Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-بانک گردشگری در نامه ای خطاب به مدیر نظارت بر ناشران بازار پایه فرابورس، توضیحاتی را در زمینه اطلاعات و صورت های مالی منتشر شده ارائه کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا، بانک گردشگری که با سرمایه 15 هزار میلیارد ریال و نماد وگردش، در بازار سرمایه کشور فعال است، در این نامه خطاب به زهرا زارع مدیر نظارت بر ناشران بازار پایه فرابورس درباره دلیل کاهش خالص درآمد تسهیلات و سپرده گذاری و همچنین سرفصل هزینه های مالی نسبت به دوره مالی مشابه سال قبل اعلام کرده  است: همان طور که از سرفصل های سپرده های مشتریان و حقوق صاحبان سپرده گذاری در ترازنامه به تاریخ 31 خردادماه 1401 در مقایسه با مبالغ انعکاس یافته دوره مشابه 31 خردادماه 1400 مشهود است، حدود 461 هزار میلیارد ریال سپرده های مشتریان افزایش یافته است که هزینه سود متعلقه منجر به افزایش قابل ملاحظه هزینه های عملیاتی ( سود سپرده ها) و به تبع آن کاهش خالص درآمد تسهیلات و سود سپرده گذاری ها شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس توضیحات وگردش که در جواب نامه شماره 914338 مورخ چهارم مردادماه سال جاری ارائه شده است، برابر ضوابط ابلاغی بانک مرکزی (صورت های مالی نمونه بانک ها)، هزینه های ناشی از تامین مالی در بازار بین بانکی به مبلغ حدود 8900 میلیارد ریال تحت سرفصل سود سپرده ها طبقه بندی و انعکاس یافته که در اقلام مقایسه ای دوره مالی سه ماهه سال قبل این طبقه بندی صورت نگرفته است. همانطور که در صورت سود و زیان دوره مشابه سال قبل ملاحظه می شود سرفصل هزینده های مالی دارای مانده ای حدود 5.564 میلیارد ریال است که در دوره سه ماهه منتهی به 31 خردادماه 1401 مانده این سرفصل مبلغ حدود 42.8 میلیارد ریال است.
بانک گردشگری همچنین درباره دلیل افزایش سرفصل خالص سایر درآمدها و هزینه ها نسبت به دوره مالی مشابه سال قبل تاکید کرده است: افزایش سایر درآمدها عمدتاً مربوط به شناسایی بخشی از سود سال های آتی فروش 15 درصدی از سهام توسعه سیاحان سرزمین ایرانیان به شرکت هولارجی در سنوات قبل است که در نتیجه تسویه بخشی از مطالبات در دوره سه ماهه جاری در سرفصل حساب سایر درآمدها انتقال و انعکاس یافته است.
در عین حال در این نامه درباره دلیل کاهش سرفصل سود سرمایه گذاری های بانک گردشگری نسبت به دوره مشابه سدال قبل آمده است که مانده سرفصل سود سرمایه گذاری ها در صورت سود و زیان دوره مالی مشابه سال قبل به مبلغ  4.546 میلیارد ریال شامل مبلغ حدود 4.500 میلیارد ریال سود حاصل از فروش سرمایه گذاری در سهام شرکت کارگزاری آگاه بوده است.
طبق جوابیه وگردش، دلیل افزایش سرفصل ذخایر و سایر بدهی ها نسبت به پایان سال 1400، افزایش سرفصل بدهی ها مربوط به وجوه امانی ارزی تعدادی از مشتریان بانک است که در ترازنامه تحت سرفصل سایر بدهی ها و متقابلا تحت سرفصل موجودی نقد (وجوه امانی نزد کارگزاران) انعکاس یافته است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بانک مشابه سال قبل انعکاس یافته میلیارد ریال بانک گردشگری دوره مالی سپرده ها هزینه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۵۱۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری تامین منابع مالی طرح کمربندی قم در دیدار با رئیس بانک ملی ایران

به گزارش خبرگزای صدا و سیما؛ مرکز قم، ابوالفضل نجارزاده مدیر عامل بانک ملی ایران در دیدار با استاندار قم با اشاره به اینکه این بانک در یک سال گذشته مبلغی بالغ بر ۵۰ همت تسهیلات قرض الحسنه در کل کشور پرداخت کرده گفت: در حال حاضر مجموعه بانک ملی در چند پروژه سرمایه‌گذاری در استان قم مشارکت می‌کند.

