Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار منطقه 11 تهران از آماده باش 200 نفر برای پاکسازی معابر پیش و پس از مراسم تاسوعا و عاشورا خبر داد.

 به گزارش خبرگزاری برنا، سید محمد موسوی شهردار منطقه11 تهران از اقدامات مدیریت شهری ویژه عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی در محله‌های مرکزی تهران خبر داد و گفت: کلیه عوامل اجرایی خدمات شهری و محیط زیست در حالت آماده باش هستند و از پیش از آغاز مراسم تا پایان حضور دسته جات عزاداری در معابر پاکسازی و شست و شوی خیابان‌ها ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار منطقه 11 تهران افزود: بیش از ۲۰۰ نیروی انسانی به همراه تجهیزات در حالت آماده باش هستند تا در صورت بروز برخی موضوعات از پیش تعیین نشده مانند بارش و یا آبگرفتگی و یا انباشت زباله در محل‌های پر تردد وارد عمل شوند و اقدامات لازم را اجرایی کنند.

وی همچنین خاطر نشان کرد: با هماهنگی‌هایی که با پلیس راهور و معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه11تهران انجام شده است برای تسهیل در تردد شهروندان و ارائه خدمات حمل و نقل عمومی تا پاسی از شب آماده هستیم و پیش بینی‌های لازم انجام شده است.

موسوی خاطرنشان کرد: همزمان با آغاز ماه محرم برای جلب رضایت شهروندان و تسهیل در تردد و بهره برداری از حمل و نقل عمومی، ایستگاه‌های اتوبوس سطح محدوده که دچار نواقص آسفالت بود توسط معاونت فنی و عمرانی این منطقه تراش شد و اصلاحات لازم برای تردد راحت تر در این ایستگاه‌ها انجام شد.

وی اظهار کرد: شش ساختمان بزرگ مقیاس منطقه ازجمله ساختمان تاکسیرانی و پست توسط اداره زیباسازی منطقه 11به ابرپرچم های متبرک به ضریح حضرت اباعبدالله علیه السلام مزین شد و کلیه معابر و میادین با پرچم‌ها، ریسه‌ها و کتیبه‌های ویژه ماه محرم مزین شد تا حال و هوای شهر برای عزاداری این ایام فراهم شود.

شهردار منطقه 11 گفت: توسط اداره روابط عمومی منطقه11تهران مسابقات ویژه عکاسی و برپایی نمایشگاه عکس از اثار شهروندان از عزاداری در محله‌های مرکزی تهران نیز تدارک دیده شده است و هیئات پر تردد منطقه نیز توسط این اداره شناسایی شده تا در قالب‌های گرافیکی از طریق صفحات مجازی اطلاع رسانی شود.

موسوی عنوان کرد: از سوی معاونت خدمات شهری منطقه11تهران کلیه هیئات پر تردد و معابر اصلی برای میزبانی از عشاق الحسین علیه السلام طی چند نوبت شست و شو و نظافت می‌شود و گشت‌های ۱۳۷ در محدوده تردد دارند تا در صورت بروز مشکلات یا معضلات شهری سریعاً موضوع را مرتفع کنند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شهرداری تهران شهردار منطقه آماده باش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۸۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی بارندگی قابل توجه برای یزد/ پرهیز از تردد غیرضرور داخل شهر

حمیدرضا رحیمدل معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری یزد با اشاره به صدور هشدار نارنجی از سوی اداره کل هواشناسی استان یزد، گفت: از روز گذشته تا پنج‌شنبه صبح، کل مجموعه ستاد مدیریت بحران شهرداری در آماده‌باش کامل هستند.

وی ادامه داد: با توجه به هشدار سطح نارنجی، میزان بارندگی قابل توجه برای یزد پیش‌بینی شده است بنابراین آبگرفتگی معابر سطح شهر یزد را خواهیم داشت و باید پمپ‌ها و تجهیزات مورد نیاز سریع پای کار بیاوریم و با سرعت عمل کار کنیم.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری یزد عنوان کرد: اقدامات خوبی در یکی دو سال در حوزه مدیریت بحران در خصوص آماده‌سازی کمربند حفاظتی شهر یزد یا همان سیل بند‌های یزد از نظر پاک‌سازی پشت سیل‌بندها، ارتفاعات سیل‌بندها، حجم خاکریز، احداث سرریز و... انجام شده است.

