Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-23@13:37:00 GMT

تروئیکای اروپایی: ایران هم اکنون تصمیم بگیرد

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۷۹۹۰۳

تروئیکای اروپایی: ایران هم اکنون تصمیم بگیرد

به گزارش اقتصاد آنلاین، این بیانیه که هم‌زمان با دومین روز از بازگشت هیئت‌های مذاکره‌کننده به پایتخت اتریش منتشر شده است، تاکید دارد که «گفت‌وگوهای امروز در وین به معنای دور جدیدی از مذاکرات نیست».

بیانیه مورداشاره می‌افزاید که «این‌ها (صرفا) بحث‌های فنی درباره واکنش ایرانی‌ها به متنی است که جوزپ بورل، هماهنگ‌کننده ارشد مذاکرات احیای برجام، برای تصمیم‌گیری نهایی روی میز گذاشته و مسئله اصلی بین ایران و آمریکاست».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تروئیکای اروپایی تاکید کرده‌اند که «متن توافق روی میز است» و «دور جدیدی از مذاکرات در کار نخواهد بود. ایران باید همین حالا و در حالی که هنوز امکان‌پذیر است، تکلیف انعقاد توافق را مشخص کند».

لینک کوتاه لینک کپی شد ۰ این مطلب برایتان مفید است؟ ارسال نظر ایران تروئیکای اروپا اخبار بین الملل اخبار مرتبط سایه روابط ایران و روسیه بر سر مذاکرات برجام ۱۴۰۱/۵/۱ نظر الکاظمی درباره رابطه ایران و عربستان ۱۴۰۱/۴/۲۵ رایزنی امروز تروئیکای اروپا درباره برجام ۱۳۹۸/۱۰/۱۷ توافق نهایی مشروط به حل و فصل ادعاهای پادمانی ۱۴۰۱/۵/۱۴ باقری بار دیگر وارد کوبورگ شد ۱۴۰۱/۵/۱۴ خبر ضرب الاجل ۷۲ ساعته کذب است ۱۴۰۱/۵/۱۴ آخرین ویدیو ها قدرت جادویی نیمار در ضربه ایستگاهی + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۴ ۲۲:۰۱ سوتی عجیب کارشناس صدا و سیما + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۴ ۲۱:۵۲ ازدحام مردم در هیات عزاردی محمدرضا گلزار + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۴ ۲۰:۵۴ باقری بار دیگر وارد کوبورگ شد ۱۴۰۱/۰۵/۱۴ ۲۰:۴۳ شکار عقاب توسط اختاپوس + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۴ ۱۹:۴۰ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی سامسونگ گوشی اپل، آیفون گوشی شیائومی ارسال نظر

