Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، آیدین مرادی روز شنبه در بازدید از محور سربند - اصلاندوز افزود: در این مدت ۶ مورد ساخت و ساز غیرمجاز شناسایی، ۳۶ دکه غیرمجاز جمع آوری و ۱۱ مورد ساخت و ساز غیرمجاز نیز با هماهنگی و اخذ دستور قضایی قلع و قمع شده است.

وی با تقدیر از حمایت‌های دستگاه قضایی اظهار کرد: گشت‌های راهداری بطور مرتب در جاده‌ها حضور فعال دارند و در مدت یاد شده توانستند در مجموع ۳۵۰ کیلومتر از حریم راه‌های شهرستان‌های پارس آباد و اصلاندوز را آزادسازی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: راهداران در چهار ماه سال جاری در مجموع ۲۷۵ مورد تابلوی تبلیغاتی غیرمجاز و علائم فرسوده و معیوب را شناسایی، برخورد و قلع و قمع کردند.

او راه و حریم آن را سرمایه ارزشمند ملی دانست و اضافه کرد: راهداران برای حفاظت و صیانت از این مهم با همه توان شبانه‌روزی تلاش کرده و با متخلفان با قاطعیت برخورد می‌کنند. 

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای پارس آباد تسطیح ۳۸ کیلومتر از شانه راه و اصلاح افتادگی شانه با هدف جلوگیری از پرت شدن وسایط نقلیه و ۹۴۵ مورد آشکارسازی پل ها و نقاط پربرخورد با دپوی مصالح را از جمله دیگر اقدامات راهداران در راه های ارتباطی شهرستان های اصلاندوز و پارس آباد در این مدت ذکر کرد.

مرادی با اشاره به تسطیح و موج گیری ۱۵۳ کیلومتر راه‌ روستایی در شهرستان های اصلاندوز و پارس آباد ادامه داد: همچنین ۳۴۵ کیلومتر از حریم راه‌های این ۲ شهرستان تسطیح، مرمت و بهسازی شد.

وی لایروبی و پاکسازی ۲۶۸ دستگاه پل ، شستشوی ۳۸ عدد از حفاظ‌ها و نرده پل ها، رنگ آمیزی ۷۶ سرعت کاه ، برداشتن ۳۱۰ متر مکعب نخاله از حریم راه و ورودی روستاها ، انجام ۹ هزار و ۴۰۰ متر مکعب عملیات ریزش برداری، شستشوی ۶ هزار عدد تابلو و علائم راه و همچنین نصب و تعمیر ۱۶ شاخه گاردریل را از دیگر اقدامات مهم راهداران در شهرستان‌های مرزی پارس آباد و اصلاندوز برشمرد.

برچسب‌ها پارس آباد مغان استان اردبیل اداره کل راهداری استان اردبیل قلع و قمع

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پارس آباد مغان استان اردبیل اداره کل راهداری استان اردبیل پارس آباد مغان استان اردبیل اداره کل راهداری استان اردبیل قلع و قمع پارس آباد حریم راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۸۶۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد شهروند نی ریزی برای جلوگیری از خشکسالی در پی خشک شدن درختان پسته

شهرستان نی ریز در استان فارس واقع شده است. در روستا‌های اطراف این شهرستان درختان پسته‌ای وجود دارد که به دلیل کمبود آب در حال خشک شدن است. به گفته روستائیان در گذشته قناتی وجود داشت که این درختان از آن آبیاری می‌شدند اما هم اکنون طمع آب این قنات‌ها تغییر کرد و درختان پسته خشک شدند.

شهروندخبرنگار ما با مطرح کردن این مشکل از مسئولان درخواست رسیدگی کرد و هشدارهایی برای کمبود آب و خشکسالی داد و برای جلوگیری از خشکسالی راه حل هایی ارائه کرد که می تواند تا بخشی از این مشکلات را حل کند. در ادامه می توانید این مطلب را مطالعه کنید.

متن پیام شهروندخبرنگار

سلام خسته نباشید می‌خواستم یک مساله مهم را پیگیری کنید تا به گوش مسئولان ما برسد. چند وقت پیش در روستا‌های اطراف نی ریز استان فارس دلیل خشک شدن باغ‌های پسته را پرسیدم روستاییان گفتند قبلا اینجا قنات داشت با آب دائمی و کشاورزی دائمی تا چاه‌های عمیق زده شد یکی پس از دیگری قنات‌ها خشک شدند. عمقشان هر روز بیشتر می‌شد کم کم آب چاه‌ها شور شد و بعد از آن تلخ می‌شد، تا جایی که درختان پسته تحمل این آب‌های اسیدی را نداشتند و خشک شدند و کار روستا‌ها به جایی رسید که آب خوردن نداشتند و با هزینه بالا برایشان آب لوله کشی نه چندان مرغوب آورده شد.  این داستان عبرت آموزی به ما درس مهمی می‌دهد این که اگر قرار است قنات‌ها خشک شوند چاه‌ها خشک شوند و درختان از بین بروند و زمین فرونشست کند از همین الان تصور کنیم به این مرحله رسیده ایم با یک انقلاب عمومی تمام چا‌ه ها را با بتن پر کنیم تا قنات‌های باقی مانده خشک نشوند چاه‌ها در مناطقی که قنات ندارند سرسختانه کنترل شوند تا سطح آب‌های زیرزمینی پایین‌تر نروند. مساله دیگر درخت کاری‌های غیر اصولی در شهرها، حاشیه شهر‌ها و پارک‌ها است درختان بی حاصل و بعضی از آنها مضر هستند که هر روز بر تعداد بی خاصیت آنها افزوده می‌شود چمن کاری‌ها که قاتل آب هستند و می بینم روزی که آبی نباشد تا این حجم از درخت را سیراب کند فاصله‌ی درختان و نوع درخت اصلا رعایت نمی‌شود.

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • جعفرآباد مغان میزبان دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر از فردا
  • جابه‌جایی ۲۵۲ هزار تن کالا از استان اردبیل
  • افزایش ۴۵ درصدی کرایه تاکسی در پارس آباد
  • حل مشکل شهروندان با پیگیری خبری
  • جابجایی حدود ۱ هزار و ۵۰۰ نفر مسافر از شهرستان نمین
  • پیشنهاد شهروند نی ریزی برای جلوگیری از خشکسالی در پی خشک شدن درختان پسته
  • پاکسازی حریم رودخانه زاینده رود
  • جلوگیری از حفر چاه غیر مجاز در کهگیلویه
  • جلوگیری از ۲۱۲ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی لرستان
  • کشف و معدوم سازی بیش از ۴ تن مواد غذایی فاسد در پارس آباد