Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش بامداد جمعه ایرنا از اسپوتنیک، سفیر افغانستان گفت: بر اساس گزارش‌های ما از کابل، برخی از اعضای خانواده حقانی در حمله آمریکا کشته شده‌اند. آن خانه متعلق به حقانی بود و آن‌ها اکنون کابل را ترک کرده‌اند. 

اغبار همچنین مدعی شد که مخفیگاه رهبر القاعده در پایتخت افغانستان متعلق به فردی بود که با سرپرست وزارت کشور دولت طالبان ارتباط نزدیک دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی خاطرنشان کرد که پس از مرگ الظواهری، همه رهبران ارشد شبکه حقانی از جمله سراج الدین حقانی خانه‌های خود را در کابل ترک کرده و به مکان‌هایی که گمان می‌رود از حملات آینده آمریکا در امان هستند، نقل مکان کرده‌اند. 

به گزارش ایرنا، سراج الدین حقانی سالهاست تحت تعقیب اف بی‌آی قرار دارد و جایزه ۱۰ میلیون دلاری برای دستگیری‌اش تعیین شده است. 

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا شامگاه دوشنبه به وقت محلی از کشته شدن "ایمن الظواهری" سرکرده گروه تروریستی القاعده توسط پهپادهای سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در افغانستان خبر داد که با واکنش‌هایی از افغانستان و خود آمریکا و حتی کشورهای دیگر رو به رو شد. 

رئیس جمهور آمریکا گفت: "الظواهری که موجب کشته شدن بسیاری از آمریکایی‌ها در حملات مختلف از جمله در ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ (۲۰ شهریور ۱۳۸۰) شده بود، را کشتیم."

پیش از آن خبرگزاری رویترز روز یکشنبه به نقل از دو مقام آمریکایی از حمله پهپادی این کشور در افغانستان به مقر گروه تروریستی القاعده در کابل خبر داده بود و خبرگزاری آسوشیتدپرس آمریکا هدف از این حمله را "ایمن الظواهری" رهبر القاعده اعلام کرد. 

ذبیح الله مجاهد سخنگوی دولت طالبان با صدور بیانیه‌ای ضمن تائید این خبر، زمان و مکان دقیق حمله را ساعت ۶:۱۸ روز یکشنبه به یک خانه مسکونی در ناحیه "شیرپور" کابل اعلام کرد و آن را نقض آشکار اصول بین المللی و موافتنامه دوحه خواند. 

توافق دوحه، توافقنامه صلحی است که در ۲۹ فوریه ۲۰۲۰ (۱۰ اسفند ۱۳۹۸) بین آمریکا و طالبان در پایتخت قطر امضا شد. مفاد این پیمان شامل خروج تمام نیروهای آمریکایی و ناتو از افغانستان، تعهد طالبان برای جلوگیری از فعالیت القاعده در مناطق تحت کنترل آن‌ها و مذاکرات بین طالبان و افغانستان بود.

برچسب‌ها افغانستان شبکه حقانی طالبان سراج الدین حقانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: افغانستان شبکه حقانی طالبان افغانستان شبکه حقانی طالبان سراج الدین حقانی سراج الدین حقانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۴۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داعش سرکوب شده است

سخنگوی طالبان نگرانی از بیشتر شدن تهدیدات داعش را نادرست خواند و گفت: گروه تروریستی داعش در افغانستان سرکوب شده است.

ذبیح الله مجاهد این سخنان را در واکنش به اظهارات مقامات آمریکایی مبنی بر تقویت فعالیت داعش در افغانستان اظهار کرده است.

گفتنی است روز قبل روزنامه نیویورک تایمز گزارش داده بود که پس از حمله به تالار کنسرتی در مسکو و واکنش طالبان به این رویداد، احتمال بیشتر شدن تهدید داعش در افغانستان وجود دارد.

در این گزارش آمده است که داعش به سفارتخانه‌ها و مراکز دیپلماتیک در افغانستان و نیروهای های امنیتی طالبان حمله خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • نروژ: داعش توانایی خود را در افغانستان از دست داده است
  • دیدار وزیر خارجه حکومت طالبان با هیئت پاکستانی در کابل
  • تداوم کمک های بشردوستانه نروژ به افغانستان
  • حسام‌الدین سراج چگونه به موسیقی علاقه‌مند شد؟ از زبان خودش بشنوید(فیلم)
  • نشست دوجانبه مقامات طالبان و پاکستان
  • حکمتیار از اقامتگاه دولتی خود منتقل شد
  • داعش سرکوب شده است
  • به دنبال حل مشکل آبی کابل هستیم
  • معاون وزارت تجارت پاکستان وارد کابل شد
  • ترکیه: افغانستان برای کسب جایگاه بین‌المللی خود تلاش کند