Web Analytics Made Easy - Statcounter

متاسفانه در طول یک هفته اخیر شاهد 4 حمله سگ به مردم در شهرهای نیشابور، دماوند و تهران بودیم که یک جان باخته و 4 مصدوم داشت.

 به گزارش خبرگزاری برنا؛ مدتی است که شاهد خبرهایی از کشته و زخمی شدن مردم در اثر حملات سگ های ولگرد هستیم ؛ در یک هفته گذشته 4مورد حمله سگهای ولگرد به مردم ثبت شده که باعث جان باختن یک پیرمرد نیشابوری و مجروح شدن 4 نفر دیگر شد؛ به نظر می رسد زمان اقدامات لازم برای جلوگیری از خسارات بیشتر این حملات سگ ها هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از این حملات مربوط به حمله یک سگ به نگهبان خود بود؛ باقر صدیقی، بخشدار سرولایت نیشابور کرد: این حادثه زمانی رخ داد که یکی از باغداران روستای چکنه به همراه همسر خود، سگ نگهبان خود را به باغ برده و به درخت می‌بندند و هنگامی که صاحب سگ برای ریختن نان جلوی سگ می رود ، باحمله ناگهانی سگ مواجه می شود وسگ گلوی پیرمرد را بشدت گاز می شگرد و رها نمی کند.

وی ادامه داد: همسر مرد هر چه تلاش می‌کند نمی‌تواند کاری انجام دهد و سگ خشمگین پیرمرد را خفه کرده و همسر وی  را نیز زخمی می‌کند ودر نهایت یکی از اهالی که فریاد ها می شنود برای کمک اقدام کرده اما سگ از جنازه پیرمرد فاصله نمی گیرد سرانجام نیروهای پاسگاه چکنه سگ را با شلیک از پا درمی آورد.

بخشدار سرولایت با بیان اینکه جنازه پیرمرد به سردخانه شهر چکنه منتقل شد، افزود: همسر متوفی نیز برای درمان به بیمارستان اعزام شد.

یکی دیگر از این حملات سگ ها مربوط به حمله سگ به یک شهروند دماوندی بود؛ طبق گزارش حسن خیر خواه رئیس شبکه  بهداشت و درمان شهرستان دماوند تهران مبنی بر حمله سگ ولگرد به یک شهروند شده است که منجر به آسیب و سوراخ شدن جمجمه و خونریزی شدید سرودست شهروند شده است که اقدامات پیشگیری از هاری و واکسیناسیون جهت همه موارد حیوان گزیدگی درستاد شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند انجام گرفت.

 

عجیب ترین اتفاق مربوط به حمله سگ به ماموران اورژانس تهران بود؛  در این رابطه یحیی صالح طبری رئیس مرکز اورژانس کشور که شنبه 10 مردادماه حوالی ساعت یک و 29 دقیقه بامداد به مرکز 115 اورژانس تهران گزارش حال نامساعد یک شهروند اعلام شد، اظهار کرد: بلافاصله تکنسین‌های اورژانس تهران به محل حادثه در سعادت آباد اعزام شدند.

وی افزود:‌ به محض ورود به منزل بیمار نیروهای خدوم این مرکز با سه قلاده سگ مواجه می‌شوند که برای جلوگیری از اخلال در روند معاینات از همراه بیمار تقاضای کنترل سگ‌ها را می‌کنند.

صالح طبری ادامه داد: هنگام خدمت‌رسانی در منزل بیمار ناگهان همراه بیمار با نیروهای این مرکز جدال لفظی پیدا می‌کند، که در این هنگام درب خروجی منزل را قفل می کند و ناگهان سگ‌ها را به سمت تکنسین‌ها تشویق به حمله می‌کند ودرنهایت بعداز آسیب به نیروهای اورژانس تهران ،آنها موفق به فرار از معرکه می شوند.

