Web Analytics Made Easy - Statcounter

برخی کاربران سامانه «فارس من» با ثبت پویشی از مسئولان خواستند تا به عدم استفاده کسبه از کارتخوان‌ها رسیدگی کنند.

به گزارش ایران اکونومیست، برخی کاربران سامانه «فارس من» با ثبت پویشی با عنوان «عدم استفاده کسبه از کارتخوان به دلیل پرداخت مالیات» عنوان کردند که مدتی است که بحث مالیات بر کارتخوان‌ها مطرح شده است، در همین راستا بعضی کسبه از کشیدن کارت به وسیله کارتخوان امتناع می‌کنند و یا تقاضای وجه نقد یا کارت به کارت را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بر این اساس این مساله مشکلاتی را برای مشتریان بوجود آورده و مشتری مجبور است برای خرید  همواره مبالغ زیادی وجه نقد را به همراه داشته باشد.

به گزارش فارس، هنوز لایحه مالیات بر مجموع درآمد موسوم به (PIT) در دولت نهایی نشده است،‌اگر مالیات بر مجموع درآمد نهایی شود،‌ صاحبان واحد صنفی حتی اگر پول به صورت کارت به کارت یا واریز از پایا و ساتنا دریافت کنند،‌ با داشتن درآمد سالانه بالاتر از حد معافیت،‌ مشمول مالیات می‌شوند و دیگر فرار از کارتخوان معنایی پیدا نمی‌کند.

ایران اکونومیست طبق رسالتی که بابت پیگیری سوژه‌‌های فارسِ من برای خود تعریف کرده است، حتما پیگیری این موضوع را در ابعاد دیگر در دستور کار قرار می‌دهد و از مسوولان خواستار توضیح در این‌باره خواهد شد.

کاربران دیگر هم در صورت تمایل می‌توانید به امضاکنندگان این پویش بپیوندند؛ ایران اکونومیست با رسیدن امضاهای این پویش به 1000 امضا و بالاتر حتما پیگیری‌های متفاوت و مختلفی در این‌باره خواهد داشت.

 

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۸۸۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطالبه ۲۶۳ میلیون دلاری برقی ایران از ترکیه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از توانیر، مهرداد اقلیمی در این خصوص توضیح داد: بیش از یک دهه پیش قراردادی بین شرکت توانیر از ایران و شرکت خصوصی ترکیه‌ای گنت منعقد شد که در سال‌های منتهی به ٢٠١٦ میلادی به دلیل امتناع شرکت مذکور در پرداخت بدهی بابت واردات برق از ایران، صادرات به این کشور قطع و متوقف شد.

وی افزود: بر این اساس شرکت توانیر مطالباتی حدود ٢٦٣ میلیون دلار از شرکت یاد شده بابت بهای برق فروخته شده دارد که به رغم تمام پیگیری‌ها و اقدامات انجام شده از جمله مذاکرات طرفین و تلاش‌های دیپلماتیک از مجاری مختلف، همچنان بلا وصول مانده است.

به گفته اقلیمی، شرکت توانیر به منظور وصول مطالبات خود، قصد طرح اختلاف در مرجع داوری پیش بینی شده در توافقنامه فی مابین را دارد که مطابق آن مؤسسه داوری سوئیس به عنوان مرجع داوری انتخاب شده است.

مدیرکل دفتر تجارت خارجی برق توانیر در پایان خاطرنشان کرد: براساس اصل ١٣٩ قانون اساسی و با هماهنگی معاونت حقوقی ریاست جمهوری لایحه دولت برای ارجاع موضوع به داوری تنظیم و برای تصویب به مجلس شورای اسلامی ارسال شده بود که به دنبال طرح موضوع در جلسه مورخ ١٩ فروردین امسال مجلس، ارجاع موضوع به داوری بین المللی به تصویب نمایندگان مجلس رسید.

کد خبر 6080741 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • برگزاری راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه علیه اسراییل در فارس
  • «دستیار مردمی سازی» رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور منصوب شد
  • برخورد با مصادیق غیرقانونی تبلیغات در نمایش خانگی
  • عجیب‌ترین کارت تاریخ به مهدی طارمی(عکس)
  • اجرای طرح نور مطالبه عمومی است
  • مردمی سازی در مالیات سرعت گرفت
  • پرداخت ۱۵ میلیارد تومان زکات در فارس
  • مطالبه ۲۶۳ میلیون دلاری برقی ایران از ترکیه
  • فرار مالیاتی با پوزهای نمایشی
  • فرار مالیاتی پزشکان با پوزهای نمایشی