Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام کاظم فتاح‌دماوندی، امام جمعه دماوند ظهر امروز در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته دماوند اظهار کرد: جلوی سیل را نمی‌شود گرفت، اما مییتوان با انجام کارهای علمی و فنی خسارات و تلفات را کاهش داد.

وی با بیان اینکه آبخوانداری و استفاده از سیلاب‌ها و هدایت آن به نقاط مورد نظر می‌تواند تهدید را به فرصت تبدیل کند، افزود: آبخیزداری هم خطرات سیل را کاهش می‌دهد و هم فایده‌های زیادی برای کشاورزی و حفظ منابع آب دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: مدیریت واحد در بحران و بهره گیری از پشتیبانی‌های مردمی و دولتی عزم جدی مسئولان عالی‌رتبه نظام را می‌طلبد؛ ضعف در اطلاع رسانی به موقع مردم در حوادث و بلایا خسارات جانی و مالی فراوانی به مردم وارد می‌کند.

امام جمعه دماوند افزود: اگر مواجهه ما با بلایا دانش‌محور نباشد، باران که رحمت الهی است، این چنین خطرساز و سانحه آفرین می‌شود؛ حاشیه‌نشینی در کنار رودخانه‌ها و تغییر الگوی زهکشی حوضه‌ها و تخریب پوشش گیاهی و منابع طبیعی در بالادست شهرها و روستاها باعث ایجاد خطر و زحمت برای مردم و دولت شده است.

فتاح‌دماوندی گفت: تا زمانی که آبخیزداری و آبخوانداری را جدی نگیریم این خساراتها ادامه خواهد داشت؛ دولت در مدیریت بحران می‌تواند روی گروه‌های جهادی و تشکل‌های مردمی مانند بسیج و هیئت‌های مذهبی حساب باز کند.

وی تصریح کرد: از همه مسئولان شهرستان، از بسیج و گروه‌های مردمی جهادی، هیئت‌های مذهبی تشکر و از آنها برای ادامه خدمت به سیل زدگان کمک می‌خواهیم؛ بنده در برخی مناطق سیل زده شهرستان دماوند و فیروزکوه حضور پیدا کردم و از نزدیک شاهد گرفتاری مردم و خسارات وارده به آنها بودم.

امام جمعه دماوند بیان کرد: ما نسبت به همشهریان و همسایگان خود مسئول هستیم و باید در حد توان به آنها کمک کنیم؛ برخی از سیل‌زدگان توان جبران خسارت وارده را ندارند، همه ما نسبت به آنها مسئولیت داریم و نباید بی‌تفاوت باشیم.

فتاح‌دماوندی افزود: جمع آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی در نمازهای جمعه و جماعت و مجالس عزاداری برای سیل زدگان هم وظیفه ماست و هم باعث افتخار است؛ همه می‌دانیم که امکانات ما برای خدمت رسانی به مردم در زمان وقوع سیل و زلزله کافی نیست، اما گله‌های مردمی را هم نباید نادیده گرفت، باید حرف مردم را شنید.

بیشتر بخوانید:

قدردانی خطیب جمعه شیراز از رد درخواست داعش از سوی خانواده یک فرمانده شهید سپاه علم‌الهدی، خطیب جمعه مشهد: تمام مظالم به اولیای الهی و امام معصوم (ع) در عاشورا ، به خاطر فاصله گرفتن امت از ولایت بود

وی گفت: علاوه بر همه خدماتی که به سیل‌زدگان انجام شد و علاوه بر تشکر از همه کسانی که در سیل اخیر به مردم کمک کردند، از نحوه عملکرد ما در جریان اخیر گله‌های جدی وجود دارد که انکار ناپذیر است؛ صداوسیما و خبرنگاران هم باید خدمات و زحمات مسئولان را به تصویر بکشند و هم درد دل‌های مردم را منعکس کنند، باید واقعیت‌ها بیان شود.

امام جمعه دماوند تصریح کرد: از عملکرد اصحاب رسانه و خبرنگاران در پوشش خبری سیل اخیر و بیان نقاط ضعف و قوت مسئولین و ادارات خدمت رسان تشکر می‌کنم؛ ما نباید از برخی گلایه‌های مردمی در صداوسیما ناراحت شویم، باید انتقادپذیر باشیم و از خبرنگاران به خاطر انعکاس واقعیات تشکر کنیم.

فتاح‌دماوندی بیان کرد: اهل قلم و اصحاب رسانه و خبرنگاران زبان گویای مردم در انعکاس قوت‌ها و ضعف‌های مسئولان هستند، شکستن قلم و بریدن زبان آنها دشمنان را شاد می‌کند؛ زحمات و خدمات خبرنگاران عزیز که در سرما و گرما و شرایط سخت آگاه کردن مردم و انعکاس تلاش‌های مسئولین شب و روز نمی‌شناسند را ارج می‌نهیم.

وی خطرنشان کرد: حقیقت این است که خبرنگاران ما از پشتیبانی‌های لازم برخوردار نیستند، اما عاشقانه و دلسوزانه به نفع مردم و نظام تلاش و سعی می‌کنند که با انعکاس واقعیات همگان را به کار بیشتر برای حل مشکلات ترغیب کنند.

امام جمعه دماوند اضافه کرد: رجعت شهدای مدافع حرم، شهیدان سرافراز قهرمان عبدالله اسکندری، رحیم کابلی، مصطفی تاش موی، محمد امین کریمیان و عباس آسمیه به میهن اسلامی را گرامی می‌داریم.

۲۱۲۳۱

کد خبر 1658933

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: نماز جمعه ائمه جمعه خبرنگار خبرنگاران امام جمعه دماوند فتاح دماوندی سیل زدگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۸۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمربی تیم ملی تایلند، از روی دفترش سرود ملی خواند!

به گزارش "ورزش سه"، دو تیم تایلند و کره جنوبی در چهارمین بازی از مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ قطر به مصاف یکدیگر رفتند و کره جنوبی در این دیدار توانست با نتیجه ۳ بر صفر پیروز شود.
یکی از نکات این دیدار اقدام قابل توجه ایشی سرمربی تیم ملی تایلند بود؛ این مرد ژاپنی تنها به زبان ژاپنی تسلط دارد و در طی ۳ سال اخیر، هنوز برای آموزش زبان تایلندی یا انگلیسی اقدام نکرده است، او برای حمایت از تیم ملی تایلند سرود ملی این کشور را روی دفترش نوشته و از روی آن می‌خواند!
تیم ملی تایلند اکنون با ۴ امتیاز پشت سر تیم ملی چین قرار گرفته و برای صعود به دور بعد باید تمام تلاش خود را در ماه خرداد برای انجام دو دیدار مقابل چین و سنگاپور به کار بگیرد.

دیگر خبرها

  • اقدام خطرناک آقای بازیگر برای شکستن رکورد گینس (فیلم)
  • توزیع نان رایگان توسط ۱۳۰ نانوایی در شهر کرمانشاه
  • اقدام خطرناک آقای بازیگر برای شکستن رکورد گینس + فیلم
  • آیت‌الله خاتمی، خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • «محفل امام حسنی ها» توطئه ها و تبلیغات دشمن را خنثی کرد
  • پلیس محور و هدایتگر تأمین امنیت در جامعه است
  • سرمربی تیم ملی تایلند، از روی دفترش سرود ملی خواند!
  • لازمه تحقق شعار سال مشارکت مردم است
  • مردم و دولت برای رفع مشکلات اقتصادی کمر همت ببندند
  • امام خامنه‌ای: افغانستان از اصلی‌ترین مراکز فارسی است