Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@13:53:09 GMT

محدودیت های ترافیکی تاسوعا و عاشورای حسینی در بیرجند

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۸۷۰۸۳

محدودیت های ترافیکی تاسوعا و عاشورای حسینی در بیرجند

سرهنگ علیرضا عباسی امروز به خبرنگار مهر گفت: با هدف جلوگیری از مشکلات ترافیکی و برقراری امنیت عزاداران در روزهای تاسوعا و عاشورا ی حسینی محدودیت های در این روزها در مرکز استان اعمال می شود.

وی اضافه کرد: پارک وسایل نقلیه در مقابل امامزادگان باقریه تا شعاع ۵۰ متری ممنوع و پارک دوبله نیز در معابر اطراف این مکان ممنوع خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سرهنگ عباسی تصریح کرد: حرکت هیئت‌های عزاداری در سطح معابر ممنوع و عزاداری در محل هیئت‌ها برگزار خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه مسئولین هیئت‌ها باید طوری برنامه ریزی کنند که از انسداد معابرخودداری شود، ادامه داد: رانندگان با توجه به اینکه عزاداران از لباس‌های تیره استفاده می‌کنند و مشاهده آنها در شب مشکل است، رعایت سرعت مطمئنه و توجه کافی به جلو را باید رعایت کنند.

وی محدودیت های ترافیکی را به شرح ذیل اعلام کرد:

مراسم شب تاسوعا

(الف) - ممنوعیت توقف و تردد در کلیه مسیر های منتهی به مسجد امام حسین (ع) شامل: بیست متری دوم شرقی-خیابان شهید تیمورپور-شهید یحیی اسدزاده-خیابان شهید نوربخش-خیابان مدرس حدفاصل میدان ابوذر تا میدان سوم مدرس-پاسداران ۱و۳- میدان قدس

مراسم صبح تاسوعا

ممنوعیت توقف و تردد از ساعت ۰۷۰۰ در خیابان منتظری-خیابان حکیم نزاری-خیابان شهدا-خیابان شهید کوشه ای و میدان شهدا

مراسم بعدازظهرتاسوعا ممنوعیت توقف و تردد از ساعت ۱۶ در خیابان جمهوری حدفاصل میدان امام خمینی (ره) تا میدان امام حسین (ع) و بالعکس -حدفاصل میدان شهدا-خیابان شهید منتظری-سه راهی اسدی تا مصلی و بالعکس

مراسم شب عاشورا

از ساعت ۱۹

(الف) - ممنوعیت تردد در کلیه مسیر های منتهی به دارالشفای حضرت فاطمه زهرا (س) -شامل: خیابان جمهوری-سه راهی اسدی- - میدان طالقانی -خیابان مطهری وکوچه های منتهی به دارالشفاء و کوچه انقلاب ۶( مطهری۹ کوچه مسجدآیتی)

(ب) -توقف وسایل نقلیه در خیابان شهید مطهری از ساعت ۱۸ ممنوع خواهد بود

مراسم روز عاشورا

مسیرهای:

۱- میدان شهدا-خیابان منتظری

۲- خیابان طالقانی – کوچه طالقانی ۹( کوچه بیمارستان)

۳- چهارراه انقلاب- خیابان انقلاب-میدان امام حسین (ع)

۴- میدان امام خمینی ره– خیابان جمهوری تا میدان امام حسین (ع)

۵- خیابان مطهری –سه راهی اسدی

۶- خیابان امام موسی بن جعفر-بلوار حضرت ابوالفضل (ع)

به گفته وی بلوار پیامبر اعظم (ص) و پارکینگ های حاشیه ای بهشت متقین سرتاسر محل پارک خودروها خواهد بود.

کد خبر 5557512

منبع: مهر

کلیدواژه: محدودیت ترافیکی تاسوعا و عاشورا محرم 1401 راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی بیرجند محرم 1401 بوشهر ماه محرم ویروس کرونا مراسم عزاداری سیلاب کرمانشاه همایش شیرخوارگان حسینی حسینیه مهر عکس استانها خطبه های نماز جمعه اردبیل آمار کرونا گرگان خیابان شهید میدان امام امام حسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۸۷۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم محدودیت‌های ترافیکی در محورهای شمال

سرهنگ یداله جهان تاب رئیس پلیس راه مازندران گفت: به منظور ارتقاء ضریب ایمنی و تسهیل عبور و مرور وسایل نقلیه محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی ویژه ایام نوروز تا پایان روز چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ اعمال می شود.

سرهنگ جهان تاب  افزود:با توجه به پیش بینی  صورت گرفته در راستای افزایش حجم تردد مسافران نوروزی در محور های ارتباطی  با بهره گیری از اقدامات کنترل ترافیک تعطیلات نوروز ۱۴۰۳، محدودیت ها بدین شرح خواهد بود:

 محدودیت‌های کلی

۱ - عبور و مرور انواع موتورسیکلت در ایام اجرای طرح نوروزی در تمامی آزادراه‌ها و بزرگراه ها، محور‌های کرج – چالوس، هراز، فیروزکوه و سایر محور‌هایی که ضرورت ایجاب کند، ممنوع است.

