Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: با توجه به ابلاغیه وزارت آموزش و پرورش در خصوص افزایش سالانه شهریه مدارس غیر دولتی، شهریه مدارس مقطع دبستان برای سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۱، ۳۳ درصد و شهریه مدارس متوسطه اول و دوم، ۳۵ درصد افزایش یافته است.

محمد فائزی با اشاره به لزوم ثبت درخواست مدیران و مسئولان مدارس غیردولتی در سامانه مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش گیلان، افزود: مجوز معتبر نوسازی که تعداد دانش آموزان ثبت نام شده باید با ظرفیت اعلام شده در این مجوز هماهنگ باشد و همچنین مجوز فعالیت‌های استاندارد آموزشی مختلف از جمله مدارک بسیار مهمی است که باید در این سامانه بارگذاری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تاکنون ۸۵ درصد مدارس غیردولتی گیلان در خصوص شهریه تعیین تکلیف شده اند، گفت: چنانچه والدین در صورت مشاهده تخلف در مدارس، می‌توانند شکایات خود را در سامانه الکترونیکی shekayat.medu.ir ثبت کرده و یا موضوع را به شماره تلفن‌های ۳۳۳۲۴۸۷ -۰۱۳ اداره کل و ادارات آموزش و پرورش شهرستان خود اطلاع دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه از مدیران مدارس استان خواسته شده کد ویژه‌ای با عنوان QR code برای مدارس خود بسازند و برای نظرسنجی در تابلوی اعلانات نصب کنند، گفت: والدین دانش آموزان پس از پایان ثبت نام و پرداخت شهریه، با وارد شدن به فضای مجازی وزارت آموزش و پرورش، از طریق وارد کردن این کد و پاسخ دادن به سوال‌های نظرسنجی درج شده در این فضا، به صورت مستقیم با مدیرکل بازرسی وزارت آموزش و پرورش در تماس باشند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش گیلان مدارس غیردولتی آموزش و پرورش شهریه مدارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۵۳۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهریه جدید مدارس غیردولتی اعلام شد

 رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش ضمن اعلام ابلاغ آیین‌نامه جدید مدارس غیردولتی گفت: طبق این آیین‌نامه تکلیف رتبه‌بندی مدارس، شهریه دریافتی، ساعات تدریس معلمان، پوشش بیمه‌ای و همچنین نحوه برخورد با مدارسی که شهریه اضافی دریافت می‌کنند مشخص شده است.

به گزارش ایرنا، احمد محمودزاده با اشاره به نرخ مصوب شهریه در سامانه مدارس غیردولتی و هیات امنایی افزود: رقم بالاترین شهریه‌ها با احتساب فوق برنامه ۶۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است که با ابلاغ آیین نامه جدید مدارس غیردولتی، تکلیف مدارس متخلف که شهریه بالاتر دریافت می‌کنند مشخص شده است.

وی ادامه داد: مدارسی که بیشتر از شهریه اعلامی دریافت کنند، با توجه به اجازه‌ای که داده شده، شهریه از حساب آن مدرسه برداشت و در اختیار خانواده‌هایی که از آن‌ها شهریه اضافی دریافت شده، قرار می‌گیرد.

در حالیکه معلمان مدارس غیردولتی همواره از بالا بودن ساعت کاری، پایین بودن حقوق و دستمزد، تاخیر در پرداخت حقوق و بیمه گلایه‌مند هستند محمودزاده با استناد به آیین نامه جدید از کاهش ساعت کاری این معلمان و افزایش حقوق آن‌ها خبر داد و اظهار کرد: قرار شده معلمان مدارس غیردولتی مقطع ابتدایی با ۲۵ ساعت تدریس به صورت تمام وقت در نظر گرفته و بیمه هم شوند.

به گفته معاون وزیر آموزش و پرورش، «حقوق این دسته از معلمان تقریبا نزدیک “نصف” نسبت به وضعیت موجود افزایش می‌یابد».

محمودزاده در ادامه با بیان اینکه در آیین‌نامه مذکور بحث رتبه‌بندی مدارس برای ثبت‌نام و تعیین شهریه مشخص شده است گفت: مدارس غیردولتی بین رتبه‌های یک تا پنج متناسب با امکانات، فضا، تجهیرات، نیروی انسانی و کیفیت بخشی آموزشی و پرورشی دسته‌بندی می‌شوند که خانواده‌ها می‌توانند رتبه‌ها را در سامانه مشاهده کنند؛ البته مدارس در تابلو‌های خود نیز رتبه‌شان را نصب خواهند کرد.

به گفته محمودزاده، رتبه هر مدرسه در تعیین شهریه آن مدرسه اثرگذار است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟
  • دریافت شهریه مدارس و مراکز آموزشی غیر دولتی تنها براساس کیفیت آموزشی
  • پیش‌ثبت‌نام در مدارس غیردولتی با شهریه سال گذشته؟
  • شهریه جدید مدارس غیردولتی اعلام شد
  • پیش ثبت‌نام در مدارس غیردولتی با شهریه سال گذشته
  • محمودزاده: حقوق معلمان مدارس غیردولتی افزایش می‌یابد
  • مدارس غیردولتی خود را از جریان آموزش و پرورش جدا ندانند
  • حقوق معلمان مدارس غیردولتی افزایش یافت/ ساعت کاری کم شد
  • افزایش حقوق معلمان مدارس غیردولتی به کجا رسید؟
  • کاهش ساعت کاری و افزایش حقوق معلمان مدارس غیردولتی