Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-19@20:39:26 GMT

خواص باورنکردنی اکالیپتوس برای تسکین درد

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۸۰۶۱۴

خواص باورنکردنی اکالیپتوس برای تسکین درد

اکالیپتوس: اگر می‌خواهید زمستان را در بستر بیماری نگذرانید اکالیپتوس: برای درمان برونشیت و سرفه اکالیپتوس: برای خلاص شدن از شر شوره‌ی سر اکالیپتوس: برای تسکین درد مفاصل اکالیپتوس: برای پایین آوردن تب توجه

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از  ایسکانیوز؛ تب، سرفه، کیپ شدن بینی، عفونت ادراری، روماتیسم، نیش حشرات و غیره.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکالیپتوس درمان طبیعی برای همه این مشکلات محسوب می‌شود. اکالیپتوس درخت بومی استرالیاست. جالب است بدانید که ریشه‌ی این درخت سه برابر وزن خود، آب جذب می‌کند.

اکالیپتوس: اگر می‌خواهید زمستان را در بستر بیماری نگذرانید

جوشانده، بخور، روغن و برگ‌های آن معجزه می‌کنند. تب، سرفه، کیپ شدن بینی، عفونت ادراری، روماتیسم، نیش حشرات و غیره. اکالیپتوس درمان طبیعی برای همه‌ی این مشکلات محسوب می‌شود. با ما باشید تا با گوشه‌ای از خواص معجزه گر اکالیپتوس آشنا شوید.

چیزی به زمستان نمانده است. بدون شک همه در این فکر هستند که زمستان امسال را با ویروس و بیماری سر نکنند. یکی از خواص اکالیپتوس تقویت سیستم ایمنی بدن است، اکالیپتوس با ویروس‌ها، باکتری‌ها و آلودگی‌ها مبارزه می‌کند. از این گذشته این گیاه خواص ضدالتهابی دارد.

در این زمینه بخوانید؛

خواص آب پیاز، درمانی قدرتمند و طبیعی برای ریزش مو

علت خارش ته گلو چیست؟ برای درمان سریع چه کنیم؟

۷ درمان خانگی برای سرفه خشک

روش مصرف

از وقتی که بیماری‌های زمستانی همه گیر می‌شوند به مدت ۱۰ تا ۱۵ روز ۲ تا ۳ قطره روغن اکالیپتوس را در مقداری روغن گیاهی مانند روغن بادام شیرین حل کنید و زیر کف پا یا داخل مشت دستتان بمالید. با همین کار ساده خیلی از مشکلات زمستانی را از خود دور می‌کنید.

توجه داشته باشید استفاده از روغن هر گیاهی برای زنان باردار، شیرده و همچنین بچه‌های زیر ۳ سال مورد منع مصرف دارد. توصیه می‌کنیم این افراد از مصرف روغن گیاهی اکالیپتوس بپرهیزند.

اکالیپتوس: برای درمان برونشیت و سرفه

اکالیپتوس باعث می‌شود که ترشحات روان شده و راحت‌تر دفع شود برای همین درمانی برای برونشیت محسوب می‌شود. این گیاه معجزه گر همچنین سرفه‌های چرکی را نیز تسکین می‌دهد.

روش مصرف

دم کرده‌ی اکالیپتوس: برای تهیه‌ی دم کرده اکالیپتوس روی یک قاشق چای‌خوری برگ‌های خرد شده اکالیپتوس ۱۵۰ میلی لیتر آب جوش بریزید. در ظرف را بگذارید و اجازه دهید به مدت ۱۵ دقیقه دم بکشد. محلول را صاف کنید و روزانه بعد ۳ تا ۴ فنجان از این دم کرده (بعد از غذا) میل کنید.

می‌توانید ۳ تا ۴ قطره روغن اکالیپتوس را در مقدار کمی روغن بادام شیرین حل کرده و قفسه‌ی سینه یا پشتتان را ماساژ دهید. این کار را به مدت ۳ تا ۶ روز و هر روز ۳ مرتبه انجام دهید. حواستان باشد زنان باردار، شیرده و بچه‌های زیر ۳ سال نباید از روغن این گیاه استفاده کنند. بعد از ماساژ حتماً دست‌هایتان با دقت بشویید.