۲ - در تمامی محور‌های برون شهری که در  این ایام ممنوعیت و محدودیت ترافیکی برای انواع تریلر و کامیون اعمال می شود اما عبور و مرور انواع خودرو‌های حامل مواد سوختی فاسد شدنی، بهداشتی کود‌های شیمیایی ضدعفونی کننده و کالا‌های اساسی از جمله گندم، جو، برنج، سوپا، دانه‌های روغنی و اقلام دارای مجوز از پلیس راه راهور فراجا، از این امر مستثنی بوده و ممنوعیت تردد این قبیل وسایل نقلیه فقط در راه‌هایی  که مقررات یک طرفه شدن عبور و مرور در آنها اجرا می‌شود و یا ممنوعیت تردد در طول سال دارند، خواهد بود.

همچنین تردد انواع تریلر کامیون و کامیونت به استثنا حاملان مواد سوختی، بهداشتی کالای اساسی و دارای مجوز  روز ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ در همه محور‌های برون شهری کشور ممنوع است.

 محدودیت‌های محوری

* محور کرج - چالوس

تردد انواع تریلر کامیون و کامیونت در محور کرج - چالوس و بالعکس ممنوع است.

* اعمال محدودیت تردد شمال به جنوب

* در صورت افزایش حجم ترافیک و صلاحدید، ماموران پلیس راه محدودیت یکطرفه بودن مقطعی محور تا جمعه ۱۷ فروردین از محدوده پلور تا پلیس راه لاریجان و بلعکس انجام خواهد شد.

محور تهران - فیروز کوه - قائم شهر

تردد انواع تریلر‌ها از ساعت ۶  تا ۲۴ روز‌های شنبه، یکشنبه دوشنبه و سه شنبه ۱۱ تا ۱۴ فروردین از مسیر شمال به جنوب محور قائم شهر فیروزکوه - تهران و بالعکس در صورت افزایش حجم ترافیک و صلاحدید مأموران پلیس راه ممنوع خواهد بود.

 محدودیت‌های محمولات ترافیکی

۱- حمل و نقل محمولات ترافیکی که از قبل پروانه عبور اخذ کرده اند در تمامی راه‌های اصلی از ساعت ۷ صبح پنجشنبه  ۹ فروردین تا ساعت ۷ صبح دوشنبه ۱۴ فروردین ممنوع اعلام شد.

۲- صدور مجوز عبور برای خودرو‌های ترافیکی تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ ممنوع است اما در روزهای ۹ و ۱۰ فروردین صرفاً برای محمولات ترافیکی دارای ضرورت ملی حسب تشخیص مراجع صادر کننده مجوز صادرمی‌گ شود.

محدودیت‌های خودرو‌های ترانزیت حامل مواد سوختی

ورود و تردد همه خودرو‌های ترانزیت مواد سوختی از ساعت ۷ صبح روز پنجشنبه تاریخ ۹ فروردین تا ساعت ۷ صبح روز دوشنبه تاریخ ۱۴ فروردین ممنوع می‌باشد.

ضمن اینکه خودرو‌های مذکور در سایر ایام طرح نوروز سال ۱۴۰۳ صرفاً در ساعات روز مجاز به تردد بوده و در ساعات شب ملزم به توقف در محل‌های ایمن بین راهی خواهند بود.

تبصره: عبور و مرور انواع خودرو‌های حامل مواد سوختی فاسد شدنی، بهداشتی کود‌های شیمیایی ضدعفونی کننده و کالا‌های اساسی گندم، جو، برنج، سوپا، دانه‌های روغنی و.
یا دارای مجوز از پلیس راه راهور فراجا از این امر مستثنی می‌باشند.

 محدودیت‌های پیش بینی نشده

در صورت نیاز به اعمال محدودیت‌های پیش بینی نشده در محور‌های زیر پوشش به منظور کنترل و تنظیم عبور و مرور وسایل نقلیه، بصورت مقطعی و منطقه‌ای با در نظر گرفتن فرصت کافی برای اطلاع رسانی تصمیمات مقتضی اتخاذ می‌شود.
 و همچنین اجرای محدودیت‌های مذکور به افزایش حجم تردد در محور‌ها بستگی دارد و چنانچه وضعیت ترافیک عادی باشد با هماهنگی، اجرای محدودیت‌ها لغو خواهد شد.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مازندران در پایان از رانندگانی که قصد تردد در محور‌های مواصلاتی استان دارند، خواست؛  ضمن رعایت کامل مقررات راهنمایی و رانندگی و مدیریت سفر خود در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های ۲۱۸۲۴۴۲۰ و ۲۱۸۲۴۴۳۴ پلیس راه استان با پیش شماره ۰۱۱ تماس بگیرند.

دیگر خبرها

  • ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد
  • ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر در مشهد اعلام شد
  • محدودیت‌های ترافیکی اطراف حرم رضوی در شبهای قدر
  • تداوم محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی نوروزی در جاده‌های مازندران
  • اعلام محدودیت های ترافیکی جاده ها در نیمه دوم تعطیلات نوروزی
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی جاده‌ها در نیمه دوم تعطیلات نوروزی
  • جزئیات مراسم بزرگداشت زهرا شجاعی اعلام شد
  • اتخاذ تمهیدات امنیتی، انتظامی و ترافیکی راهپیمایی روز قدس
  • تردد در جاده چالوس و آزادراه تهران – شمال ممنوع شد
  • تداوم محدودیت‌های ترافیکی در محورهای شمال