صالح طبری تأکید کرد: هم اکنون تکنسین حادثه دیده تحت مراقبت پزشکی است و اداره حقوقی اورژانس پیگیر شکایت از این فرد است.

چهارمین حادثه هم مربوط به حمله سگ متعلق به یک مغازه دار به کودک عبوری بود؛ این حادثه در منطقه هفت حوض تهران صورت گرفت؛ سرهنگ نادر مرادی معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران بزرگ  در خصوص این حادثه  اظهار کرد: یک واحد صنفی باتری‌سازی در محله هفت‌حوض تهران پس از آنکه که سگ متعلق به متصدی این واحد، به کودک عابر پیاده حمله و او را زخمی کرد، پلمپ شد.

وی افزود: یک شهروند تهرانی با سامانه ۱۱۰ تماس گرفته و اعلام می‌کند که همسر و فرزندم به قصد خرید، در حال پیاده‌روی در نزدیکی محل زندگی‌مان در محله هفت‌حوض بودند که یک قلاده سگ از واحد صنفی باتری‌سازی به فرزند خردسالم حمله‌ور و باعث زخمی شدن و پارگی از ناحیه زانو و ساق پای وی شده است.

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران بزرگ تأکید کرد: در پی این تماس تلفنی، اکیپی از عوامل گشت پلیس اماکن و عوامل کلانتری ۱۲۷ در محل حاضر شده و پس از بررسی و صحت‌سنجی موضوع، با هماهنگی قضایی، متصدی واحد صنفی بازداشت و واحد صنفی پلمپ و پرونده قضایی تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی به دادسرای ناحیه ۸ ارسال شد.

سوال اساسی این است تا چه زمانی باید هزینه های نگهداری سگ های خانگی را افراد غیر بدهند ؟ چرا اقدام اساسی در این باره صورت نمی گیرد؟ چرا قوانین مربوط به حیوانات خانگی مصوب نشده و یا قوانین قدیمی و منسوخ شده اصلاح نمی شود؟

 انتهای پیام/

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سگ وحشی حمله سگ قوانین سگ اورژانس تهران مربوط به حمله حمله سگ یک شهروند واحد صنفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۴۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸ کشته و مصدوم در تصادف زنجیره ای در محور فسا - داراب

محمدجواد مرادیان رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس اظهار کرد: امروز با اعلام گزارش تصادف ۳ دستگاه خودرو وانت نیسان، پژو پارس و ساندرو در محور فسا – داراب، بعد از گردنه بیخه دراز، نیرو‌های اورژانس به محل حادثه اعزام شدند.

او ادامه داد: بر اثر این حادثه یک نفر قبل از رسیدن آمبولانس فوت شد و ۷ نفر هم مصدوم و به بیمارستان داراب انتقال داده شدند.

مرادیان تصریح کرد: برای امدادرسانی به حادثه دیدگان، ۲ دستگاه آمبولانس اورژانس ۱۱۵ داراب و فسا و یک دستگاه آمبولانس کارخانه سیمان داراب به محل حادثه اعزام شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • ۶ کشته و مصدوم در حادثه رانندگی محور نی ریز
  • ۸ مصدوم در پی ۳ حادثه آتش‌سوزی در اهواز
  • ۸ کشته و مصدوم در تصادف زنجیره ای در محور فسا - داراب
  • ۸ کشته و مصدوم در تصادف محور فسا - داراب
  • ۵ مصدوم در پی برخورد ۲ پیکان در محور میانه خلخال
  • ۵ مصدوم در پی برخورد دو پیکان در محور میانه خلخال
  • ۵ مصدوم درپی برخورد شاخ به شاخ دو پیکان در محور میانه خلخال
  • تصادف زنجیره‌ای در یاسوج ۸ مصدوم برجای گذاشت
  • ۵۴ فوتی در تصادفات هفته آخر فروردین/ ۱۱ فوتی بر اثر غرق‌شدگی
  • مهم‌ترین حوادث کشور در هفته گذشته چه بود؟