رحیمدل افزود: سه سیل‌بند در سمت پارک کوهستان برای جلوگیری از ورود آب به خیرآباد و عیش‌آباد ایجاد شده است که بتواند این روان‌آب‌ها و سیلابی‌شدن را کنترل کند، در سال ۱۴۰۰ در این نقطه به واسطه سیل خسارت وارد شد.

وی تأکید کرد: با توجه به هشدار هواشناسی و آبگرفتگی معابر، از شهروندان می‌خواهیم در زمان بارندگی رفت و آمد و تردد غیرضروری در داخل شهر نداشته باشند، چون باعث می‌شود روان‌آب‌ها داخل سطح شهر و خیابان مسیر خود را در کانال‌ها طی نکنند و در سطح معابر بیشتر بمانند.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری با بیان اینکه دو کریدور برای عبور روان‌آب‌ها به سمت خارج از شهر وجود دارد، ادامه داد: یکی از این کریدور‌ها چهارراه محمودآباد به سمت بلوار نصر و دروازه قرآن است که کل حجم روان‌آب‌های مناطق دیگر از جمله منطقه چهار، منطقه یک و... در چهاراه محمودآباد جمع می‌شود و به سمت خروجی شهر می‌رود. 

رحیمدل خاطرنشان ساخت: یک کریدور دیگر نیز از میدان حضرت ابوالفضل، میدان همافر به سمت میدان باغ ملی می‌رود، این کریدور وارد مسیل شهر یزد همان رودخانه پشت پل نواب صفوی شود و در بافت تاریخی نیز با لوله‌گذاری که از چهار راه مهدیه به سمت ایرانشهر و انتقال آب به رودخانه شهر یزد انجام شد، مشکل تا حدودی حل شده است.

وی ادامه داد: فقط در دو نقطه با مشکل مواجه هستیم، بلوار فضیلت در منطقه سه که انتقال آب آن حدود ۲۰ میلیارد تومان نیاز دارد و لازم است که امسال حتما تأمین اعتبار آن انجام شود و دیگری میدان ابوالفضل که باید لوله‌گذاری برای آن انجام شود.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری یزد در خصوص چاه‌های جذبی سطح شهر یزد گفت: تعدادی چاه جذبی در سطح شهر یزد وجود داشت که در بیش از یک سال گذشته ۸۰۰ چاه جذبی دیگر نیز در مناطق پنج‌گانه شهری یزد حفر شد و عمق این چاه‌ها را نیز تا ۲۵ متر افزایش دادیم و لوله‌ای نیز برای خروج هوا در کنار این چاه‌ها نصب کردیم که اقدام بسیار خوبی برای جذب روان‌آب‌ها بود.

وی با بیان اینکه چاه‌های جذبی در زمان جاری‌شدن سیلاب جوابگو نیست، ادامه داد: چنانچه بارش باران در طولانی مدت و با شدت کم وجود داشته باشد چاه‌های جذبی می‌توانند در جذب روان‌آب مؤثر باشند، اما در بارش‌های شدید و کوتاه مدت این چاه‌ها کارساز نیستند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • شهردار مشهد: سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
  • شهرداری تهران به دنبال ارائه کیفی خدمات در نمایشگاه کتاب است
  • آغاز آماده‌سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیرهای منتهی برای اربعین حسینی
  • «صادقانی» سرپرست اداره کل طرح‌های توسعه شهری و منطقه‌ای شهرداری اصفهان شد
  • حقوق شهروندان برای کسب درآمد شهرداری پایمال نشود
  • اعلام آماده باش کامل در یک شهر ؛ مدارس هم تعطیل شد
  • پیش‌بینی بارندگی قابل توجه برای یزد/ پرهیز از تردد غیرضرور داخل شهر
  • ورودی بناهای تجاری غیر مجاز تهران مسدود شد
  • شهرداری‌های استان اصفهان اولویت طرح‌ها را مشخص کنند
  • هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در همدان انجام می‌شود