Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@09:33:17 GMT

پیش‌بینی تولید ۴۰ هزار تن سیب درختی در کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۸۳۱۲۱

پیش‌بینی تولید ۴۰ هزار تن سیب درختی در کرمانشاه

ایسنا/کرمانشاه مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به افت حدود ۲۰ درصدی تولید باغات سیب استان به دلیل خشکسالی، پیش‌بینی کرد: امسال ۴۰ هزار تن سیب درختی در باغات استان تولید شود.

رحمان فیض‌قربانی در گفت و گو با ایسنا، سطح باغات سیب استان کرمانشاه را ۳۳۵۰ هکتار اعلام کرد و افزود: بیشتر باغات سیب استان در مرحله باروری قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیض‌قربانی متوسط عملکرد باغات سیب استان را در سنوات نرمال حدود ۱۶ تن در هکتار عنوان کرد و افزود: در سالهای معمول سالانه حدود ۵۰ هزار تن سیب در استان تولید می‌شود که احتمالا امسال افت حدود ۲۰ درصدی تولید محصول را در باغات سیب استان به دلیل خشکسالی شاهد باشیم.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۴۰ هزار تن سیب در استان تولید شود.

فیض‌قربانی با بیان اینکه در همه شهرستان‌های معتدل و سرد استان باغات سیب داریم، گفت: بیشترین باغات سیب استان کرمانشاه در شهرستان‌های صحنه، دالاهو و کرمانشاه  قرار دارند.

فیض‌قربانی با اشاره به صاحب برند بودن سیب گلاب تولیدی در برخی از باغات استان کرمانشاه، گفت: سیب گلاب صحنه و گهواره در بازارهای کشوری صاحب نام بوده و طرفداران زیادی دارد، به نحوی که همه ساله بخش زیادی از محصول تولیدی در باغات این دو شهرستان روانه بازار تهران و سایر مراکز استانها می‌شود.

وی با اشاره به خاصیت ماندگاری بالای بعضی از ارقام دیرس سیب استان افزود: بخش از این محصولات در سردخانه‌های استان نگهداری و برای مصرف در دیگر ایام سال ذخیره می‌شود.

به گفته وی برداشت سیب در استان کرمانشاه از اوایل تیرماه با برداشت ارقام زودرس شروع شده و تا اوایل آبان با برداشت اراقام دیررس به اتمام خواهد رسید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی باغات دیم برداشت سیب درختی كرمانشاه باغات سیب استان استان کرمانشاه هزار تن سیب فیض قربانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۸۳۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه‌های سرسام‌آور تولید اتومبیل‌های فرمول یک

هزینه ساخت یک اتومبیل‌ فرمول یک به حدی زیاد است که فقط میلیاردرها از پس آن بر می‌آیند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، هزینه ساخت یک اتومبیل‌ فرمول یک به حدی زیاد است که تیم‌هایی مثل مرسدس، فراری و ردبول، تنها می‌توانند توسط مالکانی میلیاردر اداره شوند.

همیلتون: تا سال‌ها در فرمول یک می‌مانم

یک تیم برای موفقیت در مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک، باید ماشینی داشته باشد که در سطح بالایی رقابت کند و ساختن چنین ماشینی، میلیون‌ها پوند هزینه دارد. این هزینه، چیزی حدود 16 میلیون پوند است؛ اما با توجه به اینکه سقف بودجه برای هر تیم حدود 106 میلیون پوند در هر فصل تعیین شده است، فضای زیادی برای صرف پول بیشتر برای تکمیل ماشین‌ها وجود دارد.

هزینه‌های اصلی ساخت یک ماشین فرمول یک به شرح زیر است:

موتور: 5 تا 15 میلیون پوند
جعبه دنده: 200 تا 500 هزار پوند
فیبر کربن برای بدنه: 200 تا 500 هزار پوند
سیستم هیبرید: 500 هزار تا 2 میلیون پوند
تجهیزات ایرودینامیک: 50 تا 20 هزار پوند

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توزیع کالا درآذربایجان غربی نیازمند مدیریت است
  • پیش‌بینی هفته‌ای بهاری برای استان کرمانشاه
  • پیش بینی هفته ای بهاری برای استان کرمانشاه
  • روستا‌ها باید روستا بمانند و همچنان محلی باشد برای تولید
  • روستا‌ها باید روستا بمانند و همچنان محلی باشد برای تولید  
  • این مرد با چنگ و دندان شغلش را حفظ کرده است | در کوچه درختی چه می گذرد؟
  • پیش بینی حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان بودجه برای درمان ایثارگران
  • هزینه‌های سرسام‌آور تولید اتومبیل‌های فرمول یک
  • معرفی 14 میلیارد تسهیلات توسعه باغ در ساری
  • آغازبرداشت نوبرانه گوجه سبز از باغات سرپل ذهاب