Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین فاضلی هریکندی  گفت: این باند با هوشیاری و اعلام جرم رئیس وقت شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری دو شهرستان نظرآباد که هم اکنون ریاست دادگستری طالقان را برعهده دارد، شناسایی و کشف شد.

او گفت:  اعضای این باند که متشکل از افراد عادی، کارمند اداره ثبت اسناد و املاک، وکیل دادگستری و مشاوران املاک هستند از سال ۱۳۹۲ با استفاده از شگرد‌های مختلف اقدام به شناسایی و تصاحب املاکی می‌کردند که یا مالکان آن‌ها در آن ساکن نبوده یا رها شده و متروک بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارزش املاک

رئیس کل دادگستری  البرز می گوید: این افراد با ارائه اسناد مجعول مبنی بر خرید املاک به دادگاه و اخذ احکام غیابی از مراجع قضایی و سپس انتقال اجرایی اسناد مالکیت، بیش از ۷۰ قطعه از اراضی مردم در شهر‌های مختلف استان البرز به ارزش تقریبی ۶۰۰ میلیارد تومان را تصاحب و بعضا به اشخاص ثالثی به فروش رسانده‌اند و به جهت معاملات متعدد و یا احداث مجتمع مسکونی در این املاک و فروش واحد‌های مسکونی احداثی به مردم، مشکلات متعددی برای خریدارانی که اطلاعی از موضوع نداشتند، ایجاد شده است.

رهبر باند

او رهبر این باند را یکی از مشاوران املاک عنوان کرد و گفت: وی با استفاده از اطلاعات خود و سایر مشاوران املاک در خصوص ملک‌های فاقد سکنه و رها شده با همکاری یکی از کارمندان اداره ثبت اسناد و املاک، شماره پلاک ثبتی و مشخصات مالک را اخذ و با جعل مبایعه‌نامه متضمن واگذاری املاک شناسایی شده از سوی مالک، اقدام به نقل و انتقالات صوری و جعلی متعدد بین اعضای گروه می‌کردند.

رئیس کل دادگستری البرز گفت: در مرحله بعد با تقدیم دادخواست الزام به تنظیم سند رسمی انتقال به طرفیت مالک رسمی با پیوست مبایعه نامه مجعول و با اعلام آدرس اشتباه یا اعلام نشانی یکی از بستگان خود یا یکی از اعضاء شبکه به عنوان محل سکونت مالک، موفق به اخذ آرای محکومیت غیابی علیه مالک رسمی شده و سپس در مرحله اجرای حکم با کفالت یکی از اعضای گروه به عنوان ضمانت اجرای حکم غیابی با انتقال اجرایی سند، املاک مردم را تصاحب می‌کردند.

شگرد‌های باند

او گفت: این شبکه در برخی از موارد با هدف سوءاستفاده از قانون و مقررات مربوط به تبصره‌های ۱ و ۲ ماده ۳۰۶ قانون آیین دادرسی مدنی و به منظور عدم معرفی ضامن و یا عدم تودیع تامین متناسب در مرحله اجرای حکم و انتقال اجرایی اسناد مالکیت، با اغفال مأمورین ابلاغ و با جعل امضاء خوانده یا محکوم علیه در اخطاریه‌های ارسالی برای مالک، موفق به اخذ آرای محکومیت حضوری شده و بدون معرفی ضامن و یا تودیع تامین، اسناد رسمی املاک با دستور اجرای احکام به نام آن‌ها تنظیم می‌شد.

رئیس کل دادگستری البرز یکی دیگر از روش‌های متقلبانه این شبکه را اخذ وکالتنامه از مالکین املاک شناسایی شده که در خارج از کشور اقامت داشتند و سوءاستفاده از وکالتنامه‌های اخذ شده عنوان کرد و گفت: این افراد با اعتمادسازی قبلی و ادعای اینکه با ارتباطات و نفوذی که در دستگاه‌های مختلف اداری و قضایی دارند، قادر به انجام هرکاری هستند و در برخی موارد از طریق ارائه گواهی انحصار وراثت جعلی و یا ارائه پاسخ استعلام جعلی از مراجع مختلف جهت اعتمادسازی بیشتر، وکالتنامه تام الاختیار در خصوص هرگونه نقل و انتقال و انجام معاملات اخذ نموده و با سوءاستفاده از اختیارات اعطایی در وکالتنامه‌ها، نسبت به تنظیم مبایعه‌نامه‌های مجعول و یا تصاحب املاک دیگر موکلین (غیر از ملک موضوع وکالت) اقدام می‌کردند.

