Web Analytics Made Easy - Statcounter

آب شرب شهر دیشموک کهگیلویه و بویراحمد بعد از ۵ روز قطعی، مجدد وارد مدار شد تا برگ دیگری از ناکارآمدی مدیران در دفتر رفع سریع مشکلات ورق بخورد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دهدشت، آب شرب شهر دیشموک از توابع شهرستان کهگیلویه در پنج روز اخیر قطع بوده که مردم برای تامین آب مورد نیاز با مشکل شدید روبه‌رو بودند و آبرسانی سیار با تانکر نیز جوابگو نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دلیل قطعی 5 روزه آب شرب شهر دیشموک سرقت تابلو برق، ترکیدگی لوله و سوختن پمپ آب عنوان شده که بدون شک در صورت سکان داری مدیران جهادی در شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد این مشکل باید در کمترین زمان ممکن برطرف می‌شد.

بخش دیشموک در شهرستان کهگیلویه افزون بر 22 هزار نفر جمعیت دارد و از شمال به شهرستان لردگان در چهارمحال و بختیاری، از غرب به ایذه و باغملک در خوزستان، از جنوب به ارتفاعات سه هزار متری کوه سیاه و بخش بهمئی گرمسیر و از شرق به بخش‌های مارگون و چاروسا و شهر دهدشت ارتباط دارد.

دیشموک در بن بست

برای رسیدن به دیشموک از شرق و غرب و شمال، باید از جاده‌های صعب‌العبور و گردنه‌های پر پیچ و خم و خطرناک کوهستانی عبور کرد. نبود راه دسترسی مناسب که یکی از ضروری‌ترین نیازهای هر منطقه بوده سبب شده دیشموک در بن‌ بست بماند و یکی از موانع اصلی عدم توسعه‌ یافتگی دیشموک نیز همین است.

بخش دیشموک با وجود منابع طبیعی فراوان، آب، جنگل‌های طبیعی، معادن و حتی طبیعتی بکر که می‌تواند مقصد مهم و ایده‌آلی برای گردشگران باشد، اما نبود جاده‌های ارتباطی مناسب همانند معضل بزرگی بر روی تمامی این مواهب سایه انداخته است.

دیشموک بخاطر دارا بودن چهار رودخانه پر آب گندمکار، لیراب، آجم و رود فارتق و بیش از ده‌ها چشمه آب معدنی که از دل کوه‌های این منطقه بیرون می‌ریزند به سرزمین آب و آبشارها معروف است، از سویی دیگر هزاران هکتار زمین کشاورزی قابل کشت و صدها هکتار باغ در این منطقه وجود دارد که بخاطر نبود جاده و دشواری دسترسی، امکان هر نوع سرمایه‌گذاری در این منطقه را ناممکن کرده است.

ایستگاه پمپاژ آب شهر دیشموک وارد مدار شد

ایستگاه های پمپاژ آب شرب شهر دیشموک و روستاهای بخش چاروسا کهگیلویه وارد مدار بهره برداری شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: پس از چندین شبانه روز تلاش و زحمات طاقت فرسای کارکنان خدوم آبفا و با نصب دو دستگاه الکتروپمپ 73 و 110 کیلووات در محل ایستگاه‌های پمپاژ آب شرب بیسیتون و فارتق، ایستگاه‌های مذکور وارد مدار بهره برداری شدند.

اسفندیار برخه افزود: مشکل کاهش فشار شبکه آبرسانی و قطعی آب که از چند روز  پیش بوجود آمده بود با تلاش نیروهای عملیاتی آبفا و پس از زحمات فراوان مرتفع شد.

وی بیان کرد: بارندگی و سیل شدید، ایجاد مشکل در منابع تامین آب و نوسانات برق در ایستگاه‌های پمپاژ، علل اصلی ناپایداری و قطعی آب ایجاد شده در شبکه آب شرب این شهر و روستاهای بخش چاروسا بود.

افزایش 96 میلیون متر مکعبی ذخایر چهار سد اصلی استان هرمزگان/ امسال مشکل تامین آب شرب و کشاورزی نداریمنشست گاز کلر در مخزن آب شرب شهرستان ملکشاهی/ 3 نفر مسموم شدندفرمانده سپاه استان کرمان: تامین آب شرب مناطق سیل‌زده باید در اولویت قرار گیرد

برخه ضمن تشکر از صبر و حوصله مردم شهر دیشموک و تعدادی از روستاهای بخش چاروسا خاطرنشان کرد: مشترکان نسبت به صرفه جویی در مصرف آب و همچنین تعبیه و نصب مخزن ذخیره آب خانگی اقدام کنند تا در چنین مواقعی با مشکل مواجه نشوند.

انتهای پیام/544/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت نیرو وزارت نیرو آب شرب شهر دیشموک وارد مدار تامین آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۸۳۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین اخبار از مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان

دادکریم بلوچ اظهارکرد: شبکه آبرسانی ۳۱ روستا دچار تخریب زیرساختی شده و هم اکنون بصورت سقایی در حال آب رسانی هستند و بعد از فروکش آب بصورت کارشناسی شبکه آبرسانی آنها بازسازی خواهد شد.

وی بیان کرد: تلاشگران راهداری در حال بازگشایی راه های پارک پیرسهراب، دمبدف پیرسهراب وشنام‌ها هستند.

جانشین ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران و معاون عمرانی فرمانداری شهرستان ویژه چابهار با اشاره به اینکه آسفالت همه راه‌های روستایی و ساخت پل و ابنیه فنی مورد انتظار مردم است، افزود: روستاییان گرفتار در سیل همیشه نیازمند امدادرسانی هوایی و ارسال کمک‌های غذایی و درمانی هستند باید پیش از اتفاقی دیگر راه‌های ارتباطی را استاندارد و آسفالت و پل‌ها و آبنماها را ساخت تا مشکلات به حداقل برسد.

وی ادامه داد: سیلاب و بارندگی‌های اخیر موجب خسارت سنگین در بخش‌های راه، کشاورزی و زیرساخت‌های شهری و روستایی شده و روستاهای بخش پیرسهراب، پلان و مکرزی چابهار در محاصره سیل و گرگروها(فرسایش خندقی خاک) بودند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • مشکلات آبرسانی در روستاهای بخش گابریگ از زبان اهالی
  • آبرسانی به ۵ هزار روستا در کشور
  • آبرسانی به ۵۰۰۰ روستای کشور
  • بازگشایی راه ۱۴۳ روستا در چابهار
  • آخرین اخبار از مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان
  • سیل ۱۵۰۰ میلیارد تومان به کهگیلویه وبویراحمد خسارت زد
  • بیشترین خسارت بلوچستان سیل به جاده‌ها وارد شده است
  • ۵۸۰ روستای آذربایجان شرقی دارای مشکل آبی است
  • ۶۰۰ هزار مترمکعب تصفیه خانه وارد مدار شد/آبرسانی به ۵۰۰۰ روستا
  • برخورداری ۱۲۱ روستای آذربایجان شرقی از آب پایدار در خردادماه