Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-23@07:14:03 GMT

متولدین سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ سهام عدالت می گیرند

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۶۱۳۸۸

متولدین سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ سهام عدالت می گیرند

سخنگوی دولت گفت: به متولدان سال ۱۴۰۰، ۱ میلیون تومان و متولدان ۱۴۰۱، ۱.۵ تومان سهام تعلق خواهد گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت صبح امروز چهارشنبه (۱۲مرداد) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در تشریح مصوبات امروز هیئت دولت، اظهار داشت: جلسه امروز هیئت دولت به ریاست رئیس جمهور تشکیل شد و موضوعات متعددی به تصویب هیات وزیران رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به منظور حمایت موثر از مسأله حل مشکلات زائرین محترم اماکن مقدس کشور، کارگروه ملی زیارت با ارتقای جایگاه به شورای ملی زیارت تبدیل شد و شورای ملی زیارت به ریاست شخص رئیس‌جمهور و عضویت برخی از اعضای مرتبط دولت از جمله وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر میراث فرهنگی، وزیر کشور، وزیر کار و عضویت تولیت آستان مقدس رضوی، آستان شاهچراغ(ع) و آستان حضرت معصومه(س) و آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و استانداران استان‌هایی که میزبان اصلی زائران در کشور هستند، تشکیل شود. دبیر شورای ملی زیارت نیز استاندار خراسان رضوی خواهد بود. 

سخنگوی دولت تصریح کرد: با توجه به سیل و حوادث طبیعی اخیر، وزیر اقتصاد پیشنهاد تخصیص منابعی به صندوق ملی حوادث طبیعی را داشتند که امروز در جلسه هیئت وزیران گزارش کارشناسی ارائه شد و هیئت وزیران مصوب کرد که با تخصیص منابعی صندوق حوادث طبیعی را احیا کند تا پرداخت خسارت با محوریت صنعت بیمه فراهم شود. این یک نوآوری با توجه به ظرفیت‌های اقتصادی موجود است. 

سخنگوی دولت همچنین در حاشیه نشست امروز هیئت دولت گفت: به متولدان سال ۱۴۰۰، ۱ میلیون تومان و متولدان ۱۴۰۱، ۱.۵ تومان سهام تعلق خواهد گرفت.

وی افزود: در مصوبه دیگر امروز دولت کارگروه ملی زیارت با ارتقاء جایگاه، به شورای ملی زیارت تغییر کرد و ریاست آن به عهده رئیس‌جمهور است.

 

ادامه دارد...

منبع: دانا

کلیدواژه: شورای ملی زیارت سخنگوی دولت هیئت دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۱۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری و هماهنگی میان «میدان، دیپلماسی و رسانه»، ویژگی برجسته عملیات وعده صادق

رئیس‌جمهور همکاری و هماهنگی میان «میدان، دیپلماسی و رسانه» را از جمله ویژگی‌های برجسته عملیات وعده صادق در بخش عملیاتی و اجرایی کشور دانست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در جلسه عصر امروز _یکشنبه، دوم اردیبهشت_ هیئت دولت با تبریک سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به آثار و برکات فراوان چهار دهه فعالیت سپاه پاسداران در حوزه‌های نظامی و امنیتی، کمک به مردم در مشکلات و سازندگی کشور اشاره داشت و اظهار کرد: پیشرفت‌های نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تحت مدیریت عالی رهبری عظیم‌الشأن انقلاب، علاوه بر ایجاد امنیت، اقتدار و امید برای مردم و کشور، موجب شادمانی و امیدواری ملت‌های مسلمان و آزاده جهان نیز شده است که تنبیه اخیر رژیم جنایتکار و کودکش‌کش صهیونیستی، یکی از جلوه‌های این اقتدار بود که با استقبال ملت‌های جهان همراه شده و تزلزل و آسیب‌پذیری این رژیم جانی را عیان کرد.

وی همچنین همکاری و هماهنگی میان «میدان، دیپلماسی و رسانه» را از جمله ویژگی‌های برجسته عملیات وعده صادق در بخش عملیاتی و اجرایی کشور عنوان کرد و افزود: همکاری و هماهنگی مطلوب نیروهای مسلح، وزارت امور خارجه و رسانه ملی، موجب تقویت اعتماد و امید در جامعه شده و شایسته تقدیر است.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود در جلسه امروز هیئت دولت با بیان اینکه موضوع عفاف و حجاب تکلیفی شرعی، قانونی و سیاسی است که در توجه به آن هیچ‌گونه تردیدی وجود ندارد، از همه بخش‌های فرهنگی، اجتماعی، انتظامی و قضائی کشور که به موجب قانون دارای وظایفی در این زمینه هستند خواست عمل به وظایف محوله را مطابق آنچه در این قانون آمده است، با تدبیر و برنامه‌ریزی مورد توجه قرار دهند.

