Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-23@19:33:06 GMT

ورود دادستانی به ماجرای اختلال شبکه تلفن همراه

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۳۸۷۷۷

ورود دادستانی به ماجرای اختلال شبکه تلفن همراه

در حالی که اختلال گسترده در خطوط همراه اول مسلماً به کسب و کارها خسارت زد و اطلاع‌رسانی‌های در لحظه مردم با اورژانس، پلیس و ... را چندین ساعت دچار مشکل کرد، صبح روز گذشته معاون دادستان مشهد در حوزه پیشگیری از وقوع جرم با ارسال مکاتبه‌ای خطاب به شرکت مخابرات خراسان رضوی از مسئولان آن‌ها خواست هرچه سریع‌تر دلایل این اتفاق را روشن و به دادستانی منعکس کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قطعی تلفن همراه و دردسرهای کف بازار
عصر روز شنبه به یک باره خطوط تلفن همراه اول از دسترس خارج شد و امکان برقراری هیچ تماسی برای خیلی از مشترکان وجود نداشت.
از طریق تلفن ثابت با چند نقطه از شهر مشهد تماس می‌گیریم تا متوجه شویم آیا در آن مناطق هم قطعی خطوط همراه اول وجود دارد که ساکنان منطقه احمد آباد، پروین اعتصامی و ... موضوع را تأیید می‌کنند؛ اما آنچه مشخص است فقط همراه اول دچار مشکل شده بود و دیگر اپراتورها آنتن‌دهی بدون مشکلی داشتند.
با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از مردم، مشترک همراه اول هستند، بررسی میدانی این ماجرا و آسیب‌هایی را که به مردم شهر وارد کرد در دستور کار قرار می‌دهیم. یکی از مکان‌ها خیابان‌های پاستور و پرستار بود که بیماران زیادی برای درمان به محل مراجعه می‌کنند. دردسر قطعی تلفن همراه برای یک زن بیمار، نخستین نمونه‌ای بود که به چشم می‌آمد. او با حال نه چندان مناسبش هرچه تلاش می‌کرد همسرش را پیدا کند تا از او بخواهد برای انتقال او به مرکز درمانی تعجیل کند، فایده‌ای‌نداشت. وقتی ماجرا را جویا شدیم او مدعی شد که خیابان جای پارک نداشت و همسرش بعد از پیاده کردن او از محل رفته است و قرار شده پس از اتمام ویزیت پزشک با یک تماس به سراغش بیاید؛ اما حالا فقط درد نصیبش شده بود.
عده‌ای دیگر هم که با مسیریاب تلفن همراه قصد داشتند آدرس مطب دکترها را بیابند، سردرگم شده بودند و قطعی تلفن همراه و در پی آن اینترنت گوشی‌ها دردسر را چند برابر می‌کرد.
عذاب قطعی یک باره خطوط همراه اول کم نبود و برخی مدعی بودند انتقال وجه‌های لحظه‌ای‌شان با شکست مواجه شده و آبروی آن‌ها رفته است. جوانی دیگر در همان حوالی به خبرنگار ما گفت: قرار بود بعد از اتمام کارم با پدرم تماس بگیرم تا با او برای پیگیری یک موضوع به ابتدای خیابان... بروم؛ اما قطعی ناگهانی خطوط همراه اول سبب شد نتوانم به او اطلاع بدهم و حدود یک ساعت است که در خیابان سرگردان شده‌ام.

تماس‌های اورژانسی روی هوا
مسلماً قطعی خطوط تلفن همراه اول خسارت‌های زیادی برای مشترکان داشت که صرف نظر از جنبه اقتصادی اگر در حین این قطعی، فردی در خیابان گرفتاری برایش پیش می‌آمد و نیاز به داروی خاصی داشت و یا دیگری باید از حال پدر و یا مادر بیمارش باخبر می‌شد و یا مسافری در گرمای هوا و در جاده‌ای دور افتاده گرفتار شده بود، چگونه باید مشکل خود را منتقل می کرد؟

