Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@10:41:30 GMT

بلینکن: شلیک‌های موشکی چین توجیه ناپذیر است

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۷۶۷۲۸

بلینکن: شلیک‌های موشکی چین توجیه ناپذیر است

وزیر امور خارجه آمریکا امروز (جمعه) گفت، شلیک موشک‌های چین به اطراف تایوان "تشدید تنش نامتناسب، قابل توجه و غیرقابل توجیه" است و ایالات متحده بارها به چین اعلام کرده است که به دنبال بحران نیست.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در یک نشست خبری در حاشیه اجلاس منطقه‌ای کشورهای عضو مجمع جنوب شرق آسیا (آ.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سه.آن) در پنوم پن، کامبوج گفت: ایالات متحده از اقدامات چین تحریک نمی‌شود.

وی ادامه داد: واشنگتن به شدت نگران است. هیچ توجیهی بابت اقداماتی که چین در اطراف تایوان انجام داده، وجود ندارد.

ارتش چین مانورهای نظامی را در پی سفر اخیر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان در اطراف این جزیره انجام داده است.

بلینکن در واکنش به این اقدامات همچنین گفت: چین واکنش بیش از حد را انتخاب کرده و از سفر پلوسی به عنوان بهانه‌ای برای افزایش فعالیت‌های نظامی تحریک آمیز در تنگه تایوان و اطراف آن استفاده کرده است. آمریکا در پی اقدامات خطرناک چین، با ژاپن همچنان همبستگی قوی دارد.

پیش از نشست پنوم پن، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده بود که بلینکن هیچ برنامه‌ای برای دیدار رو در رو با وانگ یی و سرگئی لاوروف، وزرای خارجی چین و روسیه ندارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آنتونی بلینکن آمريكا كامبوج آسه آن سفر پلوسی به تایوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۶۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله موشکی مقاومت فلسطین به اطراف غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شهاب نیوز، مقاومت فلسطین باز هم شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف نوار غزه را موشک‌باران کرد.

بر این اساس گردان‌های «المجاهدین» از حمله موشکی خود به «ناحال عوز» و شهرک‌های صهیونیستی اطراف نوار غزه خبر داد.

منابع خبری ضمن تایید این خبر اعلام کردند که شهرک‌های صهیونیست‌نشین «سدیروت»، «ایبیم» و «نیرعام» در اطراف نوار غزه هدف حمله موشکی قرار گرفته‌اند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز گزارش دادند که این موشک‌ها از شمال نوار غزه شلیک شده‌اند. این منابع اذعان کردند که یکی از این موشک‌های شلیک‌شده به صورت مستقیم به یکی از ساختمان‌های شهرک صهیونیست‌نشین «سدیروت» برخورد کرده و موجی از ترس و وحشت را در میان صهیونیست‌ها در پی داشته است.

کمی پیش‌تر نیز گردان‌های المجاهدین اعلام کرد که همزمان با سالگرد شهادت «عمر ابوشریعه» (ابوحفص) بنیان‌گذار این گردان‌ها، شهرک صهیونیستی «بئیری» را موشک‌باران کرده است.

پیش از این نیز مبارزان گردان‌های قدس (شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین)، سدیروت و نیرعام و شهرک‌های اطراف غزه را هدف حمله‌های راکتی قرار دادند.

گردان‌های قسام (شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس) نیز اعلام کرد که مبارزان این گردان‌ها با نظامیان صهیونیست که به شرق جحر الدیک در مرکز غزه رخنه کرده بودند، مقابله کرده است.

این حمله‌ها در حالی انجام می‌شود که رژیم صهیونیستی ۲۰۱ روز است نقاط مختلف نوار غزه را آماج حمله قرار داده است و ویرانی‌های گسترده‌ای را در این باریکه ایجاد کرده است. موشک‌باران سرزمین‌های اشغالی از سوی گروه‌های مقاومت فلسطین نشانگر آن است که رژیم صهیونیستی با وجود این حجم از وحشی‌گری نتوانسته از قدرت مقاومت فلسطین بکاهد و آن را از میان ببرد.

کد خبر 6088071

دیگر خبرها

  • ریابکوف: هدف بلینکن تضعیف روابط روسیه و چین است
  • درخواست بلینکن از چین: با شرکت‌های آمریکایی عادلانه رفتار کنید
  • حمله موشکی مقاومت فلسطین به اطراف غزه
  • (ویدیو) استقبال سرد چینی‌ها از بلینکن
  • استقبال سرد چینی‌ها از بلینکن
  • بلینکن وارد چین شد
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به چین در بحبوحه اختلافات عمیق
  • بیانیه حماس درباره مذاکرات توافق آتش‌بس
  • حماس پاسخ آمریکا را داد + جزئیات
  • بلینکن: ما استاندارد‌های دوگانه درباره نقض حقوق بشر از سوی اسرائیل نداریم