Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-28@19:20:16 GMT

کانتینرهای ۱۳ ساله املاک تملیکی توسط دزدان تخلیه شدند

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۵۰۳۸۳

کانتینرهای ۱۳ ساله املاک تملیکی توسط دزدان تخلیه شدند

مدیرعامل سازمان اموال تملیکی گفت: کالاهای موجود تعدادی از کانتینرهایی که ۱۳ سال در انبارهای سازمان انبار تملیکی خاک می‌خورد، به دور از چشم ماموران روبوده شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صدا و سیما، عبدالمجید اجتهادی امروز در یک برنامه صبحگاهی به سوالاتی در خصوص آخرین وضعیت ترخیص کالاهای اموال تملیکی در انبارها پاسخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روال ترخیص کالا و رسیدن برخی از آنها به انبارهای سازمان اموال تملیکی چگونه است و هم اکنون روند ترخیص این کالاها آیا افزایش یافته است؟

روسای قوه مجریه و قضائیه به موضوع ساماندهی و کالاهای متروکه در دولت سیزدهم ورود کرده و در این مدت اقدامات گسترده در خصوص تعیین و تکلیف کالاها را انجام داده‌ایم.

هم اکنون در خصوص اموال تملیکی و کالای آنها ۲ قوه مجریه و قوه قضائیه و سازمان تعزیرات حکومتی درگیر هستند و این تعامل بین هر دو رئیس قضائیه و مجریه خود توانسته در روند ترخیص کالا بسیار موثر باشد به طوری که در فاصله کمتر از یک ماه بعد از رئیس جمهور رئیس قوه قضائیه حضور یافتند و هر دو پیگیری می‌کنند.

بیشتر بخوانید:
 کانتینر بی‌هویت حاوی شن و ماسه، در انبارهای املاک تملیکی!

چه میزان از کالاهای داخل انبارها ساماندهی شده است؟

مصوبه جلوگیری از رسوب و در انبارها موجود است و با پیگیری‌های صورت گرفته و ساماندهی انبارها صورت گرفته و هم اکنون بالای ۷۰ درصد به این سمت رفته و در آینده نزدیک این اتفاقات در تمامی انبارها شکل می‌گیرد که بسیاری از کالای که در سال‌های گذشته تعیین و تکلیف نشده بودند ساماندهی خواهند شد.

پیگیری‌های در خصوص وزیر اقتصاد برای ساماندهی کالاها به چه میزان است؟

در گذشته تعامل بین دستگاهی نبوده به طوری که سازمان بازرسی اموال تملیکی یک سازمان متروکه بوده است و بهایی که دولت‌ها در گذشته باید به این بخش می‌دادند چندان مورد توجه دولت‌ها نبوده است اما هم اکنون وزیر اقتصاد به صورت هفتگی رصد می‌کند. در گذشته هیچ وزیری از وزرای اقتصاد برای سازمان اموال تملیکی حضور پیدا نمی‌کرد و تعاملی بین دستگاه‌ها نبوده اما هم اکنون با ورود قوه قضائیه و سازمان بازرسی بسیاری از مشکلات در این بخش برطرف شده است.

برخی از کالاها چندین سال است که در انبارها مانده مانند خودروهای در بوشهر چه اقداماتی برای آنها صورت گرفته است؟

کالایی در انبارهای سازمان اموال تملیکی بیش از چندین سال مانده بود که هزینه انهدام آن ۴۰ میلیارد تومان بود و این کالاها از دهه ۸۰ در انبارها وجود داشت.

همچنین برخی از کالاها و پرونده‌ها بیش از ۱۵ سال پرونده داشته که شخصاً پیگیری شده و خودروهای که در بوشهر باقی مانده علت قضائی دارند و باید از طریق اسناد و مدارک که ارائه شود کارهای آنها پیگیری شود. هم سازمان بازرسی و هم ریاست جمهوری در دولت و هم قوه قضائیه پیگیری قضائی برای آنها در حال انجام است.