علت دقیق را به دادستانی ارسال کنید
با توجه به اینکه این ماجرا از مصادیق تضییع حقوق عامه نیز محسوب می‌شد، برای پیگیری بیشتر به دادستانی مشهد مراجعه کردیم. در این زمینه مشخص شد قاضی سید هادی شریعت یار؛ معاون دادستان در حوزه پیشگیری از وقوع جرم دادسرای مرکز استان خطاب به مدیر عامل شرکت مخابرات منطقه‌ای خراسان رضوی مکاتبه‌ای ارسال و در متن آن اشاره کرده است: با عنایت به اختلال گسترده در شبکه همراه اول  در مورخ ۸/۵/۱۴۰۱ در سطح شهرستان مشهد مقدس، ضروری است گزارش کاملی از موضوع و علل و عوامل آن به این معاونت ارسال گردد. ضمن اینکه امروزه با توجه به اهمیت شبکه‌های ارتباطی در سطح جامعه می‌بایست تدابیر و پیش‌بینی‌های لازم در خصوص پیشگیری از این گونه موارد اندیشیده شود تا مشکلات و آسیب‌های کمتری به جامعه وارد گردد.

وصل شدن خطوط از ادعا تا واقعیت
در ادامه بررسی‌های ما نشان داد که مدیر مخابرات منطقه خراسان رضوی مشکلات فنی را عامل اختلال شبکه خطوط همراه اول در مشهد عنوان کرده است.
حسن اروجی؛ مدیر مخابرات منطقه خراسان رضوی در گفت‌وگو با یک رسانه دلیل قطعی چند ساعته خطوط همراه اول در مشهد را مشکل فنی در شبکه عنوان کرد.
وی با بیان اینکه این مشکل ارتباطی با بارندگی‌ها ندارد، افزود: از ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۹ (شنبه ۸ مرداد) به دلیل مشکلات فنی، خطوط همراه اول در مشهد و چند شهر استان قطع شد که با تلاش نیروهای فنی در مرکز، این مشکل برطرف شد.
این ادعاها در حالی مطرح می‌شد که پیگیری‌های رسانه‌ای نشان می‌داد خطوط تلفن همراه اول در برخی مناطق شهر مشهد تا ساعت ۲۲ همان روز همچنان قطع و آنتن‌دهی برخی مناطق با اختلال مواجه بود.

خبرنگار: عقیل رحمانی

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: اختلال شبکه تلفن همراه دستور قضایی همراه اول قطعی تلفن همراه دادستانی مشهد خطوط همراه اول همراه اول خراسان رضوی تلفن همراه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۸۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود ۵۰۰۰ اتوبوس نو تا پایان سال به شهر تهران

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران از ورود ۵۰۰۰ دستگاه اتوبوس نو تا پایان سال خبر داد.

به گزارش ایسنا، مهدی علیزاده با تاکید بر اینکه بیش از ده سال است که ناوگان اتوبوسرانی نوسازی نشده است و این وقفه زیاد سبب شده که تولید کنندگان داخلی اتوبوس تقریبا خط تولید را نیمه تعطیل یا تعطیل کنند افزود: در سالجاری  بیش از۵۰  درصد بودجه شهرداری تهران به حوزه حمل ونقل اختصاص داده شد و براساس برنامه چهارم توسعه تا پایان سال ۱۴۰۴ باید ۷۵۰۰ اتوبوس فعال داشته باشیم اما اتفاقی که در سال گذشته رخ داد این بود که قرارداد خرید ۲۵۰۰ اتوبوس با تولید کنندگان داخلی منعقد شد که از این تعداد ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس دیزلی و ۵۰۰ دستگاه برقی خواهد بود که بنا است تا پایان سال تحویل شهرداری تهران شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته شهرداری تهران قرار دادی با یکی از شرکتهای چینی برای خرید ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس ۱۲ متری برقی منعقد شدگفت: مجموعا اتوبوسهای نو تولید داخل و وارداتی به ۵۰۰۰ دستگاه اتوبوس می رسد و در حال مذاکره هستیم که خدمات پس از فروش اتوبوسهای چینی را به شرکتهای تولید داخلی داشته باشیم و به محض  توافق و بعد از اولین پرداخت، بنا است که ظرف مدت ۵ الی ۶ ماه، ۲۵۰۰ اتوبوس را تحویل دهند و براساس برنامه ریزی ها تا پایان سال این اتوبوسها وارد می شود که ۵ هزار اتوبوس فعال و نوسازی شده وارد چرخه شود.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران در مورد ورود اتوبوسهای نو به ناوگان حمل ونقل عمومی با بیان اینکه در سال گذشته ۴۰۰ اتوبوس نوسازی شد گفت: از ابتدای این دوره مدیریت شهری تاکنون ۹۰۰ دستگاه اتوبوس نو از طریق خریدهای شهرداری تهران و تعهدات وزارت کشور وارد چرخه حمل ونقل عمومی تهران شد و این روند ادامه خواهد داشت بگونه ای که در آینده ای نزدیک آنقدر اتوبوس خواهیم داشت که دچار کمبود راننده خواهیم شد.

