Web Analytics Made Easy - Statcounter

ژاکوب پل، ستون نویس روزنامه انگلیسی اکسپرس معتقد است پس از پرتاب ماهواره خیام از بایکانور به مدار زمین که توسط متخصصان روسی به سفارش ایران انجام می‌شود، روابط بین مسکو و تهران به طور جدی تقویت خواهد شد؛ او ادعا کرد این همکاری «وحشتناک» بوده و انگلیس را ترسانده است.

براساس این گزارش با توجه به افزایش قدرت نظامی ایران هرگونه همکاری فضایی میان تهران و مسکو برای رژیم صهیونیستی و آمریکا به نیز به شدت نگران‌کننده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این، روسکوسموس گزارش داده بود که موشک سایوز در ۹ اوت (۱۸ مرداد))، ماهواره سنجش از دور خیام را از پایگاه بایکانور که توسط شرکت‌های روسی به سفارش ایران ایجاد شده است، به مدار خواهد فرستاد.

ماهواره خیام از نوع سنجشی و دارای دقت بالای تصویربرداری و با تصاویر با وضوح یک متر است. همچنین این ماهواره قابلیت تصویربرداری از سطح زمین در طیف‌های مختلف تصویری را دارد.

این ماهواره که تحت حاکمیت و بهره‌برداری جمهوری اسلامی ایران قرار دارد، از ایستگاه‌های زمینی در خاک جمهوری اسلامی ایران هدایت و کنترل خواهد شد و اطلاعات و تصاویر ارسالی آن نیز در همین ایستگاه‌ها دریافت خواهد شد.

شایان ذکر است به دلیل وزن بالای این ماهواره ایرانی، پرتاب آن به آژانس فضایی روسیه واگذار شده است تا بوسیله ماهواره‌بر سایوز به فضا پرتاب و در مدار قرار گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل ایران

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ایران و روسیه ماهواره خیام همکاری مشترک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۸۰۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید رسانه‌های پاکستان بر اهمیت سفر آتی رئیس جمهور ایران به اسلام آباد

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ برخی از رسانه‌های پاکستانی با اشاره به توطئه همیشگی گروه‌های تروریستی برای تخریب روابط ایران و پاکستان که اوایل سال میلادی با به وجود آمدن تنش‌های مرزی ناشی ازتروریسم به اوج خود رسید، بر اهمیت سفر آتی رئیس جمهور ایران به پاکستان برای تقویت همکاری مشترک دو کشور همسایه علیه تروریسم تاکید کردند.
به نقل از سایت خبری «تریبون اکسپرس»، در آستانه سفر رئیس جمهور ایران به اسلام آباد رسانه‌های پاکستانی بصورت گسترده اهداف استراتژیک این سفر را مورد بررسی قرار داده و، خبرگزاری «اکسپرس تریبون» پاکستان در گزارشی این سفر را برای تقویت همکاری‌های امنیتی مهم ارزیابی کرد.
این خبرگزاری همچنین با تاکید بر اهمیت ثبات و امنیت برای تقویت روابط میان کشور‌های منطقه افزود: ایران و پاکستان بطور فزاینده در مورد حضور فعال مجدد گروه‌های تروریستی در منطقه نگران هستند از این رو در جریان سفر آقای رئیسی به اسلام آباد طرفین وضعیت افغانستان به عنوان یک چالش امنیتی مشترک را نیز مورد بررسی قرار خواهند داد.
این گزارش با بیان اینکه در گذشته روابط دوجانبه ایران و پاکستان همواره از سوی گروه‌های تروریستی تهدید شده است، افزود: سفر رئیس جمهور ایران به پاکستان درحالی انجام می‌شود که وی در جریان تنش‌های مرزی دو کشور در ماه ژانویه با تاکید بر تلاش برای خنثی سازی توطئه‌های دشمنان مشترک قول سفر زودهنگام به پاکستان را داده بود.
تریبون اکسپرس افزود: پیش بینی می‌شود پیشبرد پروژه انتقال گاز ایران به پاکستان از طریق تلاش مشترک برای یافتن راهکاری جهت دور زدن تحریم‌های آمریکا، آغاز تجارت آزاد و سایر راه‌های تقویت مناسبات دوجانبه دستور کار سفر رئیس جمهور ایران به پاکستان باشد.
کارشناسان معتقد اند ایران و پاکستان با حدود یک هزار کیلومتر مرز مشترک و ظرفیت فراوان تجاری و اقتصادی بطور بالقوه می‌توانند بخشی قابل توجهی از نیاز‌های اساسی مردم خود را از طریق همکاری‌های دوجانبه تامین کنند که بدون شک بهره برداری از این ظرفیت توجه جدی‌تر به مقوله امنیت مرز‌ها و مبارزه موثر با عوامل و گروهک‌های مخل امنیت را می‌طلبد.

دیگر خبرها

  • تاکید رسانه‌های پاکستان بر اهمیت سفر آتی رئیس جمهور ایران به اسلام آباد
  • ماهواره‌های کوثر و هدهد آبان ماه پرتاب می‌شوند
  • ارتباط با ماهواره‌؛ قابلیت هیجان‌انگیز گوشی جدید گوگل
  • دو ماهواره سنجشی و مخابراتی با تاخیر پرتاب می شوند
  • اسپوتنیک ۲ از مدار سقوط کرد
  • محبی به مدار گلزنی برمی‌گردد
  • ۶ کشوری که از فناوری فضایی برای توسعه دنیای دیجیتال استفاده می‌کنند
  • رکوردشکنی جدید با موشکی که ماهواره‌های استارلینک را به فضا می‌برد
  • اسپیس ایکس رکورد استفاده دوباره از یک موشک را شکست
  • ارسال ۱۰۰ فضاپیما توسط روسیه تا پایان ۲۰۲۴