خرید نرم افزار هلو صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال خرید تتر خرید بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۱ قیمت مسکن آخرین خبر ها ۲۲:۱۹ تروئیکای اروپایی: ایران هم اکنون تصمیم بگیرد ۲۲:۱۵ توافق نهایی مشروط به حل و فصل ادعاهای پادمانی ۲۲:۰۱ قدرت جادویی نیمار در ضربه ایستگاهی + فیلم ۲۱:۵۲ سوتی عجیب کارشناس صدا و سیما + فیلم ۲۱:۴۸ امیرعبداللهیان: از یک قطره سهم مردم از حقابه های تاریخی نمی گذریم ۲۱:۴۶ نرخ بلیت اربعین تعیین نشده است ۲۱:۴۴ چطوری هسته انبه بکارم؟ ۲۱:۴۲ خجالتی ها چگونه معاشرت کنند؟ ۲۱:۱۷ مدیرعامل جدید هلدینگ بهساز مشارکت‌های بانک ملت منصوب شد ۲۱:۱۱ نکات کلیدی برای رسیدن به موفقیت + جملات تاثیرگذار ۲۱:۰۳ افزایش اشتغال آمریکا؛ نوری در تاریکی؟ ۲۱:۰۰ قیمت ماشین ظرفشویی ال جی (جدول) ۲۰:۵۵ روش های مختلف برای پاک کردن آرایش چشم ۲۰:۴۴ با خواص پرشمار انجیر آشنا شوید + چند خوردنی خوشمزه ۲۰:۴۳ باقری بار دیگر وارد کوبورگ شد ۲۰:۲۵ همایش تکنوبلاک باعث آگاهی حوزه های بهره بردار می شود/ استقبال شهرداری تهران از بلاکچین و رمزارزها ۲۰:۲۳ اگر به تیپ مشکی علاقه دارید، اصول آن را بدانید ۲۰:۱۸ با ثروتمندترین فوتبالیست‌ های دنیا آشنا شوید + عکس ۱۹:۵۲ به روز رسانی واتساپ با ویژگی های جذاب ۱۹:۴۰ شکار عقاب توسط اختاپوس + فیلم ۱۹:۳۸ چگونه در خانه پودر هل درست کنیم؟ ۱۹:۳۱ پایان سوداگری با جان و مال مردم در تولید و توزیع لوازم یدکی قاچاق و غیر استاندارد ۱۹:۲۸ پیتزا با طعم سلبریتی! ۱۹:۲۳ چرا برای اعلام رکود اقتصادی جهان هنوز زود است؟ ۱۹:۱۲ رهبر معظم انقلاب: مردم قدر هیئات را باید بدانند ۱۹:۱۰ آشنایی با گیاهان آپارتمانی مناسب تابستان با نگهداری آسان ۱۸:۵۳ نرمش های مخصوص کارمندان به ویژه زنان ۱۸:۵۰ حمل عجیب بار با پژو پارس + فیلم ۱۸:۴۰ پیش بینی بورس؛ برجام، نرخ بهره و صندوق تثبیت / منتظر صعود پر قدرت شاخص کل باشیم؟ ۱۸:۳۶ باج گیرهای عاطفی را شناسایی کنید + راه های مقابله ۱۸:۱۴ حرکت جنون آمیز روی شیشه خودرو + فیلم ۱۸:۱۱ مالیات نقل و انتقال خودروهای صفر کیلومتر با چه کسی است؛ خودروساز یا خریدار؟ ۱۸:۰۳ عزاداری در شهرهای قرمز و نارنجی چگونه برگزار می شود؟ ۱۷:۴۶ افرایش حقوق بازنشستگان کی عملیاتی می شود؟ ۱۷:۳۷ در انتظار تصویب قانون ماینینگ در کمیسیون اقتصادی دولت هستیم / برگزاری کنفرانس هایی مانند تکنوبلاک کمک به بالا رفتن دانش است ۱۷:۲۴ کوتاه ترین انیمیشن برنده اسکار + فیلم ۱۷:۲۰ خبر ضرب الاجل ۷۲ ساعته کذب است ۱۷:۰۶ سیاست ارزی جدید کالاهای وارداتی مصر را کمیاب کرد ۱۷:۰۰ امیرعبداللهیان: در مذاکرات به ۳ اصل مهم توجه داریم ۱۶:۴۶ چین سفرای کشورهای عضو گروه هفت را احضار کرد ۱۶:۴۴ با این گیاه به راحتی سرفه را درمان کنید ۱۶:۳۱ ‎پشت پرده کمبود عرضه شکر، قند و برنج در سایت های فروش آنلاین ۱۶:۱۳ زندگی در مریخ چگونه است؟ + فیلم ۱۶:۰۴ با میوه ای خاصی به جنگ آلزایمر بروید ۱۵:۳۱ حذف ویژگی خرید زنده فیسبوک به نفع ریلز اینستاگرام ۱۵:۲۶ اپیزود پانزدهم اقتصادینو؛ «نویز: نقصی در قضاوت انسان» ۱۵:۱۷ چرا قیمت خودرو کاهش نمی ‎‌یابد؟ ۱۵:۰۸ نرخ پایین زعفران در بورس اجحاف در حق کشاورزان است ۱۵:۰۶ آمریکا سفیر چین را احضار کرد ۱۵:۰۴ شیوه نامه صادرات دام اشکالات فراوان دارد اقتصادآنلاین حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه تبلیغات ارز دیجیتال

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ایران تروئیکای اروپا اخبار بین الملل ۱۴۰۱ ۵

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۹۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران با ساخت بمب اتم "چند هفته، نه چند ماه" فاصله دارد

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گفت‌وگویی با اشاره به این که قصد دارد به زودی به ایران سفر کند، خواستار همکاری بیشتر ایران با آژانس شد.

به گزارش ایسنا، "رافائل گروسی" مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گفت‌وگویی مدعی شد که غنی‌سازی اورانیوم توسط ایران و نبود دسترسی بازرسان بین‌المللی به تاسیسات اتمی آن، به نگرانی‌ها درباره فعالیت‌های هسته‌ای آن دامن می‌زند.

با این وجود، گروسی گفت که نسبت به حفظ گفتگو‌ها در این باره متعهد است.

خبرگزاری آلمانی دویچه وله گزارش داد که گروسی در گفت‌وگویی با این خبرگزاری مدعی شد ایران "چند هفته، نه چند ماه" با در اختیار داشتن اورانیوم غنی‌شده کافی برای ساختن یک بمب اتمی فاصله دارد.

او افزود:، اما به معنای این نیست که ایران سلاح اتمی دارد یا در این بازه در اختیار خواهد داشت.

مدیرکل آژانس توضیح داد، در حالی که غنی‌سازی اورانیوم در سطح نظامی نگران‌کننده است، نمی‌توان بر اساس این نتیجه گرفت که ایران در حال حاضر یک سلاح اتمی دارد.

