Web Analytics Made Easy - Statcounter

صهیونیست‌ها مدعی هستند حملات هوایی ارتش اسرائیل تنها شامل حمله به مقرهای گروه جهاد اسلامی بوده و اسرائیل قصدی برای درگیری با حماس و سایر گروه های مقاومت در نوار غزه ندارد.

سرویس جهان مشرق _ عصر روز گذشته (۱۴ مرداد) ارتش رژیم صهیونیستی عملیاتی را با نام "صبح صادق" علیه منطقه نوار غزه آغاز کرده است.

این عملیات با حملات هوایی سنگین به برخی مقرهای گروه جنبش جهاد اسلامی فلسطین آغاز شد و در ادامه صهیونیست ها ده ها حمله هوایی به وسیله جنگنده‌ها و پهپادهای رزمی خود به مناطق مختلف نوار غزه از جمله مراکز پرتاب راکت و موشک به سمت شهرک های صهیونیست نشین را انجام دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابر اعلام وزارت بهداشت فلسطین، در حملات روز گذشته و امروز صبح ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه تا کنون ۱۰ فلسطینی به شهادت رسیده و ۷۹ نفر زخمی شده اند.

مشهورترین فردی که در حملات وحشیانه ارتش اسرائیل به شهادت رسید "تیسیر الجعبری" فرمانده واحد شمال گردان های سرایا القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی بود.

شعید الجعبری پس از حادثه ترور و شهادت شهید بها ابوالعطا در سال ۲۰۱۹ که منجر به وقوع جنگ تمام عیار میان مقاومت و اسرائیل شده بود، به عنوان جانشین وی و فرمانده واحد شمال سرایا القدس فعالیت کرده و از مسئولان اصلی نیروی موشکی جهاد اسلامی در نوار غزه بود.

۸ شهرک نشین اسرائیلی در حملات راکتی مقاومت زخمی شدند

از روز گذشته تا کنون و پس از آغاز حملات هوایی اسرائیل به نوار غزه، رزمندگان مقاومت دست به شلیک بیش از ۱۰۰ تیر راکت به سمت شهرک های مختلف صهیونیست نشین از جمله اسدود، عسقلان و سدیروت زده اند. مقامات اسرائیلی با صدور هشدار و به صدا در آوردن آژیر خطر از شهروندان خود خواسته اند تا ساحل شهر بندری اسدود را تخلیه کنند.

بنابر اعلام منابع اسرائیلی، تا کنون بر اثر حملات راکتی مقاومت فلسطین، ۸ شهرک نشین صهیونیست زخمی شده اند که حداقل ۵ نفر از آنها به بیمارستان های اسوتا و برازیلای منتقل شده اند.

تلاش صهیونیست‌ها برای تفرقه‌افکنی میان گروه‌های مقاومت

از روز گذشته و آغاز حملات وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه، بخش رسانه ای این رژیم نیز به شکل همزمان مشغول انجام عملیات روانی و تلاش برای ایجاد اختلافات داخلی و تضعیف روحیه مقاومت غزه بوده است.

منابع مختلف صهیونیستی از نخستین ساعات این عملیات مدعی بودند حملات هوایی ارتش اسرائیل تنها شامل حمله به مقرهای گروه جهاد اسلامی بوده و اسرائیل قصدی برای درگیری با حماس و سایر گروه های مقاومت در نوار غزه ندارد.

صهیونیست ها از طریق واسطه های مصری خود نیز در تلاش هستند تا ضمن ارتباط با رهبران گروه حماس، آنها را قانع به دور ماندن از صحنه درگیری کنند.

این در حالی است که مقاومت در تمامی کشورهای منطقه از جمله فلسطین، همواره به عنوان "ید واحد" عمل کرده و اسیر جنگ روانی و اختلاف افکنی دشمن نخواهد شد؛ موضوعی که در گذشته نیز بارها توسط مقامات حماس از حمله یحیی السنوار دبیرکل سیاسی این جنبش بیان شده است.

دستگیری ۱۹ عضو جهاد اسلامی در کرانه باختری

ارتش رژیم صهیونیستی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که طی شب گذشته ۱۹ تن از اعضای جنبش جهاد اسلامی فلسطین در مناطق مختلف کرانه باختری رود اردن بازداشت شدند.

بر این اساس، افراد بازداشت شده برای بازجویی به مراکز پلیس انتقال یافتند.

در همین راستا کوخاف ران، سخنگوی ارتش اسرائیل اعلام کرد که این اقدام در چارچوب عملیات " صبح صادق" که دیروز علیه جهاد اسلامی آغاز شده، انجام گرفت.

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین جنگ غزه قیمت نوار غزه سرایا القدس فلسطین غزه حماس وزارت بهداشت فلسطین جنبش جهاد اسلامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین ارتش اسرائیل شهر عسقلان شهرک سدیروت خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت ارتش رژیم صهیونیستی گروه های مقاومت ارتش اسرائیل صهیونیست ها حملات هوایی جهاد اسلامی روز گذشته نوار غزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۸۴۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد شهدای نوار غزه از ۳۴ هزار تن فراتر رفت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، وزارت بهداشت نوار غزه با ارائه گزارشی از جدیدترین آمار شهدا و زخمی‌های تجاوز وحشیانه رژیم صهیونیستی به این باریکه طی حدود ۲۰۰ روز گذشته خبر داد.

در این گزارش آمده است: تعداد شهدای فلسطینی در نوار غزه به ۳۴ هزار و ۱۲ تن افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، تعداد زخمی‌ها در این باریکه به ۷۶ هزار و ۸۳۳ تن رسیده است.

وزارت بهداشت نوار غزه تاکید کرد که اشغالگران صهیونیست طی ۲۴ ساعت گذشته دست کم چهار کشتار علیه خانواده‌های فلسطینی انجام داده‌اند که در جریان آنها ۴۲ فلسطینی به شهادت رسیده و ۶۳ تن دیگر زخمی شده‌اند.

هنوز صدها تن از شهدا و زخمی‌های فلسطینی در زیر آوار خانه‌های ویران شده در اثر حمله‌های وحشیانه رژیم صهیونیستی قرار دارند و تعداد زیادی نیز مفقود شده‌اند.

کد خبر 6082749

دیگر خبرها

  • شهادت ۷ فلسطینی در بمباران خانه‌ای در رفح
  • وحشت صهیونیست‌ها از حملات موشکی مقاومت فلسطین
  • تعداد شهدای نوار غزه از ۳۴ هزار تن فراتر رفت
  • شهادت یک فلسطینی و زخمی شدن چند نظامی صهیونیست طی درگیری‌ها در طولکرم
  • منابع عبری شلیک موشک به عسقلان را تایید کردند
  • انفجار مهیب در جنوبی ترین بندر رژیم صهیونیستی
  • «عسقلان» و «سدیروت» زیر آتش حملات سنگین راکتی گردان‌های قدس
  • حملات سنگین راکتی گردان‌های قدس به شهرک‌های صهیونیست‌نشین
  • حملات سنگین راکتی گردان‌های قدس به شهرک‌های صهیونیست‌نشین+ فیلم
  • تجاوز وحشیانه صهیونیست‌ها به زنان و کودکان در بیت حانون