مدت زمان تعیین و تکلیف کالاها به چه میزان کاهش یافته است؟

هم اکنون زمان تعیین و تکلیف کالا کالای سریع فساد و سریع اشتعال بسیار کاهش یافته به طوری که هم اکنون باید ظرف ۲۴ ساعت تعیین و تکلیف کنیم و مدت زمان رسیدگی به آن‌ها بسیار کوتاه شده است. از سوی دیگر کالای با دوام ۴۵ روز طبق اعلام مراجع باید تعیین تکلیف شده و در عمده کالاها این موضوع رعایت می‌شود. اما برای ترخیص کالاها نیاز به یک سری مجوز داریم و برخی از دستگاه‌ها با سازمان اموال تملیکی هم مانند تاجری که کالای قاچاق آورده برخورد می‌شود، اما طبق قانون این کالاها به نفع دولت ضبط شده و باید روند ترخیص این کالاها سرعت گیرد.

سوال: ماجرای ۳۰ کانتینری که ۱۳ سال مانده بود چه بوده است؟

ماموران اداره بندر بوشهر در موضوعی که بررسی می‌کردند به کانتینرهایی دست پیدا کردند که برخی از آنها خالی بوده و کالاهای موجود غیر قانونی از آنها خارج شده و در اداره بندر به دور از چشم ماموران برخی از کالاها در کانتینرها خالی شدند.

در برخی از تصاویر منتشر شده شاهد آن بودیم که یک بنز پلاک داشت علت آنچه بود؟

خودروهای که قابلیت ورود ندارد قاچاقی ظاهر قضیه را درست و پلاک جعلی بر روی آن نصب می‌کند که از این موارد بسیار زیاد است و این خود یک سند برای نشان دادن قاچاق این کالاها است.

از سوی دیگر امکان دارد خودروی منطقه آزاد بوده است برای تردد در سرزمین اصلی و پلیس می‌بیند خودروی مجاز است و از روی پلاک برداشته نمی‌شود.

 

منبع: دانا

کلیدواژه: سازمان اموال تملیکی تعیین و تکلیف قوه قضائیه هم اکنون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۵۰۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین برنامه یک‌ساله برای اجرای قانون هوای پاک

علی سلاجقه در یک برنامه تلویزیونی با بیان اینکه نمایندگان نقش اساسی در رسیدن کشور به اهداف کلان را دارند، از آنان خواست با توجه به اینکه قانونگذار هستند در ابتدای کارشان به شهرستان خود به عنوان یک کشور نگاه نکنند و شهرستان خود را به عنوان پازل و چینش نهایی کشور ببینند.

وی با بیان اینکه اگر دید، دید ملی باشد، نماینگان، شهرستان خود را کنار سایر بخش‌های کشور می‌بیننند، افزود: تمام شهرستان‌ها باید نسبت با هم مراوده داشته باشند و قرار نیست تمام نیاز‌های یک شهرستان درون آن شهرستان مرتفع شود. به عنوان مثال همه ما دوست داریم در شهرستانمان پالایشگاه، پتروشیمی و نیروگاه، زیرساخت‌های معدنی باشد، اما باید براساس توان اکوسیستمی که مبنای محیط زیستی کشور است و در نظر گرفتن توان بوم شناختی برای حفظ و ارتقای شهرستان تلاش کنیم که در نهایت نیاز‌های سایر شهرستان‌ها و کشور تامین شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه اظهارکرد: در ۱۰ سال آینده از ۱۰ مخاطره اول جهان، شش مخاطره به‌طور مستقیم محیط زیستی است و دو مخاطره دیگر ارتباط غیرمستقیم به محیط زیست دارد.

سلاجقه اظهار امیدواری کرد: رویکرد نمایندگان مجلس دوازهم به‌گونه‌ای باشد که کشور و محیط زیست حفظ شود و به عنوان پشتوانه اصلی تولید پایدار کشور قرار گیرد.

