Web Analytics Made Easy - Statcounter

همایون حسینیان در گفتگو با خبرنگار مهر با تأیید توقف معرفی، وام مسکن اعضای هیأت علمی با اشاره به دلایل آن گفت: حجم درخواست وام مسکن اعضای هیأت علمی زیاده بوده، برخی از بانک‌های طرف تعهد، توانایی پرداخت نداشتند.

وی ادامه داد: برخی از بانک‌ها نیز بدون اطلاع قبلی پرداخت تسهیلات وام مسکن اعضای هیأت علمی را متوقف کرده‌اند، بنابراین بزودی جلسه‌ای با مسئولان مربوطه بانک مرکزی در این خصوص خواهیم داشت، تا مشکل بررسی و حل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشاور ستاد امور رفاهی وزارت علوم تحقیقات و فناوری افزود: بر همین اساس، ارائه معرفی نامه برای دریافت وام مسکن اعضای هیأت علمی را تا اطلاع ثانوی حدود ۱۵ تا ۲۰ روز متوقف کرده‌ایم تا نتیجه مشخص شود و سپس مجدد ارائه معرفی نامه برای دریافت وام مسکن اعضای هیأت علمی را آغاز کنیم.

حسینیان افزود: این مشکل البته کشوری نیست و فقط در برخی از استان‌ها پرداخت وام با مشکل مواجه شده است، اعضای هیأت علمی که در این خصوص با مشکل مواجه شده‌اند، موضوع را اعلام کردند و ما از استان‌های مربوطه موضوع را پیگیری می‌کنیم.

وی با بیان اینکه دوباره بعد از حل مشکلات ارائه معرفی نامه برای دریافت وام مسکن اعضای هیأت علمی آغاز می‌شود، افزود: درصدد هستیم تا درخواست افزایش وام تسهیلات خرید مسکن اعضای هیأت علمی با درصد پایین را نیز ارائه کنیم. در حال حاضر سقف دریافت تسهیلات خرید مسکن ۶ میلیارد ریال است.

مشاور ستاد امور رفاهی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: در حال حاضر ۶۰۰ میلیون تومان واقعاً پاسخگوی تسهیلات خرید مسکن نیست، این وام کمتر از نصف کمک برای تأمین مسکن اعضای هیأت علمی است، بنابراین باید کاری کنیم حداقل میزان وام مسکن را افزایش دهیم که کمک بهتری برای تأمین مسکن اعضای هیأت علمی باشد.

به گزارش مهر، اخیراً برخی از اعضای هیأت علمی از توقف ارائه معرفی وام مسکن اعضای هیئت علمی توسط وزارت علوم خبر داده و خواستار اعلام دلایل آن بودند. سالانه هفت الی هشت هزار نفر از اساتید دانشگاه‌ها از تسهیلات وام خرید و ودیعه مسکن استفاده می‌کنند که امسال با درخواست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و موافقت بانک مرکزی؛ سقف دریافت تسهیلات خرید مسکن اعضای هیأت علمی به ۶ میلیارد ریال و ودیعه به دو میلیارد و چهارصد میلیون ریال افزایش یافت.

سال ۱۴۰۰ تسهیلات مسکن اعضای هیأت علمی تا سقف ۵ میلیارد ریال افزایش داشت و همچنین تسهیلات جدیدی تا سقف ۲ میلیارد ریال جهت ودیعه مسکن برای اعضای هیأت علمی در نظر گرفته شده بود.

کد خبر 5556700 زهرا سیفی

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت علوم بانک مرکزی اعضای هیات علمی تسهیلات بانکی وام مسکن کنکور 1401 دانشگاه های علوم پزشکی سازمان سنجش انتخاب رشته مرکز سنجش آموزش پزشکی دانشگاه تهران سازمان امور دانشجویان وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون دانشنامه پزشکی آموزش مهارتی دانشگاه جامع علمی کاربردی دفترچه کنکور دانشجویان خارجی آزمون دکتری تخصصی گروه پزشکی وام مسکن اعضای هیأت علمی تسهیلات خرید مسکن میلیارد ریال ارائه معرفی وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۸۹۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات ساخت، خرید و تعمیرات پرداخت شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری از وزارت راه و شهرسازی، سیدعباس حسینی درباره عملکرد آن بانک برای ارائه تسهیلات ساخت، خرید و تعمیرات مسکن، افزود: تسهیلات خرید مسکن در سال گذشته به ۴۵ هزار نفر به مبلغ ۱۸ هزار میلیارد تومان پرداخت شد.

وی ادامه‌داد: در سال گذشته قرارداد تسهیلات ساخت ۱۴۰ هزار و ۴۴۲ واحد مسکونی به مبلغ ۸۳ هزار میلیارد تومان منعقد شد.

به گفته حسینی، پارسال همچنین ۱۳۰ هزار و ۳۷ واحد تسهیلات تعمیر مسکن به مبلغ ۱۴ هزار میلیارد تومان توسط بانک مسکن دریافت کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات خودمالکی در خوزستان پرداخت شد
  • نشست شورای مسکن دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد
  • پرداخت بیش از ۱۹ همت ‌تسهیلات‌ مسکن ملی خودمالکی در خوزستان
  • پرداخت بیش از ۲۷۸ میلیارد تومان تسهیلات ودیعه مسکن در گلستان
  • پرداخت ۲۷۸ میلیارد و ۵۷ میلیون تومان تسهیلات ودیعه مسکن در گلستان
  • پرداخت پنج هزار و ۲۰۵ فقره تسهیلات ودیعه مسکن در گلستان
  • میزان پرداخت تسهیلات ساخت و خرید مسکن اعلام شد
  • ۱۱۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات ساخت، خرید و تعمیرات پرداخت شد
  • پرداخت ۱۱۵ همت تسهیلات ساخت و خرید مسکن
  • ۱۴۹ هزار نفر چشم انتظار دریافت وام ازدواج/ نمایش پیام پایان اعتبار وام ازدواج در برخی استان‌ها