Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-19@21:45:52 GMT

علت زود انزالی در مردان متاهل چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۸۵۴۱۵

 

زود انزالی به حالتی گفته می‌شود که شخص به‌صورت غیرمعمول و در شرایطی که هنوز رابطه جنسی به مدت‌زمان نرمال نرسیده است، ارضا خواهد شد. این اتفاق عموماً با کمی نزدیکی به وقوع پیوسته و البته نتایج منفی زیادی روی رابطه زناشویی خواهد داشت. عوامل زیادی موجب می‌شود که زود انزالی در مردان متأهل رخ دهد، البته فراتر از این موضوعات، باید به یاد داشته باشیم که بخش مهمی از این عوامل به‌صورت ژنتیکی، در اثر بیماری و یا مصرف داروها، عوارض بیماری‌ها و یا تغییرات در متابولیسم بدن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه قصد داریم ضمن بررسی زود انزالی در مردان متأهل، در خصوص این که چرا این اتفاق رخ می‌دهد و چگونه می‌توان از آن جلوگیری کرد صحبت کنیم. البته دقت داشته باشید که زود انزالی با نعوظ و ... متفاوت است. عدم نعوظ در واقع زمانی رخ می‌دهد که تحریک شدن به شکلی نباشد که خون موردنیاز به آلت مرد برسد، در نتیجه نعوظ انجام نمی‌شود و حالت فیزیکی آلت تناسلی در وضعیتی که مناسب رابطه جنسی نیست باقی می‌ماند.

زود انزالی در مردان متأهل چرا رخ می‌دهد؟ (علت انزال زودرس چیست؟)

عوامل فیزیکی، شیمیایی و عاطفی/روانی باعث انزال زودرس می‌شوند. ما ترجیح دادیم که هرکدام از این عوامل را در یک دسته‌بندی منحصر به خود قرار دهیم. البته تشخیص این که زمینه دقیق این اختلال چیست باید توسط پزشکان انجام شود. پزشکان متخصص زنان و زایمان نیز می‌توانند در مورد مشکلات عدم برقراری رابطه جنسی موفق در زنان توضیحات لازم را به زوجین ارائه دهند.

مشکلات فیزیکی و شیمیایی عبارت‌اند از:

تشخیص زمینه‌ای اختلال نعوظ

یک مشکل هورمونی در سطح اکسی‌توسین که در عملکرد جنسی مردان نقش دارد. سایر سطوح هورمونی که در عملکرد جنسی نقش دارند عبارت‌اند از هورمون لوتئینیزه کننده (LH)، پرولاکتین و هورمون محرک تیروئید (TSH).

سطوح پایین سروتونین یا دوپامین

مواد شیمیایی در مغز که در میل و هیجان جنسی نقش دارند. این موارد معمولاً در اثر کهولت سن، شرایط فیزیکی خاص، ایجاد زمینه بیماری‌های جدی مانند کووید 19 و... رخ می‌دهد. کسانی که از داروهای خاص بیهوشی استفاده می‌کنند نیز ممکن است تا مدتی پس از جراحی که انجام داده‌اند، احساسات جنسی مطلوبی نداشته و در نتیجه نتوانند به‌خوبی خودشان را در چرخه درمان قرار دهند. اضطراب در عملکرد نیز موضوع مهمی است که در اثر پایین بودن سطح دوپامین رخ می‌دهد. افراد سالم هم در حین رابطه جنسی ممکن است به دلیل پیشینه‌ای که دارند به درک درستی که از فواید رابطه جنسی یک لازمه است نرسند. این موارد تحت‌تأثیر اتفاقاتی خواهد بود که در فضای آموزش رخ نمی‌دهد و خلا آن احساس می‌شود.

خودارضایی عامل مهم و کلیدی!

یکی از عواملی که افراد از بیان کردن آن نزد پزشک دچار خجالت و شرمندگی می‌شوند، خودارضایی و تماشای ویدیوهای مستهجن می‌باشد. در این صورت ذهن با توجه ‌به شرایطی که در آن قرار می‌گیرد دچار مشکلات جدی می‌شود. این مشکلات به‌مرور ریشه در سیستم عملکرد دستگاه تناسلی ایجاد نموده که در مقابل شریک جنسی شما نیز ممکن است به‌هرحال تحت‌تأثیر این محتواها قرار بگیرد. یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین مشکلاتی که رخ می‌دهد این است که نگرش شریک جنسی شما نیز نسبت به شما در مورد رابطه‌ای که دارید منفی می‌شود.

مشکلات تغذیه

مشکلات تغذیه به‌اندازه هرکدام از عواملی که ذکر شد مهم است. به‌هرحال خوراکی‌هایی هستند که می‌توانند شما را در تقویت قوای جنسی و در مقابل جلوگیری از زود انزالی یاری کنند. البته که از نظر ما همیشه مصرف هر خوراکی به ارگانیک ترین شکل، می‌تواند بهترین و منطقی‌ترین راه‌حل باشد. دقت داشته باشید که وقتی در مورد خواص انبه در خصوص تقویت قوای جنسی صحبت می‌شود، منظور تهیه نوع طبیعی آن است و کنسانتره‌ها و آبمیوه‌های صنعتی خیلی نتیجه‌بخش نخواهند بود.

استرس

مشکل بعدی که گریبان بیشتر آقایان را می‌گیرد، عدم اعتمادبه‌نفس و همین‌طور استرس خواهد بود. در درجه اول لازم است که طرفین پیش از ایجاد رابطه جنسی در مورد آن با هم صحبت کنند سپس نسبت به این که ممکن است ترس و اضطراب در حین رابطه داشته باشند شفاف‌سازی‌های لازم را انجام دهند.