وی در مورد وضعیت اورهال اتوبوسهای شرکت واحد با بیان  اینکه براساس برنامه ریزی های صورت گرفته در سالجاری ۵۰۰ دستگاه اتوبوس ۱۸ متری بازسازی خواهد شد افزود: در کنار نوسازی و اورهال اتوبوسها، ورود مینی بوس به چرخه فعالیت را نیز خواهیم داشت چراکه نسبت به مهندسی خطوط اتوبوس اقدام کردیم به این علت که برخی از خطوط اتوبوسرانی مسافر کمی دارند و فعالیت اتوبوسهای۱۲ متری در این خطوط به صرفه نیست به همین علت در این خطوط کم مسافر از مینی بوس استفاده می کنیم و اتوبوسها به خطوط پرمسافر تزریق می شوند.

علیزاده در مورد کمبود حقوق رانندگان اتوبوس بخش خصوصی با تاکید بر اینکه ۱۷ شرکت بخش خصوصی با شرکت واحد قرارداد دارند گفت: بخشی از اتوبوسهای شهر تهران ملکی شهرداری تهران هستند و بخش دیگر نتعلق به بخش خصوصی است که شرکت واحد دخل وتصرفی در حقوق رانندگان بخش خصوصی ندارد و تنها به صورت ماهانه براساس خدمات و پیمایش یارانه پرداخت خواهد شد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران در مورد چرایی تغییر جایگاه زنان و مردان در اتوبوسهای بی.آر.تی با بیان اینکه از سال گذشته برنامه ریزی برای خطوط تندور آغاز شد و ما  شکایت های زیادی وهم تصافات جرحی در مورد این خصوص داشتیم گفت: در خطوط تندور با وجود کمک و همکاری پلیس راهور نتوانستیم نسبت به ساماندهی موتورسیکلتها اقدام کنیم و این ترمزهای ناگهانی اتوبوسها و تعداد بالای مسافران زن در اتوبوسهای تندرو موجب بروز تصادفات می شود.

علیزاده با بیان اینکه آسیب پذیری بانوان بیشتر است و در تصادفات دچار جرح می شوند گفت: دقت داشته باشید که تعداد مسافران زن در خطوط تندرو در ساعات پیک بیشتر از آقایان است و نیاز به فضای بیشتری داشتند و قسمت انتهایی اتوبوس نیز فضای بیشتری به نسبت فضای جلو دارند و این تغییر مکان موجب رضایت نسبی مسافران شده است.

دیگر خبرها

  • ورود ۵ هزار اتوبوس نو به حمل و نقل عمومی تا پایان سال
  • ماجرای دختر فوت شده در متروی تجریش چه شد؟ + فیلم کامل این اتفاق | علت تشنج این دختر مشخص شد
  • ماجرای کما و فوت دختر تهرانی در متروی تجریش به روایت تسنیم
  • (ویدیو) کما و فوت دختر تهرانی در متروی تجریش؛ اصل ماجرا چیست؟!
  • ورود ۵۰۰۰ اتوبوس نو تا پایان سال به شهر تهران
  • راه اندازی سایت جدید تلفن همراه اول درروستای رمکان
  • افزایش قیمت برخی گوشی‌ها با وجود تخصیص ارز نیمایی
  • زنان یمنی از ترس، استاد این کار شدند!
  • اگر گوشی همراه خود را گم کردیم چگونه آن را پیدا یا اطلاعاتش را پاک کنیم؟
  • اگر گوشی همراه خود را گم کردیم چگونه آن را پیدا یا اطلاعتش را پاک کنیم؟