Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@06:30:51 GMT

شماره جدید «مدیریت ارتباطات» منتشر شد/زیر بار خبرهای بد

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۴۱۵۰۰

شماره جدید «مدیریت ارتباطات» منتشر شد/زیر بار خبرهای بد

به گزارش خبرگزاری مهر، شماره ۱۴۶ ماهنامه «مدیریت ارتباطات» ویژه تیرماه به‌تازگی منتشر شده و روی پیشخان مطبوعات آمده و با پرونده ویژه درباره «خبر بد و اضطراب» دنبال پاسخی برای چرایی جذابیت خبرهای بد است و در پرونده دیگری هم،‌ تاریخچه و حضور «روابط عمومی آکادمیک» را مورد بررسی قرار داده است.

خودآزاری یا نیاز روانی؟

خبربدخوانی این نیاز وسواس‌گونه را توصیف می‌کند که هنگام ترس به‌دنبال یافتن پاسخ هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما از لحاظ زیستی به این کار تمایل داریم. روزنامه‌نگاری تا اندازه‌ای با این تمایل بازی می‌کند و تیترها و خبرهای تحریک‌آمیز مخاطب را جذب می‌کند؛ چراکه ترس و اضطرار را فرامی‌خواند. این حس وجود دارد که اگر من آخرین خبرها را بدانم، بهتر می‌توانم از خود و خانواده‌ام محافظت کنم، اما به نظر می‌رسد که در روزگار نو باید رفتار خود را تغییر دهیم؛ وگرنه اضطراب خبربدخوانی ما را نابود خواهد کرد. در شماره جدید ماهنامه مدیریت به این موضوع پرداخته‌ایم که چرا خبر بد جذاب است؟ چه تأثیرات روانی بر انسان دارد؟ آیا جهان به اندازه‌ای که ما در اخبار می‌شنویم، تیره و تار است؟

در این پرونده از استادان ارتباطات و روزنامه‌نگاری، محمدمهدی فرقانی، علی‌اکبر قاضی‌زاده، فریدون صدیقی و مجید رضائیان پرسیده‌ایم که چرا خبر بد ارزش خبری دارد؟ با بیژن عبدالکریمی و صالح نجفی خبر بد را از منظر فلسفی بررسی کردیم و سهیل رحیمی و مصطفی سلیمانی سراغ ابعاد روان‌شناختی خبر بد رفته‌اند. زهرا اجاق، پژوهشگر ارتباطات و محسن محمودی از دیگر نویسندگان این پرونده هستند.

دیر، اما ضروری

عمر «آموزش دانشگاهی» روابط عمومی از تأسیس «واحد روابط عمومی» در سازمان‌های ایرانی کمتر است و سرعت تحولات و توسعه آن بسیار کم، اما بالاخره روابط عمومی به‌عنوان یک حرفه / تخصص در دانشگاه‌های ایران چنان اهمیتی پیدا کرد که مقطع کارشناسی آن برای اول‌بار در دانشگاه علامه طباطبایی دایر شود. کمی دیر است؛ در روزهایی که دانشگاه‌ها از رونق افتاده. دانشگاه‌های ایران هم بیشتر. اما به نظر روابط عمومی آکادمیک همچنان ضرورت دارد؛ چراکه ما سنتی در روابط عمومی نداریم و یکسره مصرف‌کننده هستیم. با عنایت به این اتفاق پرونده‌ای درباره راه‌اندازی کارشناسی ارشد رشته روابط عمومی در دانشگاه علامه طباطبایی در شماره اخیر ماهنامه مدیریت ارتباطات منتشر کرده‌ایم.

با حسینعلی افخمی، استاد روابط عمومی دانشگاه علامه و بنیان‌گذار کارشناسی ارشد این رشته درباره ضرورت توجه آکادمیک صحبت کردیم، علیرضا عبداللهی‌نژاد، رضا صابری و منصور ساعی که هر سه پژوهشگر، مدرس و فعال ارتباطات و روابط عمومی هستند، درباره این اتفاق در این پرونده قلم زده‌اند.