وی در ادامه به وضعیت دریاچه ارومیه پرداخت و گفت: سال قبل یک نقشه از جمهوری اسلامی منتشر شد که در آن دریاچه ارومیه محو شده بود این در حالیست که قبل از بارش‌های بهمن و اسفند سال گذشته با اقدامات انجام شده از سوی سازمان، ۱۱ تالاب اقماری دریاچه ارومیه شرایط مناسب داشتند، یعنی با وجود اینکه خشکسالی شرایط بدی را در کشور از لحاظ کم بارشی ایجاد کرده بود، حیات وحش ۱۱ دریاچه در همان منطقه ساکن شدند، زیرا وضع منابع آب در قالب پساب‌ها مدیریت شده بود و آبشخور‌ها باعث شد حیات وحش آنجا ماندگار شود.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست اضافه کرد: حدود ۸۰ تا ۸۵ درصد میانگین بارش‌ها نسبت به سال قبل افزایش پیدا کرد و میانگین حجم دریاچه سد‌ها حدود ۵۵ درصد تا ۶۰ درصد نسبت به سال گذشته بیشتر شد و خوشبختانه رهاسازی آب سد‌ها نیز صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه رهاسازی آب سد‌ها در زمان مناسب یعنی زمانی که کشاورزان به آب نیاز نداشتند انجام شد، افزود: این کار باعث شد در سال جاری مردم در دریاچه ارومیه قایق سواری کنند و آب دریاچه ارومیه تقریبا ۱.۶ میلیارد مترمکعب یعنی یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون متر مکعب//// افزایش پیدا کرد که نسبت به سال قبل از آن دو برابر شد و امیدواریم با بارش‌های بهار امسال این میزان تقویت شود و دریاچه روز‌های خوشی را تجربه کند.

سلاجقه با بیان اینکه در اصل ۵۰ قانون اساسی موضوع حفظ محیط زیست برعهده آحاد مردم است، ادامه داد: مردم آذربایجان غربی دیدند چه اتفاقاتی برای دریاچه ارومیه افتاد و یک پهنه آبی که خدمات بسیار زیادی از بعد محیط زیستی به آنها ارائه می‌داد تبدیل به پهنه نمکی شد که همه ارکانشان را با مشکل مواجه می‌کند بنابراین از مردم و از استان‌های پنج گانه که در حوزه آبخیز ۵۰۰ میلیون هکتاری دریاچه ارومیه نقش دارند، خواهش می‌کنم در نحوه صحیح مصارف منابع آب کمک کنند.

وی گفت:دولت اواخر سال قبل ستاد ملی دریاچه ارومیه را به ریاست معاون اول و دستگاه‌های متولی تشکیل داد و برنامه‌های نرم افزاری را در دستور کار قرار داد تا در نهایت آینده خوبی برای دریاچه ارومیه بینیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه سازمان محیط زیست یک دستگاه حاکمیتی نظارتی است که باید سایر دستگاه‌های کشور را بر اساس قانون مواخذه کند، افزود: این سازمان وظیفه ارزیابی، ارائه گزارش و پایش بر مبنای قانون را برعهده دارد. سال گذشته کار‌های خیلی خوبی انجام شد و طبق دستور رییس جمهوری سازمان محیط زیست در بحث کاهش آلودگی هوا مکلف شد گزارش خود را به نحوی تنظیم کند که دستگاه‌ها عملکردشان شفاف باشد.

