Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-23@07:49:28 GMT

کدام غذا‌ها بدن را از کم‌آبی نجات می‌دهند؟

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۸۲۰۷۰

کدام غذا‌ها بدن را از کم‌آبی نجات می‌دهند؟

در روز‌های میانی تابستان و زمانی که گرمای هوا به اوج خود می‌رسد خطر گرمازدگی تهدیدی جدی برای تمام افراد بویژه کسانی است که مجبور به خارج شدن از منزل باشند. اما چگونه می‌توان راهی یافت که احتمال ابتلا به گرمازدگی و کم آب شدن بدن را از خود دور کنیم؟

به گزارش ایسنا، غذا‌های حاوی آب، نه تنها کالری کمتری دارند و به کاهش وزن کمک می‌کنند، بلکه انتخاب مفیدی برای جلوگیری از کم آبی بدن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگرچه آب آشامیدنی بهترین راه برای هیدراته کردن (تامین آب بدن) است، اما شما می‌توانید بدن خود را با خوردن غذا‌های خاص هم هیدراته کنید.

بنابر اعلام دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، استفاده از مواد غذایی زیر می‌تواند در تامین آب مورد نیاز بدن موثر باشد:

 ماست: یک بسته ماست ساده حاوی ۸۵ تا ۸۸ درصد آب است. به علاوه این که مصرف آن نیاز به کلسیم و برخی از ویتامین‌های گروه ب مانند ویتامین ب۱۲ و ریبوفلاوین را برطرف می‌کند. برای خرید ماست، مطمئن باشید که نوع پروبیوتیک آن را برای حفظ سلامت گوارش و تقویت سیستم ایمنی بدن انتخاب می‌کنید.

سالاد سبز: دو فنجان سالاد حاوی سبزیجات سبز، حاوی ۱۵ کالری و ۹۰ درصد آب است. این سبزیجات غنی از مواد مغذی مانند فولات، ویتامین ث، فیبر و آنتی اکسیدان‌ها هستند و به حفظ سلامت چشم و پوست نیز کمک می‌کنند.

توت فرنگی: غنی از ویتامین ث، فولات و ویتامین ب برای رشد سالم سلول‌های جدید است. توت فرنگی ۹۱ درصد آب، زغال اخته ۸۵ درصد آب و تمشک نیز ۸۵ درصد آب در هر فنجان دارد.

هندوانه: تقریبا ۹۲ درصد از یک هندوانه را آب تشکیل می‌دهد. هندوانه منبع خوبی از ویتامین ث است و لیکوپن و آنتی اکسیدان موجود در آن به محافظت در برابر سرطان و بیماری‌های قلبی کمک می‌کند.

اسفناج: اسفناج غنی از فیبر است. همچنین ۹۲درصد آب دارد. اسفناج شامل آنتی اکسیدان بوده و مصرف یک فنجان از آن در روز، ۱۵ درصد از میزان نیاز به ویتامین E را برطرف می‌کند.

گوجه فرنگی: در هر زمان از سال وجود دارد. یک کاسه گوجه فرنگی را می‌توانید همراه با پنیر و ریجان به عنوان میان وعده مصرف کنید. گوجه فرنگی ۹۴ درصد آب دارد و بهترین انتخاب برای رفع تشنگی در طول روز است.

خیار: ۹۵ درصد از یک فنجان خیار خرد شده را آب تشکیل می‌دهد. خیار حاوی فیبر و برخی از ویتامین‌ها از جمله ویتامین ث است و مصرف یک فنجان از آن، ۶ درصد از میزان نیاز به این ویتامین را در روز برطرف می‌کند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: طرز تهیه کم آبی ویتامین ث درصد آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۸۲۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام بانک‌ها پرسپولیس را خریدند؟

 واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس مراحل نهایی خود را سپری می‌کند و امروز در جلسه‌ای صلاحیت خریداران این دو باشگاه مورد بررسی قرار گرفت.

در هفته‌های اخیر اختلاف نظر‌هایی درباره تعداد بانک‌های خریدار باشگاه پرسپولیس و سهام هر یک از خریداران وجود داشت، اما در نهایت قرار شد ۶ بانک سهامداران جدید باشگاه پرسپولیس باشند و این موضوع رسمی و نهایی شده است.

بانک شهر ۳۰ درصد، بانک‌های تجارت و ملت ۲۰ درصد و بانک‌های صادرات، اقتصاد نوین و رفاه هر کدام ۵ درصد از سهام باشگاه پرسپولیس را خریداری خواهند کرد تا به این ترتیب ۸۵ درصد از سهام سرخ‌های پایتخت در روز دوشنبه هفته جاری به این بانک‌ها واگذار شود. ۱۰ درصد سهام باشگاه نیز پیش از این از طریق فرابورس به هواداران واگذار شده بود.

باشگاه استقلال نیز قرار است به هلدینگ خلیج فارس و پتروشیمی‌های زیر مجموعه این هلدینگ واگذار شود.

دیگر خبرها

  • کدام میوه‌های تابستانی ویتامین C بالایی دارند؟
  • کدام موادغذایی حاوی سطح خطرناک‌تری از مواد شیمیایی ماندگار هستند؟ چه خوراکی‌هایی را باید کمتر خورد؟
  • روزی ۸ عدد از این میوه گران بخورید!
  • نحوه صحیح استفاده از انواع محصولات مراقبت پوست برای حفظ شادابی و سلامت
  • کدام کشور بیشترین هزینه نظامی را ثبت کرد؟
  • کدام ویتامین همان اکسیر جوانی است!
  • سهمیه کشتی فرنگی درالمپیک کامل شد/کدام ملی‌پوشان به پاریس می‌روند
  • کدام کشور‌ها مردان طاس بیشتری دارند؟
  • کدام بانک‌ها پرسپولیس را خریدند؟
  • کمبود این ویتامین‌ها مساوی است با سردرد‌های مکرر