Web Analytics Made Easy - Statcounter

اطمینان از باقی نماندن هیچ موضوعی برای تبدیل شدن به اهرم فشار بر ایران در آینده از جمله مهمترین مواردی است که هیأت ایرانی بر آن تأکید داشته است.

رفتار غربی‌ها در عهدشکنی، صراحتا این گمانه را تقویت می‌کند که آنها در ادعای خود مبنی بر دستیابی به یک توافق قوی، پایدار و قابل اتکاء جدیت و حسن نیت نداشته و سعی می‌کنند ایران را زیر فشار روانی قرار داده و امتیازات بیشتری را کسب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرف غربی در حالی در فضای رسانه‌ای سعی در القاء زیاده‌خواهی طرف ایرانی دارد که موضوعات پادمانی اساسا امری جدا از برجام یا خواسته‌ای اضافی از سوی ایران نیست و آنها در سال ۲۰۱۵ در متن برجام نیز تعهدی سیاسی برای مختومه کردن ادعاها علیه برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران در شورای حکام آژانس ارائه کرده‌اند.

طرف غربی با انواع ترفندها تلاش می‌کند با ابزارهای فرامذاکراتی، ایران را به پذیرش توافقی وادار کند که در آن موضوع انتفاع کامل کشورمان از برجام همچنان مبهم بوده و هیچ تضمینی نیز برای باز نشدن پرونده‌های ادعایی علیه ایران از سوی نهادهایی چون آژانس نیز وجود ندارد.

بیشتر بخوانید:

مشاور تیم مذاکره ایران : پیشرفت هایی در مذاکرات حاصل شده اما ... اعلام شرط رئیسی برای توافق نهایی ایران درخواست حذف سپاه از لیست تروریسم را کنار گذاشته ؟ مرندی مشاور تیم مذاکره : حذف نام سپاه از فهرست «سازمان‌های تروریستی» ، هرگز پیش‌شرط ایران نبوده

منطق ایران در این خصوص نیز کاملا روشن و مبتنی بر اصول مذاکره حرفه‌ای با بده بستان‌های متوازن است که طبیعتا توافقی مطلوب را به‌دنبال خواهد داشت.

ضلع غربی مذاکرات نمی‌تواند ضمن ادعای حل موضوعات و اجبار ایران به پذیرش توافق، موضوعات دیگری را به عنوان گروگان در اختیار گرفته و از آن به مثابه چماق استفاده کند، چه، تجربه نشان داده در چنین شرایطی، آنها به مجرد عبور از این مرحله در اولین فرصت، ساز جدیدی را کوک خواهند کرد و از همه ابزارهای خود برای کاهش اثرگذاری رفع تحریم‌ها استفاده خواهند کرد.

بدیهی است توافق احتمالی در مذاکرات جاری اگر منجر به دو اتفاق یعنی؛ «حذف هرگونه اهرم فشار علیه ایران در آینده» و «رفع پایدار و با ثبات تحریم‌ها برای اطمینان‌بخشی به شرکای تجاری» نشود، به دلیل اینکه منافع ملت ایران را تضمین نمی‌کند، هیچ دلیلی برای تن دادن به آن از سوی تهران وجود ندارد.

۲۱۲۲۰

کد خبر 1659420

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: برجام توافق هسته ای ایران تعهدات ایران در برجام کمیسیون برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۰۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشریح برنامه کاری احمدیان در روسیه

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در خصوص برنامه کاری خود در روسیه بیان کرد که ضمن شرکت در دو نشست امنیتی با برخی از همتایان خود دیدار خواهد کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، علی اکبر احمدیان، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران که به منظور شرکت در دوازدهمین اجلاس بین‌المللی امنیتی روسیه و نشست دبیران شورا‌ی امنیت ملی کشورهای عضو گروه بریکس به روسیه سفر کرده در مصاحبه با خبرنگاران در خصوص برنامه کاری خود گفت: دو اجلاس مهم در این سه روزه در سن پترزبورگ برگزار می‌شود. اول اجلاس مقامات عالی رتبه امنیتی کشورهاست و دوم اجلاس بریکس است. هر دوی آن‌ها مورد توجه جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی افزود: ایران هم به اجلاس بریکس و هم به اجلاس مقامات امنیتی کشورها نگاه ویژه‌ای دارد زیرا یک بخش مشترک در هر دوی آن‌ها وجود دارد و آن تقویت نگاه چندجانبه گرایانه و مقابله با انحصار غربی حاکم بر این عرصه ها است.

احمدیان ادامه داد: ما هم با توجه به شرایط خاص امنیتی منطقه و حوادثی که امروز در دنیا می‌گذرد، حوادث فلسطین و ظلمی که به مردم غزه می‌رود و تجاوزات رژیم صهیونیستی به کشورهای مختلف از جمله به سفارت ایران به این دو اجلاس نگاه ویژه‌ای داریم. تلاش می‌کنیم همانگونه که زمینه لازم در این دو اجلاس وجود دارد، نگاه خودمان را بیان کنیم و شرایطی برای احقاق حق مردم فلسطین و ایران فراهم آوریم.

دبیر شورای عالی امنیت ملی همچنین در خصوص دیدارهای دوجانبه‌ای که در حاشیه این نشست‌ها تنظیم شده گفت: چند اجلاس دوجانبه هم تنظیم شده و در آن‌ها هم همین مواردی که عرض کردم دنبال خواهیم کرد. ضمن اینکه علاق و مسائل خاصی بین هر یک از دو کشور وجود دارد که به طور خاص در دیدارهای دوجانبه دنبال خواهیم کرد.

وی افزود: یکی از این موارد حتما مسئله تجاوز اسرائیل هم به ایران و تجاوز به رفح است. مسئله دوم وحشی گری روزافزون رژیم صهیونیستی به کشورهای منطقه است که اخیرا عراق هم به آن اضافه شده است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی وارد روسیه شدرایزنی‌ احمدیان با مقامات کشورهای عضو سازمان شانگهای

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق (+جزئیات)
  • عکسی از دبیر شورای عالی امنیت ایران در نشست امنیتی سن‌پترزبورگ
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • مقابله با فضای رسانه‌ای علیه ایران از اهداف اجلاس اتاق‌های بازرگانی مجمع همکاری آسیا
  • تشریح برنامه کاری احمدیان در روسیه
  • روبن آموریم با وست هم به توافق نرسید
  • رصد اقدامات دستگاه‌های اجرایی در حیطه امنیت غذایی و سلامت غذا
  • بیانیه حماس درباره مذاکرات توافق آتش‌بس
  • دبیر شورای عالی امنیت ملی به روسیه می‌رود/ علت چیست؟