وی همچنین در این دیدار گفت: تلاش می‌کنند تا میزان تسهیلات قرض الحسنه و تسهیلات خرد در سطح استان قم را افزایش دهند.

سیدمحمدآقامیری استاندار قم با تاکید بر اینکه لازم است مبلع و تعداد ارائه تسهیلات قرض الحسنه در استان قم افزایش یابد گفت: در شش ماه گذشته با بیش از ۳هزار نفر از مردم استان قم در قالب ملاقات مردمی دیدار داشته که بیش از ۱۹۰۰ نفر آنها خواستار تسهیلات بودند.

وی همچنین از مدیرعامل بانک ملی ایران خواست تا شرکت‌های سرمایه‌گذاری خود را به قم معرفی کند تا در این استان اقدام به سرمایه‌گذاری‌هایی با رقم‌های بالا انجام دهند چرا که این اقدام باعث می‌شود نرخ ۸ درصدی بیکاری در قم تعدیل شود.

آقامیری وجود تعداد زیاد اتباع در قم را یکی از عوامل بالا رفتن نرخ بیکاری در استان قم دانست و گفت: در صورتی که شرکت سرمایه گذاری از سوی بانک ملی در قم معرفی شود این قول را می‌دهیم تا مجوز فعالیت‌های آنها را در کمترین زمان ممکن اخذ کنیم.

همچنین تسریع در بهره‌برداری و تکمیل بزرگراه شهید سلیمانی یکی از مباحث مطرح شده در این دیدار بود که با پیگیری نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی و همچنین استاندار مقرر شد موافقت و تاییدیه از آقای فرزین رئیس کل بانک مرکزی ایران گرفته شود و در سرمایه‌گذاری و تکمیل این پروژه مشارکت کند.

عملیات اجرایی طرح کمربندی کنار گذر غربی قم تهران و آزادراه قم _سلفچگان _ راهجرد_ اراک با نام سردار شهید سلیمانی که با هدف رفع گره ترافیکی ورودی شهر قم از مسیر آزادراه قم – تهران، جاده قدیم قم – تهران و محور قم سلفچگان از خرداد سال ۱۳۹۹ آغاز شده بود، با گذشت بیش از سه سال، هنوز پیشرفت چندانی نداشته است.

دیگر خبرها

  • جزئیات دقیق ثبت‌نام و پرداخت وام بانوان بانک مهر ایران | وام ۱۰۰ میلیون تومانی «اندوخته بانوان» را چگونه بگیریم؟ + جدول
  • همراهی بانک ها در تامین مالی پروژه‌ها و طرح‌های توسعه شرکت مس
  • بانک مرکزی برنامه‌ای برای انتشار قطوع (دنو) پنج میلیون ریالی ندارد
  • پیگیری تامین منابع مالی طرح کمربندی قم در دیدار با رئیس بانک ملی ایران
  • «دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد
  • «دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» بازنگری و به شبکه بانکی ابلاغ شد
  • هشدار صندوق بین‌المللی پول در مورد شکنندگی مالی
  • بانک‌هایی که بیشترین سود سپرده را می‌دهند
  • محکومیت ۴۲ میلیارد ریالی قاچاقچی دخانیات
  • جریمه ۱۶ میلیارد و ۴۸۵ میلیون ریالی یک قاچاقچی سوخت