Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: طرح دارویاری در راستای حمایت از مصرف‌کننده بوده و می‌تواند موفق باشد اگر به درستی اجرایی شده و نظارت دقیقی بر آن اعمال گردد.

به گزارش ایران اکونومیست، سیدمحمد پاک‌مهر در جلسه علنی امروز مجلس و در جریان بررسی عملکرد وزارت بهداشت در خصوص نحوه اجرای طرح دارویاری بیان کرد:‌ طرح دارویاری در راستای کنار زدن رانت و اختلاس در حوزه دارو می‌باشد و به حفظ منافع ملی کمک کرده و نتیجه آن هدفمندسازی و مردمی‌کردن یارانه‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرح دارویاری به معنای حذف پرداخت یارانه نیست بلکه به معنای تداوم پرداخت یارانه در حوزه دارو می‌باشد. اما به جای آنکه یارانه در اول زنجیره پرداخت گردد به انتهای زنجیره یعنی مصرف‌کننده واقعی تخصیص می‌یابد.

نماینده مردم بجنورد در ادامه اظهار کرد:‌ طرح دارویاری یک طرح موفق است اگر به درستی اجرایی شده و بر آن نظارت گردد. قطعا در راستای حمایت از بیماران گام برداشته خواهد شد. پولی که بیمار بابت دارو پرداخت می‌کند قبل و بعد از اجرای این طرح تغییری نخواهد کرد بلکه به تناسب گرانی داروها، سازمان‌های بیمه‌گر پول آن را پرداخت می‌کنند.

پاک‌مهر گفت: برای مدیریت ادامه این طرح باید به چند نکته توجه شود؛ یکی بحث تأمین نقدینگی داروخانه‌ها است. مسئله بعدی بدهی سازمان‌های بیمه‌گر است که باید به داروخانه‌ها پرداخت شود. همچنین بالغ بر هشت میلیون نفر فاقد بیمه هستند که باید به سرعت بیمه شوند. نسخه و پرونده الکترونیکی هم باید اجرایی گردد. بیماری که نسخه الکترونیکی نداشته باشد نمی‌تواند از این طرح استفاده کند. فاز دوم این طرح که در خصوص داروهای خارجی می‌باشد گام مهم‌تری است و باید به شکل دقیق‌تری اجرایی گردد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: مجلس شورای اسلامی ، مجلس یازدهم ، طرح دارویاری

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم طرح دارویاری طرح دارویاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۹۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالم بودن هوای کلانشهر مشهد؛ سه شنبه ۴ اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  براساس اطلاعات دریافتی از مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی مشهد هوای این کلانشهر با میانگین شاخص کلی کیفیت هوای ۲۴ ساعته امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت آذر  با ۸۰‌ای کیو آی سالم و در وضع فابل قبول است.

هوای این کلانشهر با شاخص کیفیت لحظه‌ای هوای   ۷۹‌ای کیو آی هم،   هم  اکنون سالم  و در وضع قابل قبول است.

مقایسه عدد شاخص کلی ۲۴ ساعته هوای امروز مشهد با  عدد ۸۴  دیروز نشانگر ۴ درجه  کاهش حجم آلاینده‌ها در هوای این کلانشهر است.

به شهروندان توصیه شده است:
با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در حفظ سلامت هوای شهر بکوشند.

رسالت، لشکر، ویلا، سجاد، صدف، خیام جنوبی، چمن، شهر، امامیه، کریمی، خیام شمالی، پایانه امام رضا (ع)، مفتح، ماشین‌ابزار، آوینی و سرافرازان ایستگاه‌های فعال سنجش آلودگی هوا در مشهد است.

قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا بین ۱۰۱ تا ۱۵۰ ای. کیو. آی به معنای آلودگی هوا برای افراد حساس و کودکان و از ۱۵۱ تا ۲۰۰ ای. کیو. آی نیز به معنای آلوده برای همه سنین است.

شاخص کلی کیفیت هوا از ۲۰۱ تا ۳۰۰ ای. کیو. آی هوا را در وضع اضطرار و بالاتر از عدد ۳۰۰ در وضع بحرانی قرار می‌دهد.
شاخص کلی کیفیت هوا تا ۵۰ ای. کیو. آی به معنای وضع پاک هوا و بین ۵۱ تا ۱۰۰ ای. کیو. آی به معنای هوای سالم است.

دیگر خبرها

  • تایید اعتبارنامه ۶ منتخب مردم گلستان در مجلس توسط هیأت اجرایی
  • تأمین آب آشامیدنی قشم با یارانه میلیاری/ صرفه‌جویی کنید
  • وقتی دولت و بذرپاش ابلاغیه رهبری را دور می‎زنند
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • محرومیت کارگران از تعطیلات آخر هفته!
  • منابع و مصارف هدفمندی در بودجه ۱۴۰۳/ پیشنهاد پرداخت یارانه تشویقی کالابرگ الکترونیکی
  • کالابرگ اردیبهشت ماه کی واریز می‌شود؟
  • هوای کلانشهر مشهد در شرایط سالم قرار دارد
  • سالم بودن هوای کلانشهر مشهد؛ سه شنبه ۴ اردیبهشت
  • سعیدی نماینده مجلس: با این روش‌ها در خیابان ها نمی توانیم مردم را به آموزه های اسلام نزدیک کنیم / بعضی عزیزان در اینکه حال مردم را بد کنند تخصص دارند