Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: جدیدترین گزارش مرکز آمار ایران در این هفته نشان داد که نرخ تورم نقطه به نقطه تیرماه برای اقلام مورد نیاز مصرفی و خوراکی در برخی استانها به بیش از 90 درصد رسیده، در حالیکه در اواخر خردادماه پیش‌بینی می‌شد که این رقم در تیرماه با افزایش 11 درصدی نسبت به خردادماه به حدود 60 درصد برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شاخص تورمی به آن معناست که درصد تغییر عدد شاخص قیمت نسبت به ماه مشابه سال قبل در برخی از استانها، افزایش انفجاری داشته و خانوارها 90 درصد بیشتر از تیر 1400 برای خرید یک مجموعه کالاها و خدمات یکسان، هزینه کرده‌اند.

این شاخص تورمی از جنبه دیگر بیانگر آنست که سیاست دولت و اصلاحات اقتصادی وعده داده شده نتوانسته باعث تخلیه تورمی شده و شوک تورمی خردادماه نه‌تنها پایدار مانده بلکه افزایش انفجاری سطح عمومی قیمت‌ها در تیرماه، زنگ خطر را برای ماههای آینده به صدا درآورده است. هرچند مسئولین از پشت تریبون‌ها به مردم نوید بهبود اوضاع و بهتر شدن شرایط اقتصادی و معیشتی را می‌دهند.

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا تورم نرخ تورم روزنامه جمهوری اسلامی تورم در ایران افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۸۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجم مبادلات تجاری ایران و ازبکستان به یک میلیارد دلار می رسد

به گزارش خبرنگار مهر، فریدالدین نصریوف پنجشنبه شب در دیدار با استاندار بوشهر با اشاره به توسعه ارتباط ازبکستان با جمهوری اسلامی ایران در ابعاد مختلف اظهار داشت: ارتباط تجاری، اقتصادی، سیاسی و سرمایه‌گذاری بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و ازبکستان توسعه یافته است.

سفیر ازبکستان در جمهوری اسلامی ایران با اشاره به دیدار رئیس جمهوری ایران و ازبکستان گفت: رئیس جمهوری اسلامی ایران در حاشیه اجلاس سران سازمان همکاری اقتصادی اکو در دیدار با رئیس جمهور ازبکستان بر گسترش همکاری‌ها، مشارکت فعالان بخش خصوصی و افزایش تعاملات اقتصادی دو کشور تأکید کردند.

وی از افزایش حجم مبادلات تجاری ایران با ازبکستان خبر داد و بیان کرد: حجم مبادلات تجاری جمهوری اسلامی ایران و ازبکستان سال گذشته به ۵۰۰ میلیون دلار رسید و امسال به یک میلیارد دلار افزایش می‌یابد.

نصریوف، نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اکسپو را فرصت مهمی در توسعه مبادلات تجاری نام برد و گفت: هدف سفر به استان بوشهر توسعه روابط اقتصادی و تجاری ازبکستان با این استان است.

سفیر ازبکستان در جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه توسعه روابط اقتصادی و تجاری با استان بوشهر در دستور کار قرار دارد گفت: اکنون میزان مبادلات تجاری ازبکستان با کشورهای افغانستان یک میلیارد، روسیه ۱۰ میلیارد و چین ۱۰ میلیارد دلار است.

کد خبر 6082175

دیگر خبرها

  • رشد قیمت مسکن در تهران ‌منفی شد؟
  • حجم مبادلات تجاری ایران و ازبکستان به یک میلیارد دلار می رسد
  • پیش‌بینی کاهش رشد اقتصادی ایران
  • مصباحی مقدم: انتظارات تورمی مهم‌ترین عامل افزایش تورم است
  • قیمت دلار با همان شدتی که رشد کرد، به‌زودی سقوط می‌کند
  • پیش‌بینی یک فعال اقتصادی: دلار به زودی به این عدد می‌رسد
  • ۷۲ درصد مصوبات سفر رئیس جمهوری به لرستان اجرا شده‌اند
  • بانک های ناتراز اصلاح شوند تورم کاهش می یابد
  • دبیرکل اتاق ایران و عراق: دلار می‌ریزد
  • قیمت دلار با همان شدتی که رشد کرد، بزودی سقوط می‌کند