وی اضافه کرد: از زمان دستور رئیس جمهوری نشست‌ها با حضور معاونان دستگاه‌های ذی‌ربط برگزار و مجموعه برنامه یکساله برای آن تدوین آماده شده و مراحل نهایی در فروردین ماه تمام می‌شود. براساس آن مشخص می‌شود دستگاه‌ها در بعد اجرای قانون هوای پاک طی یک سال آتی چه کاری باید انجام دهند، مبلغ اعتباری مورد نیاز برای این کار چقدر است و محل تامین چگونه است؟

سلاجقه ادامه داد: واقعیت این است در همه مباحث و بخصوص بحث گردوغبار وزارت جهاد کشاورزی باید کار‌های خود را به نحو مطلوب انجام دهد. در مسئله سوخت‌رسانی وزارت نفت باید وظیفه خود را انجام دهد. سال قبل ۱۰ پالایشگاه کشور در زمینه سوخت، بهینه سازی و کیفی سازی ارزیابی و وارد کار شدند. بحث قانون هوای پاک را با یک رویکرد مناسب پیش می‌بریم خوشبختانه دستگاه‌هایی که در ردیف اول تا چهار آلایندگی بودند الان پای کار آمده‌اند و امیدواریم سال جاری هم این روند ادامه داشته باشد.

وی به بحث تغییر اقلیم اشاره کرد و گفت: اصلی‌ترین چالش دنیا و کشور ما بحث تغییر اقلیم است. سازمان محیط زیست کشور مرجع ملی تغییر اقلیم است. درهمین رابطه ماده ۲۲ الحاقی به برنامه هفتم در بحث تغییر اقلیم براساس بند ۷ سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری است و سازمان محیط زیست را مکلف به تدوین برنامه سازگاری تغییر اقلیم کرد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه این سازمان «هاب» تغییر اقلیم کشور را پژوهشکده حفاظت محیط زیست و توسعه پایدار کشور تعیین کرده است، افزود: امسال سعی می‌کنیم به‌صورت منطقه‌ای کشور‌های منطقه را هم درگیر کنیم و از تمام ظرفیت‌های کشور استفاده می‌کنیم تا سازگاری با تغییر اقلیم به عنوان اصل کلی در دستگاه‌ها شناخته شود و با حداقل خسارت کشور را مدیریت کنیم.

سلاجقه در ادامه به نجات خلیج گرگان به عنوان دستاورد بزرگ محیط زیست کشور اشاره کرد.

وی ادامه داد: ۱۵ عملیات برای آن دیده شده که بحث لایروبی یکی از آن مباحث بود. در حالت‌های مختلف شرایط مختلف را دیدیم یعنی اگر دریای خزر پیش‌روی یا پس‌روی کرد، چه اتفاقی می‌افتد؟ اگر در ۲۹ متری عقب نشینی کرد بحث پمپاژ آب از دریا را دیدیم بنابراین همه زیرساخت‌ها آماده شده تا این خلیج در تراز کنونی بماند، شرایط آن بهبود یابد و معیشت پایدار ایجاد کند.

سلاجقه در پایان از بقیه دستگاه‌هایی که باید در موضوع آشوراده مشارکت کنند خواست اقدامات خودرا جدی بگیرند چرا که سازمان پیگیری می‌کند تا مردم ماحصل این دستاورد‌ها را ببینند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی محیط زیست

دیگر خبرها

  •  بارگیری بیش از ۱۶ هزار تن کالای اساسی از هرمزگان در نوروز امسال
  • نوروز امسال بیش از ۱۶ هزار تن کالای اساسی از هرمزگان بارگیری شد
  • حراج‌های خرده فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین برگزار می‌شود
  • افتتاح مؤسسه نان و ارزاق بهشتی جهت کمک به نیازمندان
  • مؤسسه نان و ارزاق بهشتی جهت کمک به نیازمندان افتتاح شد
  • ۱۲ مزایده املاک و مستغلات اموال تملیکی امسال برگزار می‌شود
  • افتتاح مؤسسه «نان و ارزاق بهشتی» برای کمک به نیازمندان با مشارکت سازمان ثبت اسناد
  • تدوین برنامه یک‌ساله برای اجرای قانون هوای پاک
  • بازدیداستاندار آذربایجان شرقی از انبار‌های اموال تملیکی استان
  • آب‌گرفتگی شدید در شهرک دانش قزوین + فیلم و عکس