Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-25@00:35:30 GMT

طرح ساماندهی کارکنان دولت به کجا رسید؟

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۸۳۸۰۹

طرح ساماندهی کارکنان دولت به کجا رسید؟

ولی اسماعیلی نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در تشریح آخرین وضعیت بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت، گفت: کلیات طرح مذکور در جلسه علنی تصویب و با توجه به دو شوری بودن طرح، جهت ارزیابی جزئیات به کمسیون اجتماعی ارجاع شد.

وی افزود: کارگروه تخصصی کمیسیون اجتماعی که برای بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت تشکیل شده ، تقریبا هر روز جلسه دارد و به زودی جمع‌بندی نهایی کارگروه، انجام و در جلسات هفته آینده گزارش کارگروه در صحن کمیسیون اجتماعی بررسی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در توضیح مهمترین تغییرات به عمل آمده در بررسی شور دوم این طرح ، گفت: در تغییرات به عمل آمده علاوه بر ساماندهی کارکنان نیروهای شرکتی، نیروهای قراردادی هم ساماندهی خواهند شد؛ همچنین طبق تغییرات به وجود آمده در طرح مذکور، قرار است کارکنان کار‌ معین تبدیل به پیمانی شوند.

اسماعیلی اضافه کرد: همچنین طبق دامنه جامعه آماری که از سازمان امور اداری و استخدامی و مرکز پژوهش‌های مجلس احصا کردیم، مشخص شد بر اساس نوع قرارداد، 21 عنوان شغلی داریم و همچنین قرار شد طبق این طرح، تبدیل وضعیت استخدامی نیروهای آموزش و پرورش یعنی نهضتی‌ها و خرید‌خدمتی‌ها هم تعیین تکلیف شوند.

نماینده گرمی در همین راستا گفت: تبدیل وضعیت پرستاران یعنی کسانی که ارتباط استخدامی چه به صورت موقت، شرکتی یا قراردادی دارند هم با این طرح تعیین تکلیف خواهند شد؛ البته اولویت با پرستارانی است که در همه‌گیری کرونا خدمات‌رسانی داشتند.

منبع: تسنیم

منبع: فردا

کلیدواژه: طرح ساماندهی کارکنان دولت گروه های شغلی جدید ساماندهی کارکنان کمیسیون اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۸۳۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمیته‌های استانی حل معضلات ثبتی فعال می‌شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن بابایی در یکصد و دومین جلسه شورای عالی تحول و تعالی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به دستاوردهای سفر به استان خوزستان، اظهار کرد: نتایج این سفرها رضایتمندی مردم و حل معضلات ثبتی چندین ساله است.

وی بر فعال‌سازی کمیته‌های استانی حل معضلات ثبتی تاکید کرد و گفت: با فعال‌سازی کمیسیون ملی در کنار کمیته‌های حل معضلات ثبتی استان‌ها و ارائه فهرست معضلات مطرح شده در این کمیته‌ها به رؤسای کل دادگستری‌ها می‌توان از تمام ظرفیت‌های استانی از جمله نشست‌های شورای حفظ حقوق بیت‌المال و تعامل با استانداران و رؤسای کل دادگستری بهره‌مند شد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در ادامه ضمن بررسی عملکرد ۱۲۴ واحد ثبتی پایین‌تر از میانگین کشوری در حوزه حدنگاری اراضی کشاورزی و تشکیل ۷ کارگروه ویژه برای راهبری این واحدها در بازه زمانی معین در فروردین ماه سال جاری، افزود: با نتایج حاصل از بررسی عملکردی کارگروه‌ها طی این بازه زمانی چند روزه برخی واحدها جهش قابل ملاحظه‌ای داشتند و ۷۴ واحد ثبتی با عملکرد بین ۳۰ تا ۵۰ درصد نیز نیازمند تعامل و جدیت بیشتر در کار هستند.

وی با بیان اینکه صدور اولین سند اعیانی توسط سازمان ثبت در اجرای قانون جهش تولید دانش‌بنیان به نام صندوق پژوهش فناوری غیردولتی استان البرز رقم خورد، تصریح کرد: در استان سمنان با وجود شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک‌های علم و فناوری متعدد، امید داریم صدور اسناد اعیانی در اجرای بند چ ماده ۴ قانون جهش تولید دانش‌بنیان در این استان را نیز داشته باشیم.

بابایی در انتها خطاب به مدیران کل استانی، گفت: از برگزاری جلسات غیرضروری خودداری کرده و در راستای دستیابی به اهداف متعالی سازمان ثبت گام بردارید.

صفدر کشاورز معاون املاک و کاداستر سازمان ثبت نیز ضمن ارائه گزارشی از عملکرد ۷ کارگروه تخصصی شامل ۱۲۴ واحد ثبتی پایین‌تر میانگین کشوری در حوزه حدنگاری اراضی کشاورزی از ۹ استان، گفت: در بازه زمانی ۶ روزه تا اوایل اردیبهشت ماه عملکرد ۷ کارگروه بررسی شد.

وی در ادامه از برگزاری همایش بررسی عملکرد ۷۴ واحد ثبتی که عملکردی بین ۳۰ تا ۵۰ درصد دارند، در روز ششم اردیبهشت ماه خبر داد.

هاشمی معاون توسعه فن‌آوری و خدمات الکترونیک سازمان ثبت نیز بر تعامل معاونان و مدیران کل ستادی و استانی با حوزه فناوری تاکید کرد و گفت: در سال ۱۴۰۳ انتظار تعامل بیشتر با حوزه فناوری را داریم.

در پایان با ابلاغ رحمت‌اله اکرمی رئیس خزانه‌داری کل کشور، محمدکریم کشاورز به عنوان ذیحساب و مدیر کل امور مالی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور معرفی شد.

کد خبر 6088014

دیگر خبرها

  • کمیته‌های استانی حل معضلات ثبتی فعال می‌شوند
  • پایان بررسی جداول بودجه 1403 در کمیسیون تلفیق مجلس/ حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • آخرین جمع‌بندی کمیسیون اجتماعی برای توافق یک تعطیلی پربحث
  • درخواست رفع فیلتر این اپلیکیشن در کمیته فیلترینگ بررسی می‌شود
  • آخرین جمع‌بندی احتمالی کمیسیون اجتماعی؛ توافق برای تعطیلی شنبه‌ها
  • بررسی مشکلات خبازان خندابی در کارگروه آرد و نان
  • ۲۰ هزار سرباز ماهر وام خوداشتغالی گرفته اند
  • بررسی طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
  • جهاد دانشگاهی و کارگروه مد و لباس تفاهمنامه امضا کردند
  • تعطیلی جدید شنبه یا پنجشنبه است؟ بررسی مجلس به کجا رسید؟