بهتر است که هر دو طرف بهداشت را رعایت کنند تا در این مورد نسبت به هم احساس شرمندگی نکنند؛ پس از آن در مورد قواعد و رفتارهایی که انتظار ندارند در حین رابطه مشاهده کنند نیز به‌خوبی گفتگو نموده و در نهایت این که چه اتفاقی می‌تواند دراین‌رابطه به آن‌ها کمک کنند نیز به هم توضیحاتی را ارائه دهند و همه چیز می‌تواند در توافق طرفین در بهترین حالت انجام شود.

دیگر عوامل

البته عوامل زیاد دیگری هم وجود دارند. مصرف بی‌رویه داروهای تقویت قوای جنسی، اختلالات ژنتیکی و ساختاری، عفونت‌های پروستات و مجاری ادراری، اعتیاد و مصرف مواد مخدر و دخانیات، احساس افسردگی، مشکلات هورمونی در دوره‌های خاص زندگی، قرارگرفتن در دوره چهل‌سالگی و افسردگی‌های پس از آن، عدم رسیدن به شرایط و بلوغ جنسی، تنش‌های روانی و از طرفی مسائلی که در کودکی تفکر افراد نسبت به این اتفاق مهم و حیاتی در زندگی نیز می‌تواند از جمله مهم‌ترین و کلیدی‌ترین مواردی باشد که باید به آن‌ها اشاره داشت.

زود انزالی چگونه تشخیص داده می‌شود؟

البته پیش‌ از این که دقیقاً در مورد این که یک فرد زود انزال است یا خیر صحبت کنیم، لازم است این موضوع بررسی گردد که آیا فقط خودش در ایجاد این مشکل دخالت دارد؟ گاهی عدم رضایت شریک جنسی، ناآرامی‌ها و استرس او نیز می‌تواند روی طرف مذکر تأثیر بگذارد. اگر زود انزالی به‌صورت مکرر است یا اگر زود انزالی باعث ایجاد اضطراب و افسردگی می‌شود، معمولاً لازم است که با یک متخصص اورولوژی ارتباط برقرار کرده و در مورد مشکل خود با او صحبت کنید.

اورولوژیست شما معاینه را با پرسش در مورد تجربیات جنسی شما آغاز می‌کند.

در نهایت ممکن است سؤالات زیر از شما پرسیده شود:

چه مدت است که با این مشکل مواجه شده‌اید و فکر می‌کنید چند ماه، روز و یا حتی سال است که این مشکل را دارید؟ در چه شرایطی اتفاق افتاده است؟ چند وقت یکبار اتفاق می‌افتد؟ آیا به‌صورت مکرر با این اختلال روبرو هستید؟ آیا انزال زودرس در هر تلاش جنسی اتفاق می‌افتد؟ آیا با هر بار رابطه‌ای که دارید سرانجامش همین مشکل خواهد بود؟ آیا با همه شرکا این اتفاق می‌افتد؟ آیا انزال زودرس هنگام خودارضایی اتفاق می‌افتد؟ آیا در حفظ نعوظ مشکل دارید؟ آیا در هنگام برقراری رابطه جنسی، مدام با این مشکل مواجه می‌شوید؟

لازم است که پیش از هر چیزی، نخست با یک مشاور باتجربه و یک پزشک متخصص در مورد روند درمان صحبت کنید.

منبع: TarkSari.ir

منبع: فردا

کلیدواژه: زود انزالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۸۵۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحلیلگر فرانسوی: اسرائیل بود که حمله را آغاز کرد

تحلیلگر و مقاله‌نویس فرانسوی درباره پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی عنوان می‌کند این اسرائیل بود که اول با حمله به کنسولگری تهران در دمشق به ایران حمله کرد.

به گزارش مشرق، «پیر کونسا» تحلیلگر، متفکر و مقاله‌نویس فرانسوی در مصاحبه‌ای در رابطه با درگیری ایران و رژیم صهیونیستی گفت: «من تعجب می‌کنم که بگویند ایران دارد به اسرائیل حمله می‌کند وقتی اول این اسرائیل بود که با حمله به کنسولگری تهران در دمشق به ایران حمله کرد و در این حمله هوایی ۱۳ نفر کشته شدند.»

به نقل از یوروپ ۱، کونسا در رابطه با اینکه «آیا ایران به فکر بین‌المللی کردن درگیری است»، اظهار کرد: این ایرانی‌ها نیستند که تصمیم به بین‌المللی کردن درگیری گرفتند، این نتانیاهو است.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • خواجه‌گیری: رابطه خوبی با نکونام دارم
  • مادران باردار مراقب مصرف کرم های ضد آفتاب باشند
  • آیا چت کردن رابطه زوجین را خراب می‌کند؟
  • از کجا بفهمیم زگیل تناسلی داریم و چگونه باید آن را درمان کنیم ؟
  • غیر قانونی بودن ابطال رأی‌های کمیسیون بند ۲۰ در رابطه با مشاغل محیط زیستی
  • چطور از مردها تعریف کنیم؟
  • توزیع اسکناس درشت، با اقتصاد ایران چه می‌کند؟
  • کشف و ضبط ۱۰۰ کیلوگرم تریاک
  • تحلیلگر فرانسوی: اسرائیل بود که حمله را آغاز کرد
  • ایمان و رابطه آن با عمل صالح