Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@18:50:06 GMT

شیلدهای صورت در ممانعت از شیوع کووید ۱۹ مناسب نیستند

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۳۸۸۶۶

شیلدهای صورت در ممانعت از شیوع کووید ۱۹ مناسب نیستند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از هلث دی نیوز، «پل هانتر»، سرپرست تیم تحقیق از دانشکده پزشکی نورویچ بریتانیا، گفت: «شیلدهای صورت محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند، زیرا مانع تنفس نمی‌شوند، در مقایسه با ماسک های طبی، برقراری ارتباط طبیعی تر است و محافظت در برابر پاشیدن آب را فراهم می‌کنند.»

وی در ادامه افزود: «اما تا کنون شواهد زیادی در مورد اینکه واقعاً چقدر نقش حفاظتی دارند وجود نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

برای این مطالعه، محققان شیلدهای صورت را در محیط‌های آزمایشگاهی کنترل‌شده آزمایش کردند. این تیم از یک «ماشین سرفه» استفاده کردند که قطرات فلورسنت را روی سر آدمک می‌ریزد. سپس شیلدهای صورت را بر اساس نحوه آلوده شدن آنها به قطرات سرفه شبیه سازی شده درجه بندی کردند.

آزمایش‌های آزمایشگاهی نشان داد که تمام شیلدهای صورت تا حدی محافظت می‌کنند، اما هیچ‌کدام سطوح بالایی از محافظت در برابر آلودگی قطرات خارجی نداشتند.

این یافته‌ها نشان داد که شکاف‌های بزرگ در کناره های این شیلدها، و گاهی اوقات شکاف های موجود در پایین یا بالا، اجازه می دهد قطرات تنفسی افراد دیگر به صورت برسند.

هانتر گفت: «این به معنای قرار گرفتن در معرض ویروس‌های احتمالی است.»

او خاطرنشان کرد شیلدهایی که بیشترین محافظت را ارائه می کردند در سراسر پیشانی بسته بودند و به خوبی در اطراف دو طرف صورت و زیر چانه امتداد داشتند.

کد خبر 5552655

منبع: مهر

کلیدواژه: ماسک ویروس کرونا کووید 19 وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ویروس کرونا واکسن کرونا آمار کرونا سازمان انتقال خون ایران اهدای خون طرح دارویار کووید 19 سازمان نظام پرستاری هپاتیت چشم پزشکی ماه محرم اپتومتری شیوع کرونا شیلدهای صورت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۸۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح رژیم صهیونیستی برای تغییر وضعیت موجود در مسجد الاقصی

به گزارش جام جم آنلاین، برای اولین بار طرح تغییر وضعیت موجود در مسجد الاقصی در دستورکار وزارت امنیت تحت رهبری «ایتامار بن گویر» قرار گرفت.

طرح بن گویر شامل ادعای «برابری» بین مسلمانان و شهرک نشینان در اقامه نماز در داخل مسجد به صورت رسمی و قانونی است و هدف از آن تحمیل یک عمل جدید بر مسجدی است که متعلق به مسلمانان است.

همچنین این طرح شامل تشدید کنترل نظارت بر نمازگزاران و زوار مسجد الاقصی با نصب دوربین‌ها و دستگاه‌های دیجیتال و نیز تشدید حضور نیروهای اشغالگر در داخل مسجد است.

کارشناسان هشدار دادند این اقدامات واقعیت مسجد الاقصی را تغییر می‌دهد زیرا از سوی یک نهاد رسمی و با پوشش قانونی قرار است انجام شود.

از سوی دیگر، ناظران از یک حادثه‌ جدی دیگر پرده برداشتند و اعلام کردند روز دوشنبه «دوو لیور» بزرگترین خاخام حزب «صهیونیسم مذهبی» به صحن مسجد الاقصی یورش برد و تحت محافظت شدید نیروهای اشغالگر، جشن عروسی نوه خود و نیز آیین یهودی مربوطه را داخل مسجدالاقصی برگزار کرد.

خاخام لیور با بیان اینکه انجام چنین کاری بیش از پنجاه سال است که امکان‌پذیر نبوده است، با اشاره به مسجدالاقصی مدعی شد «این مکانی است که برای یهودیان سراسر جهان برای دعا تعیین شده است».

تجاوزات اشغالگران و تهاجم شهرک نشینان به الاقصی در بحبوحه درخواست‌های فلسطینی‌ها برای حفظ تداوم تحصن پس از پایان ماه مبارک رمضان جهت محافظت از آن در برابر نقشه‌های شهرک نشینان و پروژه‌های یهودی سازی آنها در حال افزایش است.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) رفع تشنگی کودک فلسطینی با قطرات آب
  • کاهش شیوع سالک در سمنان
  • ممانعت از تشکیل کشور فلسطین موجب بی‌ثباتی همیشگی منطقه می‌شود
  • معاهده‌های بین المللی محافظت از بنا‌های تاریخی
  • گلایه متقاضیان از عدم پرداخت وام ودیعه مسکن توسط برخی از بانک‌ها
  • از هزینه شدن جایگاه رهبری در امور حزبی ممانعت شود
  • طرح رژیم صهیونیستی برای تغییر وضعیت موجود در مسجد الاقصی
  • هرست: ایران ثابت کرد اسرائیل قدرت محافظت از خودش را ندارد
  • رژیم فستینگ می تواند از سلامت روده با افزایش سن محافظت کند
  • محافظت شجاعانه گورخر از فرزندش در برابر حمله شیر (فیلم)