نقش یک وکیل

او گفت:  یکی از اعضای گروه را یک وکیل دادگستری است که خواهر رهبر شبکه نیز بوده است  او ضمن ارائه مشاوره و راهنمایی حقوقی و تنظیم دادخواست‌ها و لوایح حقوقی، در برخی موارد نیز مستقیما وکالت پرونده‌هایی که خواهان آن‌ها برادر وی و یا سایر اعضاء شبکه بودند را به عهده داشته است.

فاضلی هریکندی گفت:  رسیدگی به این پرونده نیز در ابتدا بدون شکایت شاکی خصوصی و با اعلام جرم رئیس شعبه دادگاه و در راستای حمایت از حقوق عامه آغاز شده و تاکنون فقط پنج نفر از ۷۰ مالک اراضی تصاحب شده، در ضمن تحقیقات شناسایی شده و اقدام به طرح شکایت کرده‌اند.

اتهامات متهمان

او می گوید: این باند از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۸در شهر‌های کرج، ساوجبلاغ و نظرآباد املاک را از این طریق شناسایی جعل و تصاحب می‌کردند؛ کیفرخواست این ۱۱ متهم از دادسرای نظرآباد صادر و با توجه به نوع اتهامات و شبکه‌ای بودن جرایم جهت رسیدگی و صدور حکم به شعبه اول دادگاه کیفری یک استان البرز ارجاع شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جعل و کلاهبرداری جعل اسناد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۵۹۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه عدد دستگاه استخراج رمز ارز غیرمجاز در یاسوج کشف شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مرادی ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: هر دستگاه ماینر معادل یک دستگاه کولر گازی ۲۴ هزار برق مصرف می‌کند که این امر فشار بسیار زیادی را به شبکه تحمیل می‌کند.

وی با بیان اینکه ماینرها، آسیب جدی به تجهیزات شبکه و لوازم برقی شهروندان وارد می‌کنند، گفت: از برنامه‌های مهم این شرکت، با توجه به سهم بالای مصرف برق دستگاه‌های ماینر، کشف مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز و برخورد قانونی با افراد متخلف است.

مرادی افزود: دستگاه‌های ماینر، علاوه بر مصرف زیاد برق، باعث فشار بیشتر به شبکه، ایجاد نوسان و در نهایت، خسارت به لوازم برقی مشترکان می‌شود و همراهی و ارائه گزارش‌های مردمی نقش مهمی در شناسایی و کشف مراکز غیرمجاز رمز ارز دارد.

وی تصریح کرد: در بازدیدهای دوره‌ای گروه‌های جمع آوری انشعاب‌های غیرمجاز شهرستان بویراحمد، این ماینرها، از یک اشتراک کشاورزی شناسایی و به همراه ۴۰۰ متر شبکه غیر مجاز جمع آوری و به مراجع قانونی تحویل داده شد.

کد خبر 6080078

دیگر خبرها

  • حدنگاری اراضی کشاورزی کرمان در اولویت ثبت اسناد و املاک استان
  • چرا نیکولاس جکسون به دنبال تصاحب پنالتی کول پالمر بود؟
  • رسانه ها نقش مهمی در ترغیب مالکین اراضی و املاک برای اخذ سند دارند
  • بازداشت ۲ مامور قلابی در تهران!
  • بازداشت یک مامور در تهران!
  • سه عدد دستگاه استخراج رمز ارز غیرمجاز در یاسوج کشف شد
  • فصل اول مسابقه «شهروند و مافیا» از شبکه نسیم
  • رسانه ها مالکین اراضی و املاک را برای اخذ سند ترغیب کنند
  • ۳۷هزار میلیارد تومان از اموال شهر به جیب تهرانی بازگشت
  • ۵۹۰۰ هکتار اراضی غیرملی در استان بوشهر تثبیت شد