Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن جلیلوند مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت:  محصولات گندم، جو، کلزا، ذرت علوفه ای، پنبه، عدس و چغندر قند برای انعقاد کشت قراردادی در استان طی سال زراعی آینده هدفگذاری شده است.

وی اظهار داشت: گندم نقش مهمی در تامین امنیت غذایی جامعه دارد و به عنوان مهمترین محصول کشاورزی که نان، قوت غالب مردم از آن تهیه می‌شود در صدر برنامه‌های کشت قراردادی قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآور شد: جو و ذرت علوفه‌ای نیز در تهیه خوراک دام و تامین امنیت غذایی نقش مهمی دارد و کلزا نیز از تامین کنندگان اصلی روغن خوراکی است و کشورمان به شدت به آن نیاز دارد.

وی اظهار داشت: پنبه نیز در تامین مواد اولیه کارخانجات نساجی نقش مهمی ایفا می‌کند و کشت آن توجیه اقتصادی خوبی دارد و در کنار آن حبوباتی، چون عدس و لوبیا نیز به دلیل ارزش غذایی بالا و همچنین چغندر قند در زمره محصولات کشت قراردادی تعیین شده اند.

جلیلوند با بیان اینکه برنامه ریزی‌ها برای عقد قرارداد با مشاوران فنی و توجیه کشاورزان کشت کننده این محصولات در حال انجام است، افزود: کشت قراردادی از مزایای زیادی برخوردار است و اجرایی شدن آن به سود کشاورز، دولت و مردم خواهد بود.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی قزوین افزود: در قالب کشت قراردادی، کشاورزان محصول خود را در قالب قرارداد و با نرخ مناسب به فروش می‌رسانند و دغدغه بازار نخواهند داشت و دلالی و واسطه گری از چرخه محصولات مهم و استراتژیک حذف می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی کشت قراردادی کشت قراردادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۸۲۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت کلزا از مزارع شهرستان کرخه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرخه گفت: در سال زراعی جاری بالغ بر۳ هزار و ۲۷۶هکتار از اراضی زراعی شهرستان به کشت محصول کلزا اختصاص یافت.

علیرضا رضایی افزود: میانگین عملکرد کلزا در شهرستان ۱/۷ تن در هکتار برآورد شده است و پیش بینی می‌شود که درحدودبیش از۵۵۰۰تن کلزا از این مزارع استحصال شود.
وی ادامه داد: تمام برنامه ریزی‌ها و هماهنگی‌های لازم برای برداشت، خرید و انتقال محصول کلزا انجام گرفته است و   دو مرکز خرید تعاونی روستایی اتحاد روستای عبدالخان پاییند و  دهخدا در روستای خویس بخش شاوور درحال تحویل محصول کلزای کشاورزان هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرخه اظهار کرد: کلزا یکی از محصولات استراتژیک است که روغن این محصول به دلیل داشتن اسید‌های چرب اشباع نشده از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و علاوه بر این کاشت دانه روغنی کلزا به دلیل تناوب زراعی با غلات باعث حاصلخیزی و بهبود ساختمان خاک، کاهش آفات و بیماری‌های گندم و افزایش عملکرد می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول
  • همایش دریافت کد شناسه محصولات کشاورزی در مرودشت
  • برداشت چغندر قند در دزفول
  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی
  • هدفگذاری ۲ میلیون هکتار کشت فراسرزمینی در برنامه هفتم توسعه
  • وزارت جهاد کشاورزی نرخ جدید شکر را سریع‌تر اعلام کند
  • مازندران رتبه دوم کشور در سطح زیر کشت توت‌فرنگی
  • برداشت کلزا از مزارع شهرستان کرخه
  • طلایی شدن مزارع کلزا در شهرستان میاندوآب 
  • برداشت بیش از چهار هزار تن دانه روغنی