  • امیدآفرینی به نسل جوان از رسالت‌های ائمه جماعات است
  • تولیت آستان قدس رضوی: حضور کمرنگ نوجوانان و جوانان در مساجد از دغدغه‌های دلسوزان کشور است
  • مساجد سنگرهای دفاع از اعتقادات دینی مردم هستند