Web Analytics Made Easy - Statcounter

بحرین تاسف خود را بابت "عدم پاسخگویی قطر" به درخواست‌های مکرر این کشور برای حل مسائل مورد اختلاف معلق میان دو کشور، ابراز کرد.

به گزارش ایران اکونومیست، به نقل از روسیا الیوم، عبدالطیف بن راشد الزیانی، وزیر امور خارجه بحرین در جریان دیدار با مدیران رسانه‌ای و خبرگزاری‌های بحرین در رابطه با روابط بحرین و قطر اعلام کرد: در راستای بیانیه "العلا" تابحال چندین بار از برادران در قطر دعوت کرده‌ام تا با برگزاری مذاکرات دوجانبه‌، مسائل مورد اختلاف باقی مانده میان خود را حل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر امور خارجه بحرین با ابراز تاسف از عدم پاسخگویی قطر در قبال این دعوت‌ها، گفت: پادشاهی معتقد است که ترک مسائل مورد اختلاف باقی مانده میان دو کشور بدون اینکه اقدامی برای حل آنها صورت بگیرد، صحیح نیست.

وی افزود: در همین راستا مسئولیت عدم حل مسائل مورد اختلاف متوجه برادران قطری ما است که به دعوت‌های من برای برگزاری مذاکرات تا بحال جواب نداده‌اند.

عبدالطیف الزیانی با بیان اینکه کشورش بر تقویت روابط با قطر مشتاق است، تاکید کرد: درهای مذاکرات برای رسیدن به تفاهمی مشترک حول تمامی مسائل مورد اختلاف باقیمانده که نیازمنده بررسی و رسیدگی هستند، همچنان باز هستند.

در رابطه با مسائل مورد اختلاف باقی مانده میان قطر و بحرین، می‌توان به موضوع ماهیگیران بحرینی و اهمیت هماهنگی دریایی و هوایی اشاره کرد.

در همین زمینه، وزیر امور خارجه بحرین از تصمیم قطر مبنی بر اجازه تردد به همه شهروندان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و ورود به پادشاهی بحرین از طریق تمامی بنادر با استفاده از شناسنامه یا گذرنامه بدون هیچ گونه تشریفات قبلی، ابراز قدردانی کرد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: بحرین ، قطر ، عبداللطیف الزیانی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: بحرین قطر عبداللطیف الزیانی مسائل مورد اختلاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۷۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد نماینده ولی فقیه از دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات

نماینده ولی‌ فقیه در کهگیلویه و بویراحمد از دخالت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در انتصابات استان انتقاد کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج ، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدنصیر حسینی پیش از ظهر امروز در نشست با اعضای شورای ائتلاف اصولگرایان استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: نمی‌گوییم یک عده‌ای باشند و عده دیگری نباشند، اما همه حرف ما این است که باید افراد متعهد و متخصص در رأس امور باشند و امروز چشم همه آزادگان جهان به انقلاب اسلامی است و باید آرمان‌ها و ارزش‌های این انقلاب به هر صورت حفظ شود. مسائل کلان زیادی پیرامون ما وجود دارد و نباید اهداف عالیه خود را فدای مسائل کوچک کنیم و نباید اهداف عالیه انقلاب را فدای مسائل انتخاباتی و مدیرکل شدن خودمان کنیم مسائل امروز ما بسیار فراتر از این موضوعات است.

وی تصریح کرد: هرچند بی‌مهری‌ها و بی‌تدبیری‌ها در جاهایی وجود دارد ما در جلسات عمومی و خصوصی این مسائل را به کرات گفته‌ایم در سفر ریاست جمهوری نیز این مسائل به رئیس جمهور گفته شد و واقعیت امر باید هر چیزی سر جای خودش باشد نمایندگان کار خودشان را انجام دهند و استانداران نیز کار خودشان را کنند و تصمیم‌گیر باید استاندار باشد و دولت و استاندار خودشان برای مسائل اجرایی تصمیم بگیرند. از سوی دیگر باید کارها به دست افراد متعهد و متخصص سپرده شود هر جا ضرر کرده‌ایم به دلیل مدیریت افراد غیر متعهد و غیرمتخصص بوده است در کشور و در استان هم انقلابی متعهد و متخصص کم نداریم.

وی در پاسخ به گلایه‌های اعضای شورای ائتلاف مبنی بر مدیریت‌های ضعیف افزود: ما هم در مورد چنین مسائلی خیلی گفته‌ایم باز هم می‌گوییم اما جایگاه ما مربوط به عزل و نصب‌ها نیست جاهایی که می‌بینیم مسئله انقلاب است و مصالح انقلاب در خطر باشد خیلی سریع اظهار نظر می‌کنیم و ورود کرده و تعارف هم نداریم گاهاً نهیب هم می‌زنیم و در جاهایی ممکن است حتی ما را هم متهم کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد خطاب به اعضای شورای ائتلاف با بیان این که شما یک جریان سیاسی شناسنامه‌دار هستید، گفت: می‌توانید صدای خود را به خوبی به مسئولان کشوری و استانی برسانید.

وی در پاسخ به گلایه‌های اعضای شورای ائتلاف مبنی بر برخی از مشکلات در انتخابات گفت: هر چند ممکن است در هر انتخاباتی مشکلاتی وجود داشته، اما اصل مهم مشارکت مردم استان است که رتبه اول کشور را به خودشان اختصاص دادند.

حسینی همچنین در خصوص انتقاد از نمایندگان استان که در همه مسائل دخالت می‌کنند و بسیاری از مشکلات مربوط به آنان است، خاطرنشان کرد: البته باید یک بعد قضیه را هم در نظر گرفت در خیلی از استان‌ها نمایندگان کار را رها کردند اما نمایندگان در کهگیلویه و بویراحمد همواره به دنبال اعتبارات هستند.

امام جمعه یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این دولت کارهای زیربنایی بسیار زیادی انجام داده و مقام معظم رهبری هم از این دولت رضایت دارند، یادآور شد: در بحث مدیریت‌ها اشکالات جدی است به رئیس جمهور هم گفتیم و دخالت آنها را متذکر شدیم و به رئیس جمهور گفتیم که مشکل دخالت نمایندگان و همچنین تورم دو مشکل جدی است که این دولت باید به آن رسیدگی کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انتقاد نماینده ولی فقیه از دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات
  • هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است
  • کنعانی: به توافقات انجام شده میان آذربایجان و ارمنستان احترام می‌گذاریم
  • به توافقات انجام شده میان آذربایجان و ارمنستان احترام می‌گذاریم
  • رئیسی در پاکستان : رژیم صهیونیستی از اختلافات میان کشورهای اسلامی سوءاستفاده می‌کند
  • هشدار روزنامه جمهوری اسلامی درباره اختلاف میان ایران و کشور‌های عربی
  • ۶ قدم تا آرامش؛ ترفندهای طلایی برای پایان دادن به اختلافات و درگیری های زناشویی
  • بالاگرفتن اختلافات میان مقامات تل‌آویو برسر تبادل اسرا
  • بالاگرفتن اختلافات داخلی میان مقامات تل آویو درباره تبادل اسرا
  • ۶ قدم تا آرامش؛ ترفند‌هایی برای پایان دادن به اختلافات زناشویی