Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@21:51:29 GMT

تضعیف نظام و ولایت بزرگترین منکر است

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۸۷۴۸۹

تضعیف نظام و ولایت بزرگترین منکر است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسین علیه عصر شنبه در گردهمایی عامران به معروف و ناهیان از منکر در اردبیل اظهار کرد: از منظر اخلاقی و به عنوان فریضه واجب الهی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و در ابعاد مختلف باید مورد توجه قرار گیرد چرا که اقامه این فریضه می‌تواند تضمین‌کننده احیا و سلامت سایر فریضه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی روش‌های احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه را ایجابی و روش سلبی توصیف کرد و گفت: در روش ایجابی انکار قلبی، لسانی و در نهایت جهاد از عناصر اصلی احیای معروف و نهی کردن منکرات است که امام حسین (ع) مرحله نهایی آن را که جهاد در برابر کفر، ظلم و ستم بود در حادثه کربلا به شایستگی نشان داد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل تصریح کرد: در روش سلبی سعی بر این است تا با الگوهای متعدد نظیر دعا و نیایش بتوان اصلاح‌گری را در جامعه انجام داد که نمونه آن را در سیره و سلوک ائمه اطهار به ویژه امام سجاد (ع) به عینه مشاهده می‌کنیم.

حجت‌الاسلام علیه به نامه امام حسین (ع) خطاب به برادرش اشاره کرد و افزود: در این نامه به ارکان و عناصر قیام سیدالشهدا (ع) تاکید شده که احیای امر به معروف و نهی از منکر و اصلاح سیره نبی مکرم اسلام از عناصر اصلی در این قیام بیان شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) خود بزرگترین حرکت جهاد تبیین را در مدینه رقم زده و سعی کرده تا روشنگری را از همان ابتدای جهاد به شایستگی انجام دهد.

حجت‌الاسلام علیه با انتقاد از برخی اصلاح‌طلبان کشور در اجرایی کردن سند ۲۰۳۰ به جای الگوهای معرفتی و ارزشی در مدارس اضافه کرد: اصلاح‌طلبان سعی کردند تا حجب و حیا را در جامعه به حاشیه رانده و به جای آن بی‌عفتی و بی‌تقوایی را الگوی جوانان و نوجوانان ما قرار دهند.

وی بیان کرد: دشمن امروز می‌خواهد نظام ما را تضعیف شده و در عین حال ضعیف نشان دهد که در برابر جنگ سخت، نیمه سخت، شناختی و ترکیبی دشمن باید به هوش باشیم تا اسیر خودنمایی و جبهه‌آرایی دشمن نشویم.

حجت‌الاسلام علیه در ادامه سخنان خود اظهار کرد: آنهایی که با دشمن در تضعیف نظام‌ها هم‌آوا شده‌اند، باید آگاه باشند که نتیجه و ثمره کار آنها جز خسران، شکست و خفت چیز دیگری نخواهد بود.

وی تصریح کرد: عده‌ای از عوامل نفوذی و فریب‌خورده داخلی نیز به مسائل مطرح شده در جامعه به ویژه موضوع حجاب و عفاف دامن زده و سعی می‌کنند همه ایرادات و اشکالات جامعه را به نظام منتسب کنند در حالی که بخش عظیمی از این ایرادات و اشکالات ساختاری و به خاطر رفتارهای عوامل مخرب و مردم است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل بزرگترین منکر را در شرایط کنونی تضعیف نظام و ولایت عنوان کرد و گفت: در حفظ ارزش‌های نظام اسلامی باید آگاه بوده و ارکان این حاکمیت را به شایستگی صیانت کنیم.

کد خبر 5557534

منبع: مهر

کلیدواژه: نظام اسلامی ولایت فقیه امر به معروف و نهي از منكر کربلا امام سجاد ع محرم 1401 جهاد تبیین اصلاح طلبان حجاب و عفاف محرم 1401 بوشهر ماه محرم ویروس کرونا مراسم عزاداری سیلاب کرمانشاه همایش شیرخوارگان حسینی حسینیه مهر عکس استانها خطبه های نماز جمعه آمار کرونا اردبیل گرگان حجت الاسلام معروف و نهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۸۷۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل معضل پیری جمعیت و افزایش نسل نیازمند تلاش همگانی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین یوسفی عصر امروز در جمع خبرنگاران بیان کرد: سرمایه انسانی مهمترین واساسی ترین منبع حیاتی هرکشوری است. رشد وپیشرفت درحوزه ای ازنیاز های جامعه مرهون موتورمحرکه ای به نام جوان است. رشداقتصادی بدون وجود نیروی جوان در عرصه کاروتولیدوفن آوری ممکن نیست.

وی ادامه داد: اقتدارنظامی وابهت بین اللمللی بدون جوان متعهدغیوردرعرصه دفاع وآماده رزم تحقق نمی یابدرشدعلمی وسایرمقوله هایی که هرجامعه برای بقا وحیات به آن نیازدارد بدون سرمایه انسانی آماده وبانشاط میسر نخواهد بود.

یوسفی افزود: متأسفانه از دهه هفتادتاکنون مسئولین وقت دراشتباهی بزرگ موضوع تهدیدنسل را دربرنامه های خود قرار دادند وبه جای مدیریت درست سرمایه جوان کشورآن را معضل دانسته والان پنجره جمعیتی کشور در حال بسته شدن است واز دغدغه‌ای همه دلسوزان آینده کشوربحث رشد جمعیتی است. رهبر عزیزدر این رابطه ضمن عذر خواهی ازخدا ومردم ادامه این روند را غلط دانستند ودر توصیه‌های مکرر خود مسئولین وآحاد مردم بخصوص نخبگان وخواص رامتوجه خطربزرگ کاهش نسل نمودند.درمورد فرمایشات ارائه شده در خصوص ازدواج، تکثیر نسل و پیری جمعیت، مسئولین ونخبگان نظام اسلامی وظایف متعددی برعهده دارند.

یوسفی گفت: حل معضل پیری جمعیت وافزایش نسل، نیازمندهمکاری وتلاش همگانی همه آحاد جامعه، به ویژه مسئولین ونخبگان نظام اسلامی است.بااتخاذرویکردی جامع و چندجانبه، وبااستفاده ازابزارها و روش‌های مختلف، می‌توان به تدریج شاهدبهبود وضعیت ازدواج و فرزندآوری درکشورو ارتقای سلامت و پویایی جامعه بود.

کد خبر 6088187

دیگر خبرها

  • تضعیف فرهنگ جهاد و شهادت، هدف دشمنان انقلاب
  • نقش موثر اصناف و بازاریان در تبیین فرهنگ حجاب
  • حل معضل پیری جمعیت و افزایش نسل نیازمند تلاش همگانی است
  • امربه معروف ونهی از منکر وظیفه همه آحاد جامعه
  • چه کسانی نهی از منکر را از حریم «منطق و عقل» دور کردند؟!
  • میرسلیم: هرکس در مقابل احکام الهی بایستد آدم فاسقی است
  • گشت ارشاد تنها راه مقابله با بی‌حجابی عامدانه/ امر به معروف با نگاه از بالا به پایین منجر به بی‌نظمی اجتماعی می‌شود
  • پیگیری حقوق بیماران با راه اندازی سامانه انتظامی نظام پزشکی
  • رونمایی از سامانه جامع انتظامی سازمان نظام پزشکی
  • نسخه جدید گروهک نهضت آزادی برای اصلاح طلبان