گروسی گفت که اهداف ایران در این زمینه مشخص نیست و تنها می‌توان درباره آن گمانه‌زنی کرد.

ابراز نگرانی مدیرکل آژانس در حالی درباره برنامه هسته‌ای ایران مطرح می‌شود که ایران یک سال و نیم پس از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای (برجام) در سال ۲۰۱۸، متحمل شدن تحریم‌های بازگردانی‌شده واشنگتن و بدعهدی شرکای اروپایی در کاهش تاثیر تحریم‌های آمریکا، اعلام کرد که در پنج گام تعیین‌شده و طبق بند ۳۶ برجام از انجام دادن برخی تعهدات داوطلبانه خود در توافق فاصله می‌گیرد.

محدود کردن امکانات نظارتی آژانس در تاسیسات ایران نیز اقدام متقابل تهران در واکنش به قطعنامه تنبیهی آمریکا و شرکای اروپایی برجام در دو سال گذشته انجام شد. اما مذاکرات میان ایران و آژانس برای حل‌وفصل مسائل پادمانی باقی‌مانده ادامه دارد و ایران تا کنون به تعهدات خود در بیانیه‌های مشترک با آژانس عمل کرده است.

اگرچه، مقامات ایران تاکید کرده‌اند در صورت بازگشت تمامی طرفین توافق به اجرای تعهدات خود، اقدامات انجام‌شده را به حالت اولیه بازمی‌گرداند.

در این میان، مذاکرات میان ایران و طرفین اصلی برجام به منظور احیای این توافق که در مارس ۲۰۲۱ آغاز شد، به بن‌بست رسیده است. ایران طی توافق هسته‌ای متعهد شده بود که در ازای لغو کلیه تحریم‌های آن، فعالیت‌های هسته‌ای خود را محدود کند.

دویچه وله در ادامه نوشت که گروسی مدعی شد، آژانس از سطح دسترسی مورد نیازش در ایران برخوردار نیست که گمانه‌زنی‌ها درباره فعالیت‌های هسته‌ای آن را تشدید می‌کند.

او همچنین به حل‌وفصل نشدن مسئله برخی یافته‌های آژانس، از جمله ذرات اورانیوم در محل‌های پیش‌بینی‌نشده اشاره کرده و گفت که این موضوع به تردید‌ها درباره شفافیت ایران دامن می‌زند.

گروسی گفت: این موضوع محور اصلی گفت‌وگویی بوده است که تلاش کرده‌ام با ایران برقرار کنم.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ادامه، با اشاره به افزایش تنش‌ها میان ایران و رژیم صهیونیستی در پی اقدامات متجاوزانه این رژیم و پاسخ قاطعانه ایران، هرگونه ایده حمله به تاسیسات هسته‌ای را محکوم کرد.

او بیان کرد:حمله به تاسیسات هسته‌ای امری، مطلقا، ممنوع است.

گروسی همچنین درباره تهدید حملات هسته‌ای نیز گفت: به نظرم عادی‌سازی صحبت کردن از تسلیحات اتمی، استفاده از تسلیحات اتمی، کسب تسلیحات اتمی واقعا اسفناک است.

او همچنین گفت که آژانس همواره از گفتگو‌ها میان ایران و آمریکا حمایت می‌کند.

مدیرکل آژانس همچنین درباره مذاکرات میان ایران و آژانس گفت: آنچه واقعا به آن تمایل دارم، مذاکرات میان ما، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ایران است، چون چیز‌های زیادی وجود دارد که باید درباره آن شفاف‌سازی شود و به همین دلیل است که قصد داریم به زودی به ایران سفر کنیم.

او گفت که پیامش به ایران این است که باید بیشتر با آژانس همکاری کند.

دیگر خبرها

  • گزینه اول عجیب بایرن: مربی اخراجی یونایتد!
  • گروسی: ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست
  • گروسی: ایران باید بیشتر با آژانس همکاری کند/ قصد دارم به زودی به ایران بروم
  • ایران با ساخت بمب اتم "چند هفته، نه چند ماه" فاصله دارد
  • مذاکرات ایران برای خرید شرکت خودروسازی «روور» انگلستان
  • شروع کار سفارت در هتل و مذاکرات سفیر برای خرید جنگنده از اتیوپی
  • مذاکرات السودانی در آمریکا درباره خرید بالگرد و سامانه پهپادی
  • جزئیات جدید از مذاکرات ایران و آمریکا به روایت ظریف
  • جزئیات جدید از مذاکرات ایران و آمریکا به روایت ظریف: ترامپ برای مذاکره از من دعوت کرد
  • افشاگری ظریف از دعوت ترامپ برای مذاکره + جزئیات