به هیچ شهری دو بار پا نمی‌گذاریم

به سیاق هر شماره، در کنار پرونده‌های اصلی، نویسندگان ثابت و میهمان ماهنامه مدیریت ارتباطات هم یادداشت‌ها و مقاله‌های خواندنی نوشته‌اند.

نیوشا طبیبی در ادامه یادداشت‌هایی درباره فرهنگ و خورد و خوراک به سراغ برنج رفته است. مریم بهریان فیلم قهرمان اصغر فرهادی را به لحاظ روان‌شناختی مورد تحلیل قرار داده است. اشکان قشقایی، پژوهشگر معماری، در مقاله‌ای با نام «به هیچ شهری دو بار نمی‌توان پا گذاشت» درباره میل به تخریب شهرها و بافت‌های سنتی گفته است.

مسعود سپهر، جامعه‌شناس سیاسی از چرایی به ثمر نرسیدن جنبش‌های بی‌سر اجتماعی گفته است و مریم سلیمی، کارشناس روابط عمومی حدود ۶۰ نکته کاربردی برای روابط عمومی‌ها احصا کرده است.

کد خبر 5552935 فاطمه ترکاشوند

منبع: مهر

کلیدواژه: محمدمهدی فرقانی رضا صابری محسن محمودی اصغر فرهادی فریدون صدیقی مریم سلیمی صالح نجفی بیژن عبدالکریمی دانشگاه علامه طباطبایی مدیریت ارتباطات حسینیه مهر محرم 1401 معرفی کتاب روایت محرم انجمن آثار و مفاخر فرهنگی عاشورا نهاد کتابخانه های عمومی کشور معرفی نشریات سهروردی یازدهمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر کربلا انقلاب اسلامی ایران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بازی های رایانه ای مدیریت ارتباطات روابط عمومی خبر بد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۱۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«رجوع» در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی، نمایش «رجوع» که سعید حشمتی تهیه‌کنندگی آن را به عهده دارد به داستان زوج‌هایی می‌پردازد که دچار چالش شده‌اند.

نیما ‌هاشمی‌سرشت، الهام ‌احمدی، میثاق جمشیدی، پریسا ‌علی‌نیا، کیمیا ‌خلج، هومن ‌بنایی، روناک ‌برخوردار، فاطمه ‌توانا، محمد روشنفکر و افشین ‌سنگ‌چاپ در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.

در خلاصه داستان این اثر نمایشی آمده است: شما تا حالا به این فکر کردین با آدمی که دوستش دارید چند روز می‌تونید زندگی کنید؟

سایر عوامل این نمایش عبارتند از: مجری طرح: بهرام نودهی، بازیگردان: کیمیا ‌خلج، طراحان صحنه: کیارش ‌ظریفی، مبین ‌الماسی، آهنگ‌ساز: علی ‌خاتمی، طراح پوستر و گرافیک: سجاد نجفی، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: سیدمرتضی ‌معصومی، دستیار دوم کارگردان: مدیا ‌نورخمامی، دستیاران صحنه: امیرعلی ‌شاه ‌اسماعیلی ،عرشیا ‌کرمی، آرتین ‌جمشیدی مرتضی ‌فهیمی، نرگس پلنگی موشن گرافی: سعید ‌حشمتی، عکاس: پرتو ‌جغتایی، مشاور رسانه‌ای: عباسعلی اسکتی، روابط عمومی: مریم ‌رودبارانی.

کد خبر 6081083 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • شماره جدید خط‌ حزب‌الله منتشر شد
  • روایت خط حزب‌الله از «شب قدر غرب آسیا» +دانلود
  • «رجوع» در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود
  • دبیر رسانه‌ای شانزدهمین المپیاد دانشجویان علوم پزشکی منصوب شد
  • خبر جدید بانک مرکزی درباره حذف کارت‌های بانکی/ از این پس با این روش خرید کنید
  • تعطیلی برخی مدارس در استان کرمان
  • جدول زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس منتشر شد
  • رسیدگی تعزیرات به پرونده ۶ متهم قاچاقچی
  • گاف روابط عمومی آپ | شرکتی با دو مدیرعامل!
  • هشدار درباره وعده‌های جابجایی مسکن ملی در سهند