Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-29@15:20:35 GMT

خروج سامانه بارشی از استان همدان

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۳۴۵۷۷

خروج سامانه بارشی از استان همدان

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان گفت: بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت آینده، صاف تا قسمتی ابری، همراه با بارش پراکنده باران، رعدوبرق و وزش ملایم باد پیش‌بینی می‌شود.

محمدحسن باقری شکیب گفت: فعالیت سامانه بارشی که از پنج‌شنبه گذشته وارد آسمان استان شده است، با رگبار پراکنده باران در بیشتر مناطق به خصوص مناطق شرقی و شمال شرقی استان به صورت ضعیف تا فردا ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باقری شکیب گفت: مردم نواحی شمالی و شرقی استان همدان در بعد از ظهر امروز شاهد بارش پراکنده و خفیف باران خواهند بود، در پی فعالیت این سامانه در ۲۴ ساعت گذشته، ایستگاه سردارآباد کبودرآهنگ با ۶ میلی‌متر بیشترین میزان بارش را داشته است.

او گفت: روز (جمعه) اوج فعالیت این سامانه با بیشترین میزان بارش بودیم، در پی نفوذ این سامانه، هشدار رنگ زرد هواشناسی در خصوص طغیان رودخانه‌ها و سیلابی شدن معابر صادر شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان گفت: در ساعات بعد از ظهر امروز حجم ابر‌ها در آسمان استان افزایش می‌یابد، از امروز تا پایان هفته دمای هوای استان همدان ۲ تا سه درجه سانتیگراد افزایش می‌یابد.

او درباره امکان سیلابی شدن معابر و طغیان رودخانه‌ها و همچنین وقوع رعدوبرق، به عموم مردم توصیه کرد: از حضور و استقرار در حاشیه رودخانه‌ها و همچنین صعود به ارتفاعات در این ایام خودداری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هواشناسی بارش باران استان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۴۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش برف و باران در راهِ استان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ اداره کل هواشناسی استان اصفهان در خصوص عبور موج ناپایدار بارشی بر روی استان هشدار سطح زرد صادر کرد.
این سامانه از بعدظهر امروز تا اوایل وقت فردا جمعه بر روی استان فعال است که موجب اختلال در تردد؛ لغزندگی در گردنه‌های کوهستانی به سبب بارش پراکنده باران وبرف، مه آلودگی و کاهش دید، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر و تنش دمایی در سالن‌های دامداری‌ها، مرغداری‌ها و گلخانه‌ها می‌شود.
این سامانه همه‌ی مناطق استان شامل بویین میاندشت، سمیرم، چادگان، خوانسار، دهاقان، دهق، برخوار، لنجان، سمیرم، شهرضا، فریدونشهر، گلپایگان، مبارکه، شاهین شهر، میمه ورزنه را تحت ثاثیر قرار می‌دهد.
اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی، اتراق نکردن در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، جلوگیری از چرای دام‌ها در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، لایروبی کانال و آب رو‌ها، کنترل دمای گلخانه و باغات نیز توصیه شده است.

دیگر خبرها

  • بارش پراکنده باران در نواحی شرقی کشور
  • هوای آذربایجان شرقی بارانی می‌شود
  • بارش برف و باران در راهِ استان
  • فیلم| کولاک و برف بهاری در خراسان شمالی
  • پیش‌بینی هواشناسی از سامانه جدید بارشی برای بوشهر
  • آبگیری سد تاخیری _تغذیه‌ای تنگ خمار فسا در سامانه بارشی اخیر
  • فعالیت سامانه بارشی از امشب در خراسان شمالی
  • بارش باران و وزش باد تا اواخر وقت امروز
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۸ و ۹ فروردین ۱۴۰۲ / نفوذ سامانه بارشی در برخی استان‌ها
  • ادامه فعالیت سامانه بارشی در برخی استان‌ های کشور