Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

بیش از یکسال از نامه تعدادی از فعالان، خبرگان و اساتید حوزه حمل و نقل به سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور منتخب دوره سیزدهم در خصوص مسائل و مشکلات حوزه حمل و نقل ریلی می گذرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تین نیوز، هشتم مرداد ماه سال گذشته بود که این نامه با امضای تعدادی از فعالان و صاحب نظران حوزه حمل و نقل ریلی تهیه و تدوین شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نامه ضمن اشاره به اهمیت حوزه حمل و نقل به عنوان یکی از پیشران های توسعه و رشد اقتصادی، وضعیت فعلی شبکه ترابری ریلی کشور غیر قابل قبول عنوان و از راه آهن به عنوان بخشی جدا مانده از بطن اقتصاد ملی یاد شد.

در این نامه آمده بود: با نگاه به روزهای آغازین انقلاب صنعتی در کشورهای پیشرو، نقش صنعت ریلی را پررنگ و کلیدی می یابیم اما شاهد آن هستیم که این صنعت باوجود ظرفیت های بسیار بالا، به طور شایسته در کشور مورد بهره برداری قرار نمی گیرد طوری که بسیاری از کارشناسان آن را به چاه نفتی فراموش شده تشبیه می کنند؛ کشور ایران دارای منابع و معادن سرشار و همچنین کارخانه ها و صنایع بزرگ بسیاری است که حمل بار بیش از 90 درصد آن ها توسط جاده صورت می گیرد، این شیوه از حمل و نقل هزینه بسیاری را برای صاحبان صنایع و همچنین هزینه های بلندمدت بسیار بیشتری را برای کشور رقم می زند درحالی که با اقداماتی همچون افزایش بهره وری، توسعه زیرساخت های لازم و ملزم ساختن صاحبان بار بزرگ به استفاده از حمل و نقل ریلی می توان این صنعت را به جایگزین بسیار مناسبی برای دیگر روش های حمل و نقل تبدیل کرد.

در بخش دیگری از نامه تاکید شده بود: شاخص های ارزیابی تخصصی راه آهن تصویر امیدوارکننده ای از شرایط فعلی صنعت ریلی ایران ارائه نمی کنند به طوری که برخی از شاخص ها همانند بهره وری یک سومی راه آهن ایران در مقایسه با میانگین جهانی، نشان دهنده عقب ماندگی حمل و نقل ریلی کشور در سطح بین المللی است، همچنین سرعت بازرگانی به شدت پایین و نبود خطوط فرعی لازم موجب شده است که بسیاری از بارهای ریل پسند توسط جاده حمل شوند.

به گزارش تین نیوز، متاسفانه با گذشت بیش از یکسال از نگارش این نامه، وضعیت شبکه ریلی کشور بغرنج تر شده است. افت آمارهای عملکردی شبکه ریلی کشور در تمامی شئون نشان می دهد که هنوز در دولت جدید، بهای لازم به شبکه ریلی به عنوان یکی از مهمترین پیشران های توسعه ای داده نشده است. این در حالی است که در یکسال گذشته فرصت های قابل ملاحظه ای برای رشد و توسعه کمی و کیفی در حوزه حمل و نقل ریلی کشور وجود داشت که مع الاسف تا کنون مورد استفاده قرار نگرفته است. اما نکته قابل توجه این است که هنوز زمان زیادی تا انتهای دولت سیزدهم باقی مانده و می توان امید داشت این دولت با تغییر رویکرد نسبت به حمل و نقل ریلی، بتواند این صنعت پیشران را فعال کرده و رو به جلو براند.

کارشناسان معتقدند رشد و توسعه در حمل و نقل ریلی کشور در شرایط حال حاضر و بدون استفاده از بودجه های دولتی نه تنها شدنی است، بلکه می توان با ایجاد اصلاحات ساختاری و نرم افزاری، بر شتاب توسعه شبکه ریلی کشور افزود. نکته حائز اهمیت اینجاست که لازم است در دولت جدید که نام دولت مردمی را با خود یدک می کشد، برای ورود سرمایه های غیردولتی و مردمی به صنعت ریلی کشور، بسترهای مناسبی فراهم گردد تا علاوه بر شراکت مردم در این صنعت مهم، راه آهن در ایران بتواند به بطن اقتصاد بازگردد و زین پس نه تنها صنعت راه آهن کشور بار اضافه ای به بودجه های سنواتی تحمیل نکند، بلکه خود بتواند موتور محرکی برای تولید ارزش در اکوسیستم اقتصاد ملی قلمداد شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: رئیس جمهور حمل و نقل تین انقلاب رشد و توسعه بودجه رئیس جمهور سید ابراهیم رئیسی حمل و نقل ریلی شرکت راه آهن شبکه ریلی ترانزیت ریلی توسعه حمل و نقل ریلی توسعه ریلی تامین مالی راه آهن ایران بهره وری ریلی بودجه دولتی حمل و نقل ریلی حوزه حمل و نقل ریلی کشور شبکه ریلی راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۸۱۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام عملیات تعریض و بهسازی جاده یزد - خضرآباد،به زودی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، محمدی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۲۹ کیلومتر از این جاده تعریض و بهسازی شده و تنها حدود یک کیلومتر انتهایی آن باقی مانده گفت: ۵ کیلومتر از این مسیر در دو سال گذشته با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان تعریض و بهسازی شده و یک کیلومتر باقی مانده نیز امسال با ۵ میلیارد تومان اعتبار دیگرتکمیل خواهد شد. محمدی گفت با بهسازی این مسیر و نصب سه دستگاه دوربین کنترل سرعت حوادث رانندگی منجر به فوت در این مسیر به صفر رسیده است. وی افزود:عرض این جاده نیز از ۶ متر به ۱۱ متر افزایش یافته و این موجب تسهیل در عبور و مرور نیز شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از ۲۷۰۰ پروژه بهداشتی در دولت مردمی
  • اوسمار ویرا: این نتیجه عالی است
  • نتیجه ۳ بر صفر عالی است/ کارمان را انجام دادیم!
  • اوسمار: نتیجه ۳ بر صفر عالی است
  • افتتاح طرح های صنعت برق و مخابرات در میامی
  • توسعه مشارکت‌های مردمی در صنعت اولویت وزارت صمت است
  • ساماندهی و توسعه صادرات از مرز بین المللی مهران ضرورت دارد
  • بررسی بازی‌های باقی‌مانده پرسپولیس تا پایان فصل
  • ضرورت بکارگیری معاون پرورشی در مدارس غیردولتی
  • اتمام عملیات تعریض و بهسازی جاده یزد - خضرآباد،به زودی