رئیسی با اشاره به فرمایش اخیر رهبر معظم انقلاب درباره وظایف دولت و قوه قضائیه درباره عفاف و حجاب تصریح کرد: امروز انتظار مردم، متدینین و قانونمداران نیز توجه به قانون، حفظ حقوق مردم و کرامت انسانی آحاد جامعه است و همه دستگاه‌های اداری در همه بخش‌های حاکمیتی باید در این زمینه پیشتاز و پیش‌قدم باشند.

در جلسه امروز هیئت دولت یوسف نوری و ابوطالب شفقت برای انتصاب در سمت استانداری مازنداران و لرستان از هیئت دولت رأی اعتماد گرفتند.

در ابتدای این جلسه وزیر نیرو در گزارش مفصلی از میزان بارش‌ها، وضعیت منابع آبی و سدهای کشور، از ثبت ۱۹۰ میلیمتری بارندگی و رشد ۵ درصدی نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: در فروردین‌ماه ۶۰ درصد از بارش‌های ثبت شده در مناطق مختلف کشور از مجموع نرمال بیشتر بوده و افت ۱۵ درصدی بارش نسبت به حد نرمال در تهران نیز با ورود سامانه بارشی در روزهای آینده جبران خواهد شد.

محرابیان توزیع بسیار مطلوب در کشور را از ویژگی‌های بارش‌های اخیر عنوان کرد و با اشاره به نقش اقدامات زیر بنایی دولت از جمله ساخت سد و سد بندها و همچنین اطلاع‌رسانی مناسب رسانه ملی در کاهش قابل توجه میزان خسارت سیل اخیر در جنوب شرق کشور گفت‌: علی‌رغم اینکه میزان بارش‌ها در کشور ما به‌ویژه بخش‌های جنوب شرقی کشور از برخی کشورهای همسایه به مراتب بیشتر بود، اما با اقدامات و پیش‌بینی‌های صورت گرفته و همچنین حضور به موقع استاندار، وزیر کشور و نقش‌آفرینی نیروهای مسلح، هلال احمر و اطلاع‌رسانی دقیق و به هنگام رسانه ملی، میزان خسارت‌های وارده به بخش‌های جنوبی کشور به مراتب کمتر از کشورهای همجوار بود.

در ادامه جلسه امروز هیئت دولت رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز با اعلام خبر کاهش تورم سالانه به کانال ۳۰ درصد گفت‌: طبق گزارش مرکز آمار که روز گذشته منتشر شد، روند تورم همچنان رو به کاهش است به نحوی که تورم نقطه به نقطه به حدود ۳۱ درصد رسیده و در شرف ورود به کانال ۲۰ درصد است و تورم ۱۲ ماهه هم به ۳۸.۸ درصد رسیده که به معنای ورود به کانال ۳۰ درصد است.

منظور ابراز امیدواری کرد با ادامه سیاست‌های تنظیم‌گری دولت در بخش پولی و همچنین انضباط مالی در اجرای بودجه و جلوگیری از کسری بودجه این روند استمرار داشته و تا پایان سال تورم ۱۲ ماهه تا کانال ۲۰ درصد کاهش یابد.

کد خبر 746729

دیگر خبرها

  • شاهین کارکرده ۶۰۰ میلیونی شد + جدول قیمت
  • اهداء قرآن ویژه فلسطین به هیئت اعزامی آستان قدس رضوی در کشور مالزی
  • رسمی: استقلال و پرسپولیس سرانجام فروخته شد، از دولت به دولت!
  • رسمی: استقلال و پرسپولیس فروخته شد، از دولت به دولت!
  • استاندار جدید لرستان را بیشتر بشناسید + سوابق
  • همکاری و هماهنگی میان «میدان، دیپلماسی و رسانه»، ویژگی برجسته عملیات وعده صادق
  • تنبیه رژیم صهیونیستی موجب شادمانی ملت‌های آزاده شد
  • دستگاه‌ها در موضوع عفاف و حجاب به وظایف قانونی خود عمل کنند
  • جهش سنگین قیمت دلار در عمر ۴ چهارساله مجلس یازدهم از نگاه یک نماینده /به ۱۴۰۰ برگردم، شاید از رئیسی حمایت نکنم
  • جهش عجیب قیمت دلار در عمر ۴ چهارساله مجلس یازدهم از نگاه یک نماینده /به ۱۴۰۰ برگردم، شاید از رئیسی حمایت نکنم