Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@20:55:52 GMT

ذخیره سازی بیش از ۱۰۰ تن گوشت قرمز در خراسان شمالی

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۸۲۲۱۰

ذخیره سازی بیش از ۱۰۰ تن گوشت قرمز در خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی مدیر شرکت پشتیبانی امور دام خراسان شمالی از ذخیره سازی بیش از ۱۰۰ تن گوشت قرمز در سردخانه های استان در راستای اجرای طرح خرید حمایتی گوشت از پرواربندان بره نر و گوساله نر خبر داد.

علیرضا توسلی نیا در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه این طرح از تاریخ هشتم تیرماه در استان آغاز شده و هنوز هم در حال انجام است، اظهار کرد:  در سال جاری دامداران، اتحادیه و تعاونی های مرتبط با بخش دامداری، با معرفی سازمان جهاد کشاورزی، برای تحویل گوشت قرمز به این شرکت قرارداد منعقد کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: دام زنده توسط تشکل ها از دامداران دریافت، کشتار، قطعه بندی، بسته بندی و سپس منجمد می شود.

به گفته توسلی نیا تا پایان هفته گذشته 6 قرارداد با وزن ۱۶۰ تن منعقد شده است.

وی ادامه داد: کشتار دام در کشتارگاه بجنورد انجام می شود ضمن اینکه اتحادیه های طرف قرارداد می توانند از ظرفیت کشتارگاهی استان های هم جوار نیز استفاده کنند.

این مقام مسئول تاکید کرد: خرید گوشت قرمز تا زمانیکه دامدار متمایل و دام زنده موجود باشد ادامه می یابد البته بعد از به تعادل رسیدن بازار، خرید متوقف خواهد شد.

وی تصریح کرد: مجوز خرید گوشت قرمز بره نر و گوساله نر برای تمامی استان ها صادر شده و خراسان شمالی در اجرای این طرح پیشرو بوده است.

توسلی نیا ادامه داد: در راستای اجرای این طرح گوساله نر زنده از قرار هر کیلوگرم  ۸۸۰ هزار ریال و بره نر زنده از قرار هر کیلوگرم۸۵۰ هزار ریال، توسط اتحادیه ها خریداری می شود.

وی افزود: تا پایان هفته گذشته حدود ۵۵۰۰ راس بره نر و ۱۰۰ راس گوساله نر از دامداران استان خریداری شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی خراسان شمالی گوشت قرمز خرید دام خراسان شمالی گوشت قرمز گوساله نر بره نر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۸۲۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۰ درصد ذائقه یزدی‌ها گوشت گوسفندی است

مهدی غیب اللهی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد در دیدار با جمعی از متقضایان سرمایه گذاری در پهنه‌های دامپروری میبد گفت: ۱۲۰ هزار دام سنگین و ۶۵۰ هزار دام سبک در دامپروری‌ها و مجتمع‌های دامی استان وجود دارد.

وی افزود: سالانه ۱۸ هزار تن گوشت قرمز در استان تولید می‌شود که از این میزان گوشت قرمز، ۱۲ هزار تن گوشت گاو و گوساله و ۶ هزار تن گوشت گوسفندی است.

غیب اللهی با بیان اینکه ۷۰ درصد ذائقه مردم استان گوشت گوسفندی است، اظهار داشت: سه هزار تن نیازمندی‌های گوشت گوسفندی استان را از استان‌های همجوار تامین می‌کنیم که با احداث مگافارم‌ها و مجتمع‌های دامپروری و دامداری‌های سبک، در بازده زمانی ۳ تا ۵ سال به دنبال خودکفایی در تامین گوشت قرمز در استان هستیم.

وی درباره درخواست برخی سرمایه گذاران برای ایجاد مجتمع‌های دامپروری تصریح کرد: زیرساخت‌های لازم در زمینه آب، برق و گاز را برای متقاضیانی که می‌خواهند در ایجاد مجتمع‌های دامپروری سرمایه گذاری کنند، ایجاد می‌کنیم تا شاهد توسعه صنعت و احداث و افتتاح مجتمع‌های دامپروری در شهرستان میبد باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • ذخیره‌سازی ۲۸۳۱ تن مرغ در سردخانه‌های مازندران
  • توزیع یک هزار تن مرغ و گوشت قرمز تنظیم بازاری در مازندران
  • اجرای سند توسعه اشتغال در ۵۰۰ روستای خراسان شمالی
  • خراسان شمالی خود کفا در تولید گوشت سفید/افزایش ۲۶ درصدی جوجه ریزی در استان
  • قیمت گوشت قرمز امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • اجرای طرح تولید قراردادی با هدف خودکفایی گوشت قرمز
  • تهیه پیش نویس سند عملیاتی تحقق شعار سال در خراسان شمالی
  • سند توسعه خراسان شمالی برای ۵۰۰ روستا عملیاتی شد
  • قیمت گوشت قرمز امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ۷۰ درصد ذائقه یزدی‌ها گوشت گوسفندی است