Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمود منطقی روز شنبه در نشست کار گروه پیشگیری و کاهش طلاق و تقسیم کار ملی استان سمنان بیان کرد: برنامه‌های آموزشی باید کسب مهارت همسران در زندگی مشترک باشد که با توانمندسازی زوجین از برخی مشکلات پیش آمده در زندگی مشترک جلوگیری کرد.

وی افزود: مهمترین نکته اجرای خدمات گسترده با مشارکت دستگاه‌های اجرایی، بازخورد خوب و مطلوب است و هماهنگی و تمرکز همه جانبه دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف بر یک موضوع می تواند اثرگذار باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با بیان اینکه بهزیستی خدمات متنوعی برای تحکیم بنیان خانواده و پیشگیری از طلاق انجام می دهد گفت: این سازمان برای همسرانی که متقاضی طلاق هستند نیز خدمات مشاوره روان‌شناختی و مداخله‌ای بمنظور کاهش طلاق ارائه می‌دهد که طبق آمار و ارقام در این بخش موفق بوده است.

منطقی بیان کرد: یکی از مهم‌ترین ویژگیهای اجرای طرح تقسیم کار ملی پرهیز از موازی کاری دستگاه‌های اجرایی است که این طرح برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی با تشکیل کارگاه های آموزشی قبل و بعد از ازدواج اجرا می‌شود.

وی افزود: آموزش سبک زندگی، آموزش‌های پیش از ازدواج و آموزش مهارت‌های زندگی خانوادگی نیز به منظور کاهش طلاق اجرا می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با بیان اینکه نیمی از طلاق‌ها در پنج سال اول زندگی مشترک افراد اتفاق می افتد گفت: اگر آموزش‌های لازم پیش از ازدواج و همچنین آموزش‌های لازم در زمینه مهارت‌های زندگی به همسران داده شود، موجب کاهش طلاق خواهد شد و کاهش آسیب های اجتماعی موضوعی است که بسیار حائز اهمیت می باشد و تمامی سعی ما در اجرای برنامه ها در راستای این امر است.

برچسب‌ها سازمان بهزیستی سمنان مشاوره طلاق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان بهزیستی سمنان مشاوره سازمان بهزیستی سمنان مشاوره طلاق کاهش طلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۸۴۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت استفاده از الگو‌های موفق افزایش ازدواج و کاهش طلاق

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،استاندار فارس در اولین جلسه استانی خانواده و جوانی جمعیت استان با اشاره بر اینکه در حوزه ازدواج و طلاق با دو دسته مسائل مواجه هستیم، افزود: موضوعات این دو حوزه در سطح ملی و استانی دسته‌بندی می‌شوند؛ مسائل کشوری برای همه استان‌ها طبیعتاً یکسان هستند، اما در خصوص حل مسائل استانی باید تدابیر و راه‌کار‌های عملیاتی ارائه شود.
ایمانیه خواستار برگزاری دو جلسه جداگانه و اختصاصی در خصوص افزایش ازدواج و کاهش طلاق شد و افزود: با حضور افراد صاحب نظر پیش جلساتی با هدف مشورت و هم‌اندیشی برگزار شود و ظرفیت‌های همه گروه‌ها و سازمان‌ها برای افزایش میزان ازدواج و کاهش طلاق احصا و در جلسات تصمیم گیری مربوطه ارائه شود.
ایمانیه، تصریح کرد: شهرداری‌های استان همانند شهرداری شیراز با ارائه لایحه به شورا‌های اسلامی نقش خود را در این زمینه ایفا کنند؛ اداره کل شهری و شورا‌های استانداری فارس نیز موظف است میزان فعالیت شهرداری‌ها و شورا‌ها را در این زمینه پایش کند.
وی، دانشگاه علوم پزشکی شیراز را مامور کرد تا وضعیت ازدواج، طلاق و فرزندآوری را در مرحله اول برای روستا‌ها طی دو ماه آینده ترسیم و ارائه کنند.
ایمانیه، بر ضرورت هم‌افزایی سمن‌های فعال در این حوزه تاکید کرد و گفت: سمن‌هایی که در حوزه ازدواج و فرزندآوری فعال هستند درقالب یک شبکه منسجم و منظم شکل بگیرند تا علاوه بر بازدهی بیشتر اقدامات از موازی‌کاری لوگیری شود.
وی با بیان اینکه در فارس حدود ۴۰۰۰ سمن وجود دارند خاطرنشان ساخت: باید به سایر سمن‌ها هم ابلاغ شود تا در زمینه ازدواج حداقل در مجموعه و اعضای خود فعال باشند و برای ازدواج و کاهش طلاق برنامه‌های کمی و کیفی و مادی و معنوی داشته باشند.
ایمانیه مسئولیت جلوگیری از سقط جنین را متوجه دانشگاه‌های علوم پزشکی دانست و گفت: وضعیت فعلی زیر مجموعه‌های علوم پزشکی استان احصا و از دانشگاه‌ها برای تغییر این وضعیت برنامه مدون و مشخص مطالبه کنید؛ معاونت غذا و دارو نیز با همکاری سازمان صمت و اتحادیه مربوطه در زمینه برخورد با متخلفان احتمالی که در زمینه فروش دارو‌های سقط جنین در بعضی عطاری‌ها و در فروشگاه‌ها فعالیت می‌کند، اقدام کند.
وی همچنین از صدا و سیمای مرکز استان و اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری خواست حقوق پیش بینی شده در قانون را برای کارمندان در دوران بارداری و شیردهی مکررا به اطلاع والدین شرایط برسانند و در ادامه افزود: چنانچه سازمان یا دانشگاهی در این زمینه ها، امتیازات قانونی را برقرار نمی‌کند واجدین شرایط می‌توانند موضوع را به بازرسی و رسیدگی به شکایات استانداری منعکس کنند.

دیگر خبرها

  • بهره مندی بیش از ۳۳ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی چهارمحال و بختیاری
  • کدام کارکنان تسلا اخراج شدند؟
  • ضرورت استفاده از الگو‌های موفق افزایش ازدواج و کاهش طلاق
  • پیام رئیس سازمان بهزیستی کشور به مناسبت روز روانشناس
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در استان کردستان
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در کردستان
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق کردستان در سال گذشته  
  • کاهش آمار طلاق در کردستان
  • فعالیت ۴۲ مرکز مشاوره در لرستان
  • کمبود تولیدات هنری در زمینه کاهش طلاق ملموس است