اکالیپتوس: برای خلاص شدن از شر شوره‌ی سر

معمولاً شوره‌ی سر باعث نگرانی و نوعی استرس می‌شود. به خاطر اینکه برای هیچ کس خوشایند نیست این دانه‌های ریز سفید لابه لایه موهایش چشمک بزنند و حتی روی لباس‌هایش را هم بپوشاند. برای مقابله با این مشکل از روغن گیاهی اکالیپتوس استفاده کنید.

روش استفاده

بهترین روش این است که قبل از هر چیزی از شامپوی مناسب ضد شوره استفاده کنید. شامپویی که انتخاب می‌کنید باید مناسب جنس موهایتان باشد. ۴۰ قطره روغن اکالیپتوس را در ۱۰۰ گرم شامپوی معمولی بریزید و موهایتان را با دقت بشویید. در نهایت نیز با آب خنک مو‌ها را آب بکشید.

حواستان باشد استفاده از روغن‌ها و عصاره‌های گیاهی برای بچه ها، خانم‌های باردار و شیرده و همچنین افرادی که دچار آلرژی یا بیماری صرع هستند مورد منع مصرف دارد. شیشه این روغن‌ها را دور از دسترس کودکان نگهداری کنید.

اکالیپتوس: برای تسکین درد مفاصل

یک شاعر فرانسوی می‌گوید اگر مراقب چرخ‌های دوچرخه‌تان باشید زنگ نمی‌زنند. مفاصل ما هم همین طور هستند. حتماً شما هم در اطرافیانتان خانم‌ها و حتی آقایان زیادی را می‌بینید که از درد مفاصل شکایت می‌کنند.

بعد از گذشت زمان درد‌هایی در مفاصل ایجاد می‌شود که از ساییدگی و فرسودگی غضروف‌ها ناشی می‌شوند. معروف‌ترین این مشکلات هم آرتروز است. برای مقابله با درد‌های مفاصل می‌توانید از روغن اکالیپتوس لیمویی استفاده کنید. به خاطر اینکه این گیاه خاصیت ضد التهابی و مُسکنی دارد.

روش استفاده

دو قطره روغن اکالیپتوس لیمویی را در چند قطره روغن گیاهی مانند روغن بادام حل کنید هر روز دو تا سه مرتبه مفاصل دردناک را ماساژ دهید.

اکالیپتوس: برای پایین آوردن تب

اکالیپتوس برای پایین آوردن تب موثر است و بدن را از ضعف نجات می‌دهد.

روش استفاده

۱۰ تا ۱۵ قطره روغن گیاهی اکالیپتوس را در صابون مایع یا پودر شیر ریخته و آن را داخل وان حمام بریزید. به مدت ۳ تا ۴ روز، روزانه یک مرتبه با این آب حمام کنید. یا اینکه ۱۰ قطره روغن گیاهی اکالیپتوس را در آب بریزید و هر روز دو مرتبه پاشویه کنید.

توجه

همان طور که گفته شد استفاده از روغن‌ها و عصاره‌های گیاهی که با نام افشره‌ی خوراکی هم شناخته می‌شوند برای زنان باردار، شیر ده و همچنین کودکان زیر سه سال مورد منع مصرف دارد. این روغن‌های گیاهی را با احتیاط مصرف کرد.

در موقع استفاده باید به مقداری که گفته شد اکتفا شود. مصرف زیاد هر نوع داروی گیاهی هم ممکن است باعث مسمومیت و عوارض جانبی شود. زمانی که از این روغن‌ها برای ماساژ استفاده می‌کنید حتماً دست‌هایتان را با دقت تمام شستشو دهید.

شیشه‌ی این روغن‌ها را دور از دسترس کودکان قرار دهید. اگر در مورد استفاده از این دارو‌های گیاهی شک دارید حتماً با پزشکتان مشورت کنید.

مصرف بیش از حد اکالیپتوس ممکن است باعث ورم معده و روده و سردرد، ورم کلیه، پیدایش خون در ادرار و پایین آمدن فشار خون شود. همچنین مصرف خیلی زیاد اکالیپتوس موجب فلج دستگاه تنفسی، خفگی و مرگ می‌شود. بهتر است در مصرف این گیاهان دقت کنید. چون مصرف بیش از اندازه‌ی آن‌ها عوارض زیادی دارد.

منبع: ایسکانیوز لینک کوتاه لینک کپی شد ۰ این مطلب برایتان مفید است؟ ارسال نظر اخبار سلامت اکالیپتوس اخبار مطالب پزشکی اخبار مرتبط با این ترفندهای ساده در تابستان خیلی راحت لاغر می شوید ۱۴۰۱/۵/۱۱ ۶ راهکار فوری برای کنترل خونریزی بینی در تابستان ۱۴۰۱/۵/۱۱ بیدار شدن مکرر درخواب چه علتی دارد؟ ۱۴۰۱/۵/۱۱ این میوه ناجی شما در برابر سرطان است ۱۴۰۱/۵/۱۰ بیماری مرموزی که با لکه های سفید پوست خود را نشان می دهد! ۱۴۰۱/۵/۱۰ ۱۰ نوشیدنی معجزه گر در درمان فوری گرمازدگی ۱۴۰۱/۵/۱۰ آخرین ویدیو ها ایرپاد را چطور تمیز کنیم ۱۴۰۱/۰۵/۱۵ ۰۰:۵۰ باقری با مورا دیدار کرد ۱۴۰۱/۰۵/۱۵ ۰۰:۱۰ بی تابی مادری که فرزند سربازش در سیل مفقود شد + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۴ ۲۳:۳۶ تصادف وحشتناک سه خودرو در لس آنجلس + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۴ ۲۲:۳۷ فرار سارقان از دست صاحب مغازه مسلح! + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۴ ۲۲:۲۳ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی سامسونگ گوشی اپل، آیفون گوشی شیائومی ارسال نظر

خرید نرم افزار هلو صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال خرید تتر خرید بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۱ قیمت مسکن آخرین خبر ها ۰۲:۴۶ خواص باورنکردنی اکالیپتوس برای تسکین درد ۰۲:۰۸ تست شخصیت؛ بگو اول چه حیوانی دیدی تا بگم چه فردی هستی! ۰۱:۴۵ دانلود نوحه و مداحی برای شب هشتم محرم ۱۴۰۱ ۰۱:۲۶ شاسی بلند جدید سوزوکی را ببینید + عکس ۰۱:۰۲ فال تاروت امروز / فال تاروت کبیر روزانه امروز شنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ ۰۱:۰۱ طرز تهیه مربای هلو + روش نگهداری ۰۰:۵۸ چرا منفی بافی می کنیم؟ ۰۰:۵۲ فال حافظ امروز شنبه ۱۵ مرداد ۰۰:۵۰ ایرپاد را چطور تمیز کنیم ۰۰:۴۵ فال ابجد روزانه شنبه ۱۵ مرداد ماه ۱۴۰۱ ۰۰:۳۱ فال امروز / فال روزانه شخصی ۱۵ مرداد ۰۰:۱۰ باقری با مورا دیدار کرد ۰۰:۰۶ تست بینایی؛ در ۲۵ ثانیه کیوی را پیدا کنید ۲۳:۵۸ آب اکسیژنه؛ کاربرد و فواید باور نکردنی ۲۳:۵۳ رتبه بندی معلمان از این استان شروع خواهد شد ۲۳:۴۵ دفترچه انتخاب رشته کنکور انسانی منتشر شد + لینک ۲۳:۴۴ اصول شست و شوی دمپایی های لا انگشتی ۲۳:۲۷ اتفاقاتی که ما را از اهداف دور می کند ۲۳:۲۴ در سه روز آینده هوای شمال طوفانی خواهد بود ۲۳:۱۴ معجزه پیاده روی بعد از غذا خوردن ۲۳:۱۱ شهرهای قرمز به ۱۳۰ شهر افزایش یافت ۲۳:۰۹ باور نمی کنید این کارها چقدر برای جنین مضر است ۲۳:۰۸ میانگین حقوق در آسیای جنوب شرقی + عکس ۲۳:۰۲ نتیجه نهایی آزمون آموزش و پرورش کی اعلام می شود؟ ۲۳:۰۰ بهترین رشته های دانشگاهی را بشناسید + عکس ۲۲:۵۰ همه چیز درباره افزایش شیر مادر +تغذیه و روش شیردادن ۲۲:۴۵ چاقو کش معروف تهران چگونه به راه راست بازگشت؟ ۲۲:۱۹ تروئیکای اروپایی: ایران هم اکنون تصمیم بگیرد ۲۲:۱۵ توافق نهایی مشروط به حل و فصل ادعاهای پادمانی ۲۲:۰۱ قدرت جادویی نیمار در ضربه ایستگاهی + فیلم ۲۱:۵۲ سوتی عجیب کارشناس صدا و سیما + فیلم ۲۱:۴۸ امیرعبداللهیان: از یک قطره سهم مردم از حقابه های تاریخی نمی گذریم ۲۱:۴۶ نرخ بلیت اربعین تعیین نشده است ۲۱:۴۴ چطوری هسته انبه بکارم؟ ۲۱:۴۲ خجالتی ها چگونه معاشرت کنند؟ ۲۱:۱۷ مدیرعامل جدید هلدینگ بهساز مشارکت‌های بانک ملت منصوب شد ۲۱:۱۱ نکات کلیدی برای رسیدن به موفقیت + جملات تاثیرگذار ۲۱:۰۳ افزایش اشتغال آمریکا؛ نوری در تاریکی؟ ۲۱:۰۰ قیمت ماشین ظرفشویی ال جی (جدول) ۲۰:۵۵ روش های مختلف برای پاک کردن آرایش چشم ۲۰:۴۴ با خواص پرشمار انجیر آشنا شوید + چند خوردنی خوشمزه ۲۰:۴۳ باقری بار دیگر وارد کوبورگ شد ۲۰:۲۵ همایش تکنوبلاک باعث آگاهی حوزه های بهره بردار می شود/ استقبال شهرداری تهران از بلاکچین و رمزارزها ۲۰:۲۳ اگر به تیپ مشکی علاقه دارید، اصول آن را بدانید ۲۰:۱۸ با ثروتمندترین فوتبالیست‌ های دنیا آشنا شوید + عکس ۱۹:۵۲ به روز رسانی واتساپ با ویژگی های جذاب ۱۹:۴۰ شکار عقاب توسط اختاپوس + فیلم ۱۹:۳۸ چگونه در خانه پودر هل درست کنیم؟ ۱۹:۳۱ پایان سوداگری با جان و مال مردم در تولید و توزیع لوازم یدکی قاچاق و غیر استاندارد ۱۹:۲۸ پیتزا با طعم سلبریتی! اقتصادآنلاین حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه تبلیغات ارز دیجیتال

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: اخبار سلامت اکالیپتوس روغن گیاهی اکالیپتوس قطره روغن اکالیپتوس برای تسکین درد ی اکالیپتوس روغن ها ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ ۰۵ ۱۴۰۱ ۵

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۸۰۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواص گیاه رازیانه + فیلم

رازیانه یا بادیان گیاهی زمستانی است که از خانواده سبزیجاتی مانند کرفس و هویج وحشی است و مانند آن‌ها پیاز سفید رنگ با ساقه‌های بلند است. دانه رازیانه از لحاظ ظاهری شبیه به کرفس و از نظر طعم شبیه به شیرین بیان است. اصل این گیاه به کشورهای مدیترانه‌ای برمی‌گردد؛ اما به دلیل فراوان بودن خواص رازیانه امروزه در بسیاره از کشورهای جهان از جمله ایران مورد توجه قرار گرفته است. در طب سنتی ایران، از آن به عنوان گیاه ضدبلغم و صفرا یاد می‌شود چون رازیانه طبع گرم و خشکی دارد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • آیا آنتی بیوتیک‌ها در تسکین سرفه موثرند؟
  • ببینید | خواص گیاه رازیانه
  • خواص شگفت‌انگیز روغن ماکادمیا برای سلامتی، پوست و مو
  • خواص گیاه رازیانه + فیلم
  • فواید یک ویتامین برای زنان
  • برای درمان نفخ معده چه دمنوش‌هایی بخوریم؟
  • آنتی بیوتیک ها در تسکین سرفه موثر نیستند
  • پنج فایده شگفت‌انگیز نوشیدن آب گرم
  • مواد غذایی مفید برای تسکین درد مزمن
  • چند ماده غذایی مفید